טכנולוגיית העולם החדש
למי מתאים השימוש בשירותי ענן?
טכנולוגיית הענן היא בראש ובראשונה שירות השייך ל"עולם החדש". האם היא מתאימה לכל העסקים? מה היתרונות שלה על פני שירותי המחשוב של "העולם הישן"? עד כמה היא חסכונית בעלויות, אמינה ומהירה בשירות וקריטית במקרה של אסון, ולאן כל זה הולך
מה הסיפור הזה של שירותי הענן, לאן הוא הולך ומה המדרגה הבאה שלו? למעשה, שירותי ענן כבר נמצאים אתנו כמעט בכל תחום או טכנולוגיה. המעבר לעננים פרטיים ולעננים ציבוריים והיברידים הוא משהו שקיים בכל תשתית מחשוב שקיימת.
כמעט כל אדם בעולם מודרני מקבל כיום שירותי ענן, או שייך לשירותי ענן דרך תיבת הדואר שלו, הטלפון הנייד שלו, או כשהוא משלם באשראי או אפילו גולש באינטרנט. ההתמקדות שלנו הם בשירותי ענן כתשתית לחברות. שירות תוכנה כשירות, ושירות נוסף כשחזור במקרה אסון.
אומנם הטכנולוגיה עליה מבוססים שירותי ענן מתפתחת כל יום, אך זה לא העיקר - שירותי ענן הם בראש ובראשונה שירות. בעבר שירות זה היה ניתן רק למעט ארגונים. כאלה שהיתה להם את היכולת הכלכלית והטכנולוגית ליישם שירותים, באמצעות השקעה בתשתיות מחשוב. היום הם נגישים לכלל הציבור בצורה פשוטה יותר ובתשלומים. המודל של ענן הוא מודל כלכלי, בו התשלום מתבצע לפי צריכה של השירות, ללא התחייבות ועם גמישות מלאה לגדילה או הקטנה של השירותים.
- רובינהוד מרחיבה את שוקי התחזיות לספורט
- בהשקעה של 100 מיליון שקלים תכנית IsraLab יוצאת לדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למה מעטפת ענן שמציעות ענקיות הטכנולוגיה לא מתאימות לכל העסקים?
כל החברות הטכנולוגיות הגדולות כבר נמצאות מזמן בענן ועברו הסבות לספקי שירות ענן. אפשר לראות את המהפך שביצעה מיקרוסופט בשנים האחרונות, מחברה שמפתחת תוכנות ומערכות הפעלה, עליהם ברוב המקרים לא ניתן שירות אלה בחוזה שירות מיוחדים, לחברה שמספקת שירותי דואר, ניהול מסמכים ותשתיות.
השינוי הזה מחייב את החברות הטכנולוגיות הגדולות להקים מערך תמיכה, הנגשת השירות ושימוש בחברות צד שלישי לביצוע הסבות סביבות מחשוב.
יש הרבה יתרונות בבחירת ספק ענן מהחברות הטכנולוגיות הגדולות, בעיקר בנושא שרידות וגודל אך יש גם הרבה חסרונות, כמו טיב השירות ורמת השירות אותו מקבל לקוח הקצה מהענן והקישוריות למרכזי מחשוב, שנמצאים מחוץ למדינת ישראל, שברוב המקרים השהייה (Latency) גבוהה יותר ורוחבי פס מוגבלים שלא מתאימים לכל אפליקציה.
ניקח לדוגמא ארגון סטנדרטי, שצריך לרכוש שרת חדש לשירות בארגון. ב"עולם הישן" הוא היה רוכש חומרה לשרת, מתקין מערכת הפעלה, מתקין את התוכנה ומבצע את כל ההתאמות בשאר התוכנות בארגון ובמעטפת (חיבור למתג, אל פסק, הגדרות בחומת האש, חיבור למערך וכו') - כך שמעבר לרכישת השרת והרישוי למערכת ההפעלה והתוכנה, יש גם מחיר לעבודת ההתקנה וההתאמות. המחיר לשרת הזה הוא הנגזרת של מחיר חומרת השרת מערכת ההפעלה והתוכנה עבודת התקנה חשמל וקירור השרת עלות המעטפת זמן אחריות השרת וחוזה השירות מול ספק החומרה (בדרך כלל החוזה הוא לשלוש שנים) עלות התחזוקה לשירות, שידרוגים וטיפול בתקלות. כל העלות הזאת לשלוש שנים, ואזת במידה ואין צירך בגדילה עתידית במשאבי חומרה והרישוי.
