טכנולוגיית העולם החדש

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה טכנולוגיה

למי מתאים השימוש בשירותי ענן?

טכנולוגיית הענן היא בראש ובראשונה שירות השייך ל"עולם החדש". האם היא מתאימה לכל העסקים? מה היתרונות שלה על פני שירותי המחשוב של "העולם הישן"? עד כמה היא חסכונית בעלויות, אמינה ומהירה בשירות וקריטית במקרה של אסון, ולאן כל זה הולך  

 

מה הסיפור הזה של שירותי הענן, לאן הוא הולך ומה המדרגה הבאה שלו? למעשה, שירותי ענן כבר נמצאים אתנו כמעט בכל תחום או טכנולוגיה. המעבר לעננים פרטיים ולעננים ציבוריים והיברידים הוא משהו שקיים בכל תשתית מחשוב שקיימת.

כמעט כל אדם בעולם מודרני מקבל כיום שירותי ענן, או שייך לשירותי ענן דרך תיבת הדואר שלו, הטלפון הנייד שלו, או כשהוא משלם באשראי או אפילו גולש באינטרנט. ההתמקדות שלנו הם בשירותי ענן כתשתית לחברות. שירות תוכנה כשירות, ושירות נוסף כשחזור במקרה אסון.

אומנם הטכנולוגיה עליה מבוססים שירותי ענן מתפתחת כל יום, אך זה לא העיקר - שירותי ענן הם בראש ובראשונה שירות. בעבר שירות זה היה ניתן רק למעט ארגונים. כאלה שהיתה להם את היכולת הכלכלית והטכנולוגית ליישם שירותים, באמצעות השקעה בתשתיות מחשוב. היום הם נגישים לכלל הציבור בצורה פשוטה יותר ובתשלומים. המודל של ענן הוא מודל כלכלי, בו התשלום מתבצע לפי צריכה של השירות, ללא התחייבות ועם גמישות מלאה לגדילה או הקטנה של השירותים.

 

למה מעטפת ענן שמציעות ענקיות הטכנולוגיה לא מתאימות לכל העסקים?

כל החברות הטכנולוגיות הגדולות כבר נמצאות מזמן בענן ועברו הסבות לספקי שירות ענן. אפשר לראות את המהפך שביצעה מיקרוסופט בשנים האחרונות, מחברה שמפתחת תוכנות ומערכות הפעלה, עליהם ברוב המקרים לא ניתן שירות אלה בחוזה שירות מיוחדים, לחברה שמספקת שירותי דואר, ניהול מסמכים ותשתיות.

השינוי הזה מחייב את החברות הטכנולוגיות הגדולות להקים מערך תמיכה, הנגשת השירות ושימוש בחברות צד שלישי לביצוע הסבות סביבות מחשוב.

יש הרבה יתרונות בבחירת ספק ענן מהחברות הטכנולוגיות הגדולות, בעיקר בנושא שרידות וגודל אך יש גם הרבה חסרונות, כמו טיב השירות ורמת השירות אותו מקבל לקוח הקצה מהענן והקישוריות למרכזי מחשוב, שנמצאים מחוץ למדינת ישראל, שברוב המקרים השהייה (Latency) גבוהה יותר ורוחבי פס מוגבלים שלא מתאימים לכל אפליקציה.

ניקח לדוגמא ארגון סטנדרטי, שצריך לרכוש שרת חדש לשירות בארגון. ב"עולם הישן" הוא היה רוכש חומרה לשרת, מתקין מערכת הפעלה, מתקין את התוכנה ומבצע את כל ההתאמות בשאר התוכנות בארגון ובמעטפת (חיבור למתג, אל פסק, הגדרות בחומת האש, חיבור למערך וכו') - כך שמעבר לרכישת השרת והרישוי למערכת ההפעלה והתוכנה, יש גם מחיר לעבודת ההתקנה וההתאמות. המחיר לשרת הזה הוא הנגזרת של מחיר חומרת השרת מערכת ההפעלה והתוכנה עבודת התקנה חשמל וקירור השרת עלות המעטפת זמן אחריות השרת וחוזה השירות מול ספק החומרה (בדרך כלל החוזה הוא לשלוש שנים) עלות התחזוקה לשירות, שידרוגים וטיפול בתקלות. כל העלות הזאת לשלוש שנים, ואזת במידה ואין צירך בגדילה עתידית במשאבי חומרה והרישוי.

