קרסו מוטורס: ההכנסות זינקו פי 2 ל-1.8 מיליארד שקל
הרווח ברבעון הרביעי קפץ לכ-70.5 מיליון שקל לעומת 9.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; ההכנסות בשנת 2024 צמחו ב-37% ל-6.4 מיליארד; החברה מעדכנת כי נתח השוק של הקבוצה הגיע לכ-11.6%
קרסו מוטורס קרסו מוטורס -2.14% דיווחה את תוצאותיה לרבעון הרביעי ושנת 2024 כולה, הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2024 טיפסו בכ-102.4% לכ-1.8 מיליארד שקל, לעומת כ-883 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2023. הגידול נובע בעיקר בשל עלייה במכירות רכב חדש ובפעילות הליסינג. הרווח מפעולות רגילות ברבעון הרביעי של 2024, עלה בכ-55.2% לכ-118 מיליון שקל, לעומת כ-76 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2023. הרווח הנקי של החברה ברבעון הרביעי של 2024 טיפס לכ-70.5 מיליון שקל, לעומת כ-9.5 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2023.
ההכנסות צמחו ב-37% ב-2024 ל-6.4 מיליארד שקל
הכנסות החברה בשנת 2024, גדלו בכ-37% לשיא של כ-6.4 מיליארד שקל, לעומת כ-4.7 מיליארד שקל בשנת 2023. הגידול נובע בעיקר מעלייה במכירות רכב חדש ובפעילות הליסינג בתקופת הדוח. כמות הרכבים החדשים שנמכרו בסיכום 2024 עלתה בכ-53.5% ל- 29,587 רכבים, לעומת 19,269 רכבים בשנת 2023. נתח השוק של החברה צמח לכ-10.4% לעומת כ-7.6% ב-2023 וכ-3.9% ב-2022. מנתוני ענף הרכב לחודש פברואר 2025, עולה כי נמשכת מגמת הצמיחה בנתח השוק של הקבוצה שהגיע לכ-11.6%.
הרווח הנקי של החברה בשנת 2024, עלה בכ-35% לכ-270.9 מיליון שקל, לעומת כ-200.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח נבע מהעלייה בהכנסות וברווח מפעולות רגילות, בעיקר בקיזוז עם גידול בהוצאות המימון, נטו בשל עלייה בחוב הפיננסי.
.
ההכנסות ממגזר הרכב בסיכום 2024 עלו בכ-57.4% לכ-4.1 מיליארד שקל, לעומת כ-2.6 מיליארד שקל בשנת 2023. רווחי המגזר טיפסו בכ-76.5% לכ-438.3 מיליון שקל, לעומת כ-248.4 מיליון שקל בשנת 2023. ההכנסות ממגזר הליסינג בשנת 2024 עלו בכ-9.7%
לכ-1.8 מיליארד שקל, לעומת כ-1.6 מיליארד שקל בשנת 2023. רווחי המגזר הסתכמו בכ-280.5 מיליון שקל, לעומת כ-287 מיליון שקל בשנת 2023.
- קרסו מוטורס: ההכנסות זינקו ב-53%, הרווח ב-79% ל-75 מיליון שקל
- קרסו מוטורס: ירידה של 50% במסירות צ'רי; רווח רבעוני של 66 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההכנסות ממגזר המימון ב-2024 צמחו בכ-25.5% לכ-108.2 מיליון שקל, לעומת כ-86.2 מיליון שקל בשנת 2023. רווחי המגזר עלו
בכ-25.5% לכ-107.2 מיליון שקל, לעומת כ-85.4 מיליון שקל בשנת 2023. ההכנסות ממגזרי שירות ואחרים ב-2024, עלו בכ-16% לכ-414.6 מיליון שקל, לעומת כ-357.1 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח של שני המגזרים יחד עלה בכ-33% לכ-116.2 מיליון שקל, לעומת כ-87.4 מיליון שקל בשנת 2023.
