כרטיס אשראי
צילום: shutterstock

כרטיסי יוקרה, הטבות ומועדוני צרכנים: הכירו את הכרטיסים החוץ בנקאיים שבשוק

גולד, פלטינה, פליי קארד ואולי בכלל קאשבק? מבחר כרטיסי האשראי גדל משנה לשנה – כך נדע איזה כרטיס הוא המתאים ביותר עבורנו
נושאים בכתבה כרטיס אשראי

צילום: Shutterstock

צילום: Shutterstock

תוכן ממומן ע"י אמריקן אקספרס (אקספרס פרימיום)

אביבה טנא

ישראלים שרוצים להזמין לעצמם כרטיס אשראי, בין אם בפעם הראשונה ובין אם כבר עשו זאת בעבר, עומדים היום בפני מבחר אדיר של אפשרויות. בתוך שפע האופציות, ניתן לבצע כמה חלוקות מרכזיות של סוגי כרטיסי האשראי הזמינים בישראל – למשל, בין כרטיסים בנקאיים, אותם אנו מנפיקים דרך הבנק בו מתנהל החשבון שלנו, לבין כרטיסים חוץ-בנקאיים שאפשר להנפיק ישירות מחברות האשראי; כרטיסי מועדון לשלל קהלי יעד; וכרטיסים עם הטבות לסקטורים שונים, למשל, נוסעים מתמידים לחו"ל או בעלי עסקים.

המגוון הרחב הזה מעיד על התחרות הרבה בשוק האשראי – ומשחק לטובתנו, הצרכנים. זאת, מאחר שהחברות והבנקים מתחרים אלה באלה על כספנו, ולשם כך מציעים שורה של הטבות ותנאים משופרים, כדי שנבחר בכרטיס שלהם. לכן, לפני הזמנת כרטיס חוץ בנקאי  או כרטיס בנקאי, כדאי לבדוק אילו כרטיסי אשראי קיימים, ואילו מהם מתאימים ביותר עבור הצרכים הספציפיים שלנו מכל הבחינות – הטבות והנחות, תנאי הכרטיס, דמי כרטיס ועוד.

בכתבה זו נפרט על מספר סוגים עיקריים של כרטיסי אשראי, ונסביר מי קהל היעד המתאים להם, אילו הנחות, הטבות ושדרוגים הם מציעים, מה עוד כדאי לדעת עליהם – ואיך בוחרים את הכרטיס הטוב ביותר עבורנו.

כרטיסי יוקרה: לצפות לטוב ביותר

כרטיסי האשראי בסקטור היוקרה מיועדים ללקוחות שעושים שימוש נרחב בכרטיס, ומצפים לקבל על כך את התמורה הטובה ביותר. כרטיס יוקרתי  מאוד בשוק הוא כרטיס פלטינה של אמריקן אקספרס, העשוי ממתכת ומהווה אחד מסממני ההיכר של האלפיון העליון. הכרטיס מגיע עם שורה ארוכה של הטבות, ובהן רבות המתאימות לחוג הסילון – כניסה לטרקלינים מפוארים בשדות תעופה ברחבי העולם, תוכניות בינלאומיות המעניקות מעמד משודרג במספר רשתות בתי מלון יוקרתיים, תוכנית נקודות מיוחדת למגוון חברות תעופה ובתי מלון מהמובילים בעולם, שירות קונסיירז'- עוזר אישי המסייע בהזמנת לינה, ארוחות במסעדות מבוקשות וכרטיסים לאירועים ועוד ועוד.

כרטיסי זהב: מעל ומעבר

כרטיס אשראי זהב הוא מעין מפתח הפותח לנו דלת למועדון יוקרתי – שהופך את הרכישות באמצעות הכרטיס למשתלמות יותר. כרטיס גולד של אמריקן אקספרס מקנה למחזיקים עד 4 הטבות בונוס ייעודיות מדי חודש, כאשר כדי לצבור הטבת בונוס אחת, יש להוציא באמצעות הכרטיס 3,000 שקל בחודש הקודם. כרטיסים המשתייכים לתוכנית הגולד נהנים מהטבות בונוס הכוללות מנה ראשונה או קינוח במגוון מסעדות בשווי 50 ₪ ללא עלות, משלוח ללא עלות ב-wolt- גיפטקארד בשווי 20 ₪, ארוחת ילדים במקדונלד'ס ללא עלות, פופקורן ושתייה חינם בסינמה סיטי ועוד.