ב"עולם חדש", בו אין לאירגון ענן פרטי, בוחרים שרת בענן ציבורי כשירות, לפי אותם קריטריונים של שרת ב"עולם הישן". עלות מערכת ההפעלה מגולמת בתשלום על השירות. התוכנה נרכשת בנפרד, ברוב המקרים באותו מודל של תמחור פר שימוש וכן תשלום נוסף על המעטפת. ישנה עלות נוספת של ההתקנה וההתאמות, אך מחיר התחזוקה לתשתית כמעט ולא קיים, מכיוון שהשירות ניתן כחלק משירות הענן הציבורי.

המחיר בענן הוא בדרך כלל חודשי, ללא התחייבות וקיימת אפשרות להגדלת משאבים ושירותים בלחיצת כפתור. כך שבהשוואה בין ה"עולם החדש לישן" ההבדלים הם בגמישות השירות, גמישות התכנון לשירות ומעבר מהשקעה כספית בתשתית לתשלום שוטף עבור שירות (Opex/Capex). בשני המקרים יש צורך באנשי מחשוב ותוכנה שיבצעו התקנות והתאמות, גם בענן וגם בחדר השרתים. ההבדל ב"עולם החדש" הוא בין העננים הציבוריים, הגמישות שלהם והשירות והניטור שהן נותנות למשתמשים שלהם.

ניקח לדוגמא שלוש תיבות דואר ארגוני:

הראשונה ב-Google Gmail.

השניה ב-Office 365

והשלישית ב-Hosted Exchange, של ספקית ענן כמו וירטואל IT.

הלקוח מגיע בבוקר למשרד והתיבה שלו לא מצליחה לשלוח ולקבל מיילים. לאחר שאיש המחשוב איבחן שלא מדובר בתקלה מקומית, מחליטים לפנות לספק השירות.

ב-Gmail, תקבל מענה אנושי רק בחבילות שירות ספציפיות שנקנו מראש עם חבילות שירות, כך גם ב-Office 365, שברוב המקרים יפנו אותך לספק משנה, או יגדירו את התקלה כלא קריטית ויתנו מענה במקרה הטוב תוך 24 שעות.

באופציה השלישית, תיפתח קריאת שירות ויתקבל מענה מיידי, לפעמים לפני שאיש המחשוב יספיק להגיע לבדוק את התקלה. זה כל ההבדל והוא משמעותי מאוד.

האם ואיך אפשר להפוך לריסלרים שלכם ולמכור ללקוחות את השירות

השקענו מיליוני שקלים בתשתיות מחשוב אשר נמצאים בבעלותנו המלאה. על התשתית הזאת מותקנות מערכות שמבצעות אוטומציה ליצירת וניהול שירות וכן מערכות שמבצעות חיוב לשירות בצורה חכמה וגמישה. יש לנו במערכת אפשרות להקמת ריסיילר, בו החברה מקבלת ממשקי גישה בהתאמה אישית (White brand)  ואת היכולת להקים, לתמחר ולנהל

שירותי ענן ללא הגבלה.

למעשה, אנחנו מייתרים את הצורך של חברת המחשוב להשקיע זמן וכסף בתשתיות ענן ציבוריות פרטיות ובהליך קצר נותנים להן את האפשרות להתחיל למכור שירותי ענן.

הגמישות בשירותים אלה, תוך שילוב רמת התמיכה וההבנה של החברה שלנו בשירותי הענן, נותנים מענה טוב ויעיל לכל חברה שרוצה למכור שירותי ענן. מוצרי הענן נמכרים ומנוהלים באופן מלא תחת המותג שלהם, כך שהלקוח הסופי כלל לא מודע לכך שיש צד שלישי בעסקה.

היכולת של חברות המחשוב למכור שירותי ענן ללקוחות שלהם, תוך הבנת הצרכים האמיתיים של הלקוח, נותנים מענה ייחודיי בעולם הענן, בו הלקוח ממשיך לקבל את השירות הטוב שהוא מקבל מחברת המחשוב, מבלי להתפשר על חבילות לא גמישות, שהוכנו מראש אצל הספקים הגדולים, על רמת השירות הבסיסית שניתנת שם.