הרווח הגולמי בשנת 2024 עלה בכ-26% לכ-1.1 מיליארד שקל (כ-17% מההכנסות), לעומת כ-864.5 מיליון שקל (כ-18.6% מההכנסות) בשנת 2023. הרווח מפעולות רגילות בשנת 2024, עלה בכ-27% לכ-565.1 מיליון שקל, לעומת כ-446.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה
אשתקד. לקבוצה מזומנים ושווי מזומנים ליום 31 בדצמבר 2024 בסך של כ-129.8 מיליון שקל. סך ההון של החברה ליום 31 בדצמבר 2024 מסתכם בכ-1.93 מיליארד שקל, לעומת כ-1.88 מיליארד שקל בסוף 2023. ההון העצמי של החברה מהווה כ-19.6% מהמאזן המאוחד.
כזכור, בינואר 2025 התקשרה קרסו מוטורס בהסכם לרכישת החזקות השותפים במטרו מוטור (כ-66.67% מהון המניות המונפק והנפרע של מטרו מוטור), בתמורה לכ-210 מיליון שקל, באופן שלאחר השלמת ההסכם, תחזיק החברה במלוא (100%) הון מניות מטרו מוטור. השלמת ההסכם כפופה להתקיימות תנאים מתלים. החברה קיבלה בפברואר 2025 את אישור הממונה על התחרות. דצמבר 2024 הושלמה מכירת פעילות הרכבים של מטרו מוטור (הכוללת יבוא ישיר של רכבים מתוצרת Dongfeng ובכלל זה המותג Voyah וחלקי חילוף לרכבים אלה) לדלק מוטורס בתמורה לכ-110 מיליון שקל בתוספת עלות מלאי ורכוש קבוע.
- הביטקוין של זוז פאוור: סיכון מול סיכוי
- השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "אנחנו מסכמים שנה של פעילות אינטנסיבית בכל מגזרי הפעילות של הקבוצה. הדבר בא לידי ביטוי בתוצאות החזקות של קרסו מוטורס בשורת ההכנסות, הרווח ונתח השוק שגדל בעקביות בשלוש השנים האחרונות. שנת 2024 הייתה עבורנו שנת שיא בהכנסות ממכירות רכבים חדשים, כאשר בולטת במיוחד הצמיחה במכירות המותג החשמלי Xpeng, עם מכירות של קרוב ל-5,000 רכבים. המותג תופס את מקומו כמותג הפרמיום המוביל במדינת ישראל. בנוסף, נמשך הגידול במכירות רכבי צ'רי, המתבסס כמותג מרכזי בישראל, לצד עלייה במכירות גם ביתר מותגי הקבוצה. פריסיבי ליסינג, חברת הליסינג של הקבוצה, ממשיכה בביסוס מעמדה כאחת משתי החברות הגדולות בארץ בתחומה.
מגזר המימון מציג המשך גידול דו ספרתי בשורת ההכנסות והרווח, וכך גם נמשכה מגמת הצמיחה במגזרים האחרים. המהלך האסטרטגי
התקדימי של השקת המותג 'פריסבי', המהווה קורת גג אחת לשירותי עולם הרכב, ממשיך להניב פירות חיוביים ולתמוך בצמיחת הקבוצה גם בשנת 2024. בהקשר זה, של הרחבת סל המוצרים והשירותים שאנו מציעים תחת 'פריסבי', רכשנו במהלך 2024 את חברת ג'ינרג'י, המספקת ללקוחותינו פתרונות
טעינה לרכבים חשמליים. בנוסף, חתמנו לאחרונה על הסכם לרכישת הבעלות המלאה בחברת מטרו מוטור, במהלך המעמיק את נוכחותנו בתחום הרכב הדו גלגלי. עם הפנים קדימה לעבר 2025, עומד לרשות הקבוצה מלאי כלי רכב חדשים, משומשים וחלפים אשר יספקו את הביקוש בהתאם לתוכניות העבודה
שלנו. בכוונתנו להמשיך את מגמת הרחבת היצע הרכבים ללקוחותינו בכל הקטגוריות. ובין היתר, אנו צפויים להשיק השנה מספר דגמי פלג אין אטרקטיביים המתאפיינים בטכנולוגיה פורצת דרך. נמשיך במיקסום פוטנציאל הסינרגיות בין חברות הקבוצה והשאת הערך לבעלי המניות״.