ב"עולם חדש", בו אין לאירגון ענן פרטי, בוחרים שרת בענן ציבורי כשירות, לפי אותם קריטריונים של שרת ב"עולם הישן". עלות מערכת ההפעלה מגולמת בתשלום על השירות. התוכנה נרכשת בנפרד, ברוב המקרים באותו מודל של תמחור פר שימוש וכן תשלום נוסף על המעטפת. ישנה עלות נוספת של ההתקנה וההתאמות, אך מחיר התחזוקה לתשתית כמעט ולא קיים, מכיוון שהשירות ניתן כחלק משירות הענן הציבורי.
המחיר בענן הוא בדרך כלל חודשי, ללא התחייבות וקיימת אפשרות להגדלת משאבים ושירותים בלחיצת כפתור. כך שבהשוואה בין ה"עולם החדש לישן" ההבדלים הם בגמישות השירות, גמישות התכנון לשירות ומעבר מהשקעה כספית בתשתית לתשלום שוטף עבור שירות (Opex/Capex). בשני המקרים יש צורך באנשי מחשוב ותוכנה שיבצעו התקנות והתאמות, גם בענן וגם בחדר השרתים. ההבדל ב"עולם החדש" הוא בין העננים הציבוריים, הגמישות שלהם והשירות והניטור שהן נותנות למשתמשים שלהם.
ניקח לדוגמא שלוש תיבות דואר ארגוני:
הראשונה ב-Google Gmail.
השניה ב-Office 365
והשלישית ב-Hosted Exchange, של ספקית ענן כמו וירטואל IT.
הלקוח מגיע בבוקר למשרד והתיבה שלו לא מצליחה לשלוח ולקבל מיילים. לאחר שאיש המחשוב איבחן שלא מדובר בתקלה מקומית, מחליטים לפנות לספק השירות.
ב-Gmail, תקבל מענה אנושי רק בחבילות שירות ספציפיות שנקנו מראש עם חבילות שירות, כך גם ב-Office 365, שברוב המקרים יפנו אותך לספק משנה, או יגדירו את התקלה כלא קריטית ויתנו מענה במקרה הטוב תוך 24 שעות.
באופציה השלישית, תיפתח קריאת שירות ויתקבל מענה מיידי, לפעמים לפני שאיש המחשוב יספיק להגיע לבדוק את התקלה. זה כל ההבדל והוא משמעותי מאוד.
האם ואיך אפשר להפוך לריסלרים שלכם ולמכור ללקוחות את השירות
השקענו מיליוני שקלים בתשתיות מחשוב אשר נמצאים בבעלותנו המלאה. על התשתית הזאת מותקנות מערכות שמבצעות אוטומציה ליצירת וניהול שירות וכן מערכות שמבצעות חיוב לשירות בצורה חכמה וגמישה. יש לנו במערכת אפשרות להקמת ריסיילר, בו החברה מקבלת ממשקי גישה בהתאמה אישית (White brand) ואת היכולת להקים, לתמחר ולנהל
שירותי ענן ללא הגבלה.
למעשה, אנחנו מייתרים את הצורך של חברת המחשוב להשקיע זמן וכסף בתשתיות ענן ציבוריות פרטיות ובהליך קצר נותנים להן את האפשרות להתחיל למכור שירותי ענן.
הגמישות בשירותים אלה, תוך שילוב רמת התמיכה וההבנה של החברה שלנו בשירותי הענן, נותנים מענה טוב ויעיל לכל חברה שרוצה למכור שירותי ענן. מוצרי הענן נמכרים ומנוהלים באופן מלא תחת המותג שלהם, כך שהלקוח הסופי כלל לא מודע לכך שיש צד שלישי בעסקה.
היכולת של חברות המחשוב למכור שירותי ענן ללקוחות שלהם, תוך הבנת הצרכים האמיתיים של הלקוח, נותנים מענה ייחודיי בעולם הענן, בו הלקוח ממשיך לקבל את השירות הטוב שהוא מקבל מחברת המחשוב, מבלי להתפשר על חבילות לא גמישות, שהוכנו מראש אצל הספקים הגדולים, על רמת השירות הבסיסית שניתנת שם.