כרטיסי קאשבק: לקבל כסף בחזרה

כרטיסי אשראי קאשבק מבוססים על רעיון שקשה לסרב לו – אנחנו הלקוחות מבצעים רכישות באמצעות הכרטיס, ובתמורה מקבלים כסף בחזרה בגיפאקארד דיגיטלי, בו נוכל להשתמש ברכישות הבאות. כרטיס CashBack Premium של אמריקן אקספרס הוא בעל שיעור הצבירה הגבוה ביותר בישראל – החזר של 1.6% מהרכישות, עבור עסקאות בכרטיס בגובה 10,000 שקל ומעלה בחודש עבור השנה הראשונה, ו-1.2% מהשנה השנייה ואילך. בנוסף, ישנה צבירה כפולה של 2% על קניות בבתי עסק בחו"ל – בחנויות הפיזיות וגם באונליין. את הסכום המצטבר בקאשבק ניתן לטעון בגיפטקארד דיגיטלי, ולבצע בו רכישות במגוון רחב של חנויות ואתרים.

כרטיסים לטסים: מועדון הנוסע

בקטגוריה זו כרטיסי אשראי ייעודיים ללקוחות הטסים לעתים קרובות לחו"ל, כדוגמת FLY CARD PREMIUM של אמריקן אקספרס. כרטיס זה מציע הטבות כגון מימוש נקודות ללינה בבתי מלון ורכישת כרטיסי טיסה, ביחס המרה משופר; סיוע בתכנון וארגון הטיול; כניסה לשורה ארוכה של טרקלינים בנמלי תעופה ברחבי העולם; וביטוח נסיעות בחינם לחמישה ימים בכל נסיעה. עוד מציע הכרטיס צבירה כפולה ברכישות בסניפי שופרסל, Be וגם בתחנות הדלק סונול. ברכישה ברשתות קסטרו, הודיס וסמסונג, מקבלים פי 5 נקודות.

כרטיסי מועדון: זו המסיבה שלכם

בחברות האשראי וגם ברשתות רבות כבר הבינו מזמן כי רוכשים שקונים שוב ושוב ברשת מסוימת, יהיו נאמנים עוד יותר אם יקבלו ממנה הנחות והטבות באמצעות כרטיס מועדון – עסקה המשתלמת גם לרשת עצמה. באופן דומה, רוכשים המשתייכים למגזר מסוים, לדוגמה עובדי הוראה, עובדי כוחות הביטחון, עובדי הייטק וכן הלאה, יכולים לרתום את כוחם המשותף באמצעות כרטיס מועדון, כדי לקבל מחירים משתלמים יותר והטבות ייעודיות עבורם. באמריקן אקספרס, מוצעים כרטיסי האשראי של מועדון חבר, לייף סטייל, יועצי המס, עורכי הדין, רואי החשבון ועוד.

בשורה התחתונה, המבחר האדיר של כרטיסי אשראי שקיים כיום בשוק הישראלי עשוי להיות מבלבל עבורנו הצרכנים. ואולם בדיקה של היתרונות וההטבות שהם מציעים, ומידת ההתאמה שלהם להרגלי הצריכה שלנו, יסייעו לנו להבין איזה כרטיס יהיה המיטבי בשבילנו.

 

*בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה פרימיום אקספרס בע"מ. אי עמידה בפירעון האשראי עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

* בכפוף לתקנון תוכנית הגולד ולתנאי ההטבות| התוכנית תקפה לכרטיסים בנקאיים וחוץ בנקאיים, ללא שיוך מועדוני| בתוקף עד ל- 31/12/24|

*בכפוף לתקנון התוכנית, לאישור החברה ותנאיה. בתקופה שבין 25.6.23-25.6.25 תינתן כפל צבירה בשיעור של 2% עבור השימושים בבי עסק בחו"ל ובאתרי אונליין (לא כולל אתרים ישראלים) במקום הצבירה הקבועה בשיעור של 1%. בעבור מחזור חודשי כולל הגבוה מסך של 10,000 ₪ תינתן תוספת של 0.6%.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.