שווי השוק של קרסו מוטורס עומד על 2.72 מיליארד שקל, מניית החברה עלתה ב-17% מתחילת השנה, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה ב-91%.
- 2.cleareye 25/05/2025 22:12הגב לתגובה זושנה שעברה כבר חולק.
- 1.משהו 26/03/2025 08:42הגב לתגובה זושנדע בסוף כמה מרוויחים מכל רכב שנמכר נבין הכל.הרבה מאד על חשבון הלקוח.זה מה שאומר הדוח.
בורסה, משקיעים (AI)להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009
הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P.
בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.
אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.
השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?". כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות.
ג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברההביטקוין של זוז פאוור: סיכון מול סיכוי
אחרי שנים של הפסדים בפעילות אגירת האנרגיה וירידה של מעל 90% מההנפקה, זוז פאוור החליפה מסלול והפכה לחברה פיננסית שמחזיקה ביטקוין כנכס ליבה; המשקיעים מקבלים חשיפה למטבע הדיגיטלי דרך מניה דואלית בתל אביב ובנאסד״ק, עם סיכון/סיכוי שמגיע מחשיפה לשוק הקריפטו
ועלויות של חברה ציבורית
חברת זוז פאוור זוז פאוור 19.52% הדואלית שינתה לאחרונה את מהות ההשקעה בחברה, כאשר עברה מהתמקדות בפעילות טכנולוגית בתחום האנרגיה המתחדשת, לחברה פיננסית שמאפשרת חשיפה לעולם הקריפטו והביטקוין בפרט.
החברה פיתחה
מערכת מבוססת גלגלי תנופה שנועדה לאפשר טעינה מהירה לרכב חשמלי גם באתרים שבהם רשת החשמל חלשה או מוגבלת. הרעיון ההנדסי היה מעניין אך בפועל ההצלחה הייתה מוגבלת. החברה התקשתה להמיר פיילוטים להזמנות מסחריות, נרשמו הפסדים תפעוליים מתמשכים, ופעילותה הצטמצמה מאוד עם
הכנסה של פחות מ-250 אלף דולר והפסד של 7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2025.
על רקע האתגרים, שכללו הון עצמי שלילי והתחייבויות של כ-6.7 מיליון דולר מול מזומנים של כ-2.5 מיליון דולר, החליטה החברה לשנות אסטרטגיה.
החברה גייסה כספים (בדיסקאונט משמעותי), בסך של קצת יותר מ-160 מיליון דולר, במטרה לרכוש ביטקוין במרבית הכספים, והיתרה לפירעון חובות קיימים ולצרכים תפעוליים.
נכון לדיווח האחרון של החברה, זוז כבר רכשה מעל 1,000 ביטקוין, תוך שמירה על יתרת מזומנים להמשך רכישות ברמות מחיר שונות. החברה מתכננת להשלים את מלוא הגיוס ולהמשיך את הרכישות בהמשך, תוך שהיא תוכל להשתמש בחלק מהכספים כאמור לפעילות שוטפת ותשלום ההתחייבויות.
- איך הצליחה זוז פאוור לסדר את הגופים המוסדיים?
- מניית זוז זזה 130% בשבוע - זה כנראה ייגמר בבכי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשוב לציין כי הרכישות האלה אינן יוצרות ערך חדש לבעלי המניות, אלא הוא נשען על הנפקות לצורך גיוס מזומן לרכישת הביטקוין. המשמעות היא דילול מתמשך של בעלי המניות, כאשר השווי של החברה מזנק למרות שמחיר המניה ירד הודות לגידול במספר המניות.