מכירת שירותי ענן מעניקים שדרוג טכנולוגי לעסק שלו, כשהוא מוכר מוצרי ענן – מה שמראה על התקדמות טכנולוגית ולא נשאר מאחור טכנולוגית ומוכר רק מה שנקרא ײברזלײ.
חברות מחשבים - מה הן ירוויחו מלשווק ללקוחות את המודל שלכם?
אנחנו מאמינים ששירותי מחשוב הניתנים לחברות שונות, נמדדים בראש ובראשונה באיכות השירות ללקוח ובהבנת הצרכים והמעטפת שהוא צריך. מעבר לפן הטכנולוגי, זמינות ושרידות השירות, ההצלחה במעבר לשימוש בשירותי ענן תלויה בניתוח מדויק של צרכי הלקוח, בהיכרות עם אופי הארגון והמשתמשים ובהבנה לאן הארגון עתיד לגדול מבחינה טכנולוגית. המשמעות היא שלא כל שירות ענן מתאים לכל ארגון ולא כל ארגון יכול לעבור באופן מלא לענן.
חברות מחשבים שנותנות שירות לעסקים, מלוות אירגוניים ומספקות להם מענה יומיומי לצרכים שוטפים, נתקלות לא מעט בצורך או ברצון לעבור לשירותי ענן, אך מנגד הן נתקלות בקשיים מול חברות הענק, שמוכרות להן חבילות סגורות בתנאי תשלום לא גמישים.
אצלנו בענן, אנחנו נותנים לאותה חברת מחשוב את היכולת לאפיין ולהגדיר כל מוצר אותו הם מוכרים ללקוח, להגדיר את שיטות ותנאי התשלום, להציע מבצעים וחבילות - הכל כדי להגיע לשירות והחבילה הנכונים והמתאימים ביותר לכל לקוח.
החיבור של מערכת חכמה, עם אוטומציה מלאה בניהול והתחשבנות וחברת שירות שחיה ונושמת את הלקוחות שלה, נותנת פתרון מנצח גם ללקוח וגם לספק.
זה גם מה שמסביר עד כמה חשובה הבנת הלקוח וצרכיו ותפירה אישית של שירות שתתאים לו בתחום זה.
כמה פרטים חשובים על הנפשות הפועלות בתחום והרזומה שלהן
חברת וירטואל איי.טי קיימת כבר למעלה מחמש שנים ומתמחה בשירותי ענן על הטכנולוגיה המתקדמת ביותר של חברות הענק, עם יחס ושירות אישי של חברות קטנות.
אנחנו הבעלים של תשתיות הענן שלנו ומשרתים מאות לקוחות מרוצים, אשר נהנים משירות ענן מאובטח מתקדם ואישי.
החברה הוקמה על ידי ליר שרון, מומחה אחסון ותשתיות וירטואליות ובני פטרנק, מומחה טכנולוגיות ותשתיות מבוססות מיקרוסופט.
מאחורי כל מומחי המחשוב בחברה יש עשרות שנים של ניסיון מוכח בהקמה, תחזוקה, שדרוג וניהול תשתיות וענני מחשוב.
וירטואל איי.טי שמה לה למטרה לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחותיה. אנחנו מאמינים בשירות פרו-אקטיבי ומספקים ללקוחותינו חוויית שירות של הפעלה של יחידת IT פנימית, עם תשתיות ענן ציבורי מאובטח ואוטומטי.
הכותב הוא בני פטרנק, מומחה טכנולוגיות ותשתיות מבוססות מיקרוסופט ומומחה לתשתיות מחשוב ענן.
אופיר לוינגר. צילום: יח"צמדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?
בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר
רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה.
אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו.
לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.
כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה.
- 34 מיליון דולר: מישורים מוכרת מרכז קניות בצפון קרוליינה
- לא כל הורדת ריבית מחזקת את שוק הדיור - תסתכלו על מה שקורה בעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.
צילום: Freepikמיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?
שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב
כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.
המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"
אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.
גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.
מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"
המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.
- כל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.
