נס עמדה בתחזית ההכנסות ועקפה בשורת הרווח

דיווחה על עלייה של 18% בהכנסות ל-140.7 מיליון דולר ברבעון השלישי, במקביל לירידה של 8% ברווח. כמו כן, נס מעדכנת את תחזית הרווח וההכנסות לשנה כולה. רשמה שיא בצבר ההזמנות לסך של 669 מיליון דולר
אריאל אטיאס |

חברת נס טכנולוגיות (נס טכנ) הודיעה היום (ב') על התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2007 שהסתיים ב-30 בספטמבר 2007, כמו כן החברה עדכנה את תחזיות הרווח והכנסות לשנה כולה.

בשורה הראשונה, עמדה החברה בתחזיות האנליסטים לרבעון ודיווחה על הכנסות שיא של 140.7 מיליון דולר, עלייה של 21.6 מיליון דולר או 18% בהשוואה ל-119.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-9 מיליון דולר, ירידה של 1.2 מיליון דולר או 12% בהשוואה ל-10.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, רשמה החברה ירידה של 8% ברווח הנקי אשר הסתכם ב-7.3 מיליון דולר, או 19 סנט למניה, בהשוואה ל-7.9 מיליון דולר, או 22 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי, שלא על פי כללי חשבונאות מקובלים (non-GAAP), היה 0.22 דולר, בהשוואה ל-0.24 דולר בתקופה המקבילה אשתקד. צפי 7 אנליסטים לפי THOMSONS FINANCIAL היה רווח של 18 סנט למניה.

מעלה תחזיות לפי Non-Gaap מורידה לפי Gaap

בראייה שנתית, עדכנה החברה את התחזית לשנת 2007, צופה כי הרווח (Non-Gaap) יסתכם בין 85 סנט לבין 88 סנט למניה, מעל ציפיות האנליסטים ל-77 סנט למניה, וכמו כן, צופה שההכנסות ינועו בין 547 לבין 550 מיליון דולר, מתחת לציפיות האנליסטים ל-552.14 מיליון דולר.

בטבלת ה-Gaap מצפה החברה לרווח שבין 71 לבין 74 סנט למניה, ירידה מהתחזית הקודמת שלה לרווח בין 70 לבין 75 סנט למניה.

צבר ההזמנות ב-30 בספטמבר 2007 עלה לשיא של 669 מיליון דולר, עליה של 22% בהשוואה ל-548 מיליון דולר ב-30 בספטמבר 2006.

שכי גרליץ, נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיות, מסר כי נס צפון אמריקה ונס אירופה הפגינו גידול ניכר בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וגידול מרשים בהזמנות. "המשכנו להתמקד בצמיחה אורגנית, והעלייה הניכרת בצבר ההזמנות הכולל שלנו מאשרת את האסטרטגיה שלנו לאספקת שירותי טכנולוגיית מידע במיקור חוץ בהודו ( offshore ) ובמזרח אירופה (near-shore).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

הזכייה מגדילה את תיק הפרויקטים של החברה בתחום התשתיות, אבל לפני שעולים לשטח עדיין צריך לסגור מסמכים ולקבל אישורים

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.56%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה סביב אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים


הרבה מעבר לעוד נתיב

העבודות עצמן רחבות יותר מהוספת נתיבים. החברה מציינת כי העבודות כוללות הרחבה של כביש 6 לשני הכיוונים, הפרדות פיזיות בין כביש 6 לכביש 1, מעברי תחתית, תוספת נתיבים, הקמת גשרים חדשים והרחבה של גשרים קיימים, קירות אקוסטיים, מעבירי מים ועבודות משלימות. אלו פרויקטים שנפרסים על שטח גדול וכוללים לא מעט עבודות תשתית “שקופות”, כאלה שלא תמיד רואים מהאוטו ביום יום, אבל הן הבסיס שמחזיק את הכביש מתפקד לאורך זמן.

הפרויקט מוגדר כפרויקט למדידה, כך שהתשלום מתבצע לפי הכמויות שיבוצעו בפועל ולפי מחירי כתבי הכמויות שסוכמו, ולא לפי סכום סגור שמוכר מראש. בחברה מציינים כי אם וכאשר יתקבל צו התחלת עבודה, משך העבודות צפוי לעמוד על כ-3 שנים.