עמית
צילום: עמית מור, מנכ"ל אלקטרה מעליות

עמית מור מנכ״ל אלקטרה מעליות על שיתוף הפעולה עם ONE ROBOTIX

מנכ"ל אלקטרה מעליות עמית מור מדבר על העתיד של מגדלי המשרדים ושיתוף הפעולה עם ONE ROBOTIX

נושאים בכתבה רובוט

עמית מור, מנכ"ל אלקטרה מעליות

שיתוף הפעולה של קבוצת ONE ואלקטרה מעליות, הוליד את הרובוט היחיד מסוגו שיטייל במשרד שלכם או בבתי מלון ויבצע משלוחים בין המשרדים או ייתן שירות לאורחים. לדברי מנכ״ל אלקטרה מעליות, ״בנייני משרדים סובלים מתעבורת שליחים גבוהה. שימוש ברובוטים צפוי להקל ולשפר את איכות חיי הדיירים במגדלים״.

 

חשבתם פעם איזה מגניב יכול היה להיות אם רובוט היה מסתובב בבניין המשרדים שלכם ולבצע מגוון משימות? כמו משלוחים, הבאת משקה מהמכונה ועוד מגוון משימות נוספות? מסתבר ששיתוף הפעולה בין חברת ONE ROBOTIX מקבוצת ONE, וקבוצת אלקטרה יגשים בדיוק את זה, עם שירות Last mile Delivery. במסגרת שיתוף פעולה זה, לראשונה רובוטים יסתובבו במגדלי משרדים ויספקו משלוחים לבנייני מגורים, מגדלי משרדים, בתי חולים, ואף יוכלו להשתלב בבתי מלון ולתת שירותי Room Service לאורחים. לדברי עמית מור מנכ״ל אלקטרה מעליות: ״הרובוטים יתקשרו עם לוח הבקרה של המעליות ויוכלו לעלות בהן לצורך ביצוע המשלוח ללקוח, אם זה במגדלי משרדים, מגורים ובבתי מלון״.

 

החיבור הייחודי בין שתי מעצמות – הרובוטיקה והמעליות

ONE ROBOTIX נחשבת לפורצת דרך ומובילה בענף הרובוטיקה בישראל, כאשר לצידה יש את אלקטרה מעליות הנחשבת למובילה וחדשנית בתחומה, עם עשרות פרויקטים מוצלחים של התקנת מעליות במגדלי משרדים, במלונות ובבניינים פרטיים. שתי המעצמות הללו חברו יחד, כאשר אלקטרה מעליות, תאפשר ל- ONE ROBOTIX לסנכרן באופן חכם בין הרובוטים למעלית, על ידי חיבור ללוח הבקרה של המעלית שתעביר פקודות ישירות לרובוט. התוצאה היא טכנולוגיה מהפכנית שתשדרג את השהות של דיירי מגדלי משרדים ומגורים על ידי קבלת השליחות ישירות לידיהם.

 

בואו נראה איך הקסם הזה יעבוד

בכל משלוח, פקיד הקבלה יקבל אותו לידיו, ימסור לרובוט אשר יוכל להעלותו לדיירים המאושרים. אבל לא רק, הרובוט יעבוד גם בכיוון ההפוך – עובדים יוכלו להעביר חבילות באמצעות הרובוטים לקומות אחרות הנמצאות בבניין. ״מדובר על פתרון יוצא דופן למגוון תחומים ולתחום המלונאות בפרט, כיוון שהרובוטים יוכלו לשמש כחלק מצוות כוח האדם של מלונות ולספק לאורחים Room Service. לדוגמה לשלוח מגבת לאורחים עד החדר, לשלוח אוכל שהוזמן לחדר במסגרת Room Service וכך הלאה״, מסכם מור.

 

הרובוטים יכילו טכנולוגיה ייחודית המטמיעה פקודות שונות, כולל אלה הנדרשות לצורך מעבר בין הקומות שיהיו וכמובן בצורה שיהיו מסונכרנות עם המעליות של אלקטרה הקיימות בבניין. הרובוטים יפעלו בטכנולוגיה מהפכנית המכילה מגוון פיצ׳רים מיוחדים שיאפשרו לרובוטים לבצע מגוון רחב של משימות נוספות בהמשך, כך שבהחלט יש למה לחכות.

 

לאפשר ללקוח לקבל את החבילה שלו ולעלות לקומה הנכונה

אם תהיתם כיצד הרובוט יעלה במעלית וימסור את החבילה לידיים הנכונות, אנחנו כאן כדי להסביר. ראשית, הרובוט מכיל מודל ייחודי המתחבר ללוח הבקרה של המעלית דרך ענן המחשוב, וכך הוא מקבל הוראות לביצוע משימות שונות ובעיקר מידע על המעלית. המעלית עצמה מזהה את הרובוט ומשדרת לו את המידע על הקומה. לרובוט יש חיישנים מיוחדים, כך שהוא יודע מתי המעלית עמוסה באורחים ואולי כדאי לו להמתין למעלית הבאה על מנת שלא להידחף עם הרבה אנשים יחד.

 

אבל הטכנולוגיה המהפכנית לא מסתיימת כאן, כיוון שוודאי לא נרצה שאדם זר ייקח מהרובוט את מנת האוכל שהזמנו לצהרים במשרד, נכון? אז מסתבר שחשבו על הכל, כיוון שהתקשורת עם מזמין המשלוח יעשה בעזרת נוטיפיקציות, כמו שיחת טלפון, הודעת SMS או דרך אפליקציה שתאפשר לרובוט לאמת את זהות המקבל על ידי קוד.  למעשה, מקבל המשלוח יקיש קוד שקיבל דרך האפליקציה או הודעה, והחבילה תשתחרר מהרובוט. ״מדובר על טכנולוגיה יוצאת דופן, ממש כמו איסוף חבילה מלוקר, רק כאן הלוקר שהוא כמובן הרובוט מגיע עד למשרד של הלקוח״, מסביר עמית מור. 

 

בקרוב מאוד הרובוטים יטיילו במשרדים ובמלונות

לדברי עמית מור, ״כיום אנחנו נמצאים עם פיילוט של עשרות רובוטים המספקים פתרונות שילוח יוצאי דופן, כמו רובוטים הנמצאים במלונות ברחבי הארץ ומבצעים מגוון משימות לשביעות רצון האורחים וצוות המלון. המטרה שלנו היא לייעל ככל הניתן את פעילות הרובוטים וכמובן את הזמן. לדוגמה, לתת לרובוטים לנוע בחופשיות במעליות של מלון או מגדל המשרדים ולבצע משימות שונות. יש כאן עניין ברור של חיסכון בזמן וכסף. אין ספק שבקרוב מאוד נראה עשרות רובוטים שכאלה מסתובבים במגדלים ברחבי הארץ״.

 

אלקטרה מעליות לא נחה לרגע  ושואפת להיות בקדמת הבמה בכל הקשור לחדשנות וטכנולוגיה, עם מגוון רחב של פיתוחים ייעודיים שיאפשרו ללקוחות התקדם לשיא הטכנולוגיה ולמתג עצמם כמובילים בתחומם. ״עניין מיתוג של ארגון חדשני קריטי לתחרות הגדולה שיש בשוק, כך לדוגמה בתי מלון שרוצים למשוך אליהם אורחים, זקוקים לשפר את השירות באמצעות טכנולוגיות, או מגדלי משרדים שרוצים לאכלס את הבניין ולפנות לשוכרים שהם טריפל A ולגרום להם לסגור חוזי שכירות ארוכי טווח״.

 

אבל לא רק, יש כאן עניין של חיסכון עצום בכוח אדם. לדוגמה, שילוב רובוטים בבתי מלון כחלק מכוח העזר, יכול להיות פתרון מצוין שיאפשר למלונות ליהנות מכוח אדם נוסף. לדוגמה, רובוט יוכל ללוות את האורחים לחדרם ואפילו לחגוג לאורחים יום הולדת ולתת להם מתנה מצוות המלון. 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.