מכירת שירותי ענן מעניקים שדרוג טכנולוגי לעסק שלו, כשהוא מוכר מוצרי ענן – מה שמראה על התקדמות טכנולוגית ולא נשאר מאחור טכנולוגית ומוכר רק מה שנקרא ײברזלײ.

חברות מחשבים - מה הן ירוויחו מלשווק ללקוחות את המודל שלכם?

אנחנו מאמינים ששירותי מחשוב הניתנים לחברות שונות, נמדדים בראש ובראשונה באיכות השירות ללקוח ובהבנת הצרכים והמעטפת שהוא צריך. מעבר לפן הטכנולוגי, זמינות ושרידות השירות, ההצלחה במעבר לשימוש בשירותי ענן תלויה בניתוח מדויק של צרכי הלקוח, בהיכרות עם אופי הארגון והמשתמשים ובהבנה לאן הארגון עתיד לגדול מבחינה טכנולוגית. המשמעות היא שלא כל שירות ענן מתאים לכל ארגון ולא כל ארגון יכול לעבור באופן מלא לענן.

חברות מחשבים שנותנות שירות לעסקים, מלוות אירגוניים ומספקות להם מענה יומיומי לצרכים שוטפים, נתקלות לא מעט בצורך או ברצון לעבור לשירותי ענן, אך מנגד הן נתקלות בקשיים מול חברות הענק, שמוכרות להן חבילות סגורות בתנאי תשלום לא גמישים.

אצלנו בענן, אנחנו נותנים לאותה חברת מחשוב את היכולת לאפיין ולהגדיר  כל מוצר אותו הם מוכרים ללקוח, להגדיר את שיטות ותנאי התשלום, להציע מבצעים וחבילות - הכל כדי להגיע לשירות והחבילה הנכונים והמתאימים ביותר לכל לקוח.

החיבור של מערכת חכמה, עם אוטומציה מלאה בניהול והתחשבנות וחברת שירות שחיה ונושמת את הלקוחות שלה, נותנת פתרון מנצח גם ללקוח וגם לספק.

זה גם מה שמסביר עד כמה חשובה הבנת הלקוח וצרכיו ותפירה אישית של שירות שתתאים לו בתחום זה.

כמה פרטים חשובים על הנפשות הפועלות בתחום והרזומה שלהן

חברת וירטואל איי.טי קיימת כבר למעלה מחמש שנים ומתמחה בשירותי ענן על הטכנולוגיה המתקדמת  ביותר של חברות הענק, עם יחס ושירות אישי של חברות קטנות.

אנחנו הבעלים של תשתיות הענן שלנו ומשרתים מאות לקוחות מרוצים, אשר נהנים משירות ענן מאובטח מתקדם ואישי.

החברה הוקמה על ידי ליר שרון, מומחה אחסון ותשתיות וירטואליות ובני פטרנק, מומחה טכנולוגיות ותשתיות מבוססות מיקרוסופט.

מאחורי כל מומחי המחשוב בחברה יש עשרות שנים של ניסיון מוכח בהקמה, תחזוקה, שדרוג וניהול תשתיות וענני מחשוב.

וירטואל איי.טי שמה לה למטרה לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחותיה. אנחנו מאמינים בשירות פרו-אקטיבי ומספקים ללקוחותינו חוויית שירות של הפעלה של יחידת IT פנימית, עם תשתיות ענן ציבורי מאובטח ואוטומטי.

הכותב הוא בני פטרנק, מומחה טכנולוגיות ותשתיות מבוססות מיקרוסופט ומומחה לתשתיות מחשוב ענן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

עיצוב הבית עם מדפים מעוצבים מברזל – שילוב של פונקציונליות ואסתטיקה

פרופילי ברזל דקים בשילוב קווים נקיים מעניקים תחושת יוקרה, וניתן לשלבם עם עץ, זכוכית או בטון כדי ליצור מראה מותאם אישית. מסגריית אגן ברזל תעשה בדיוק את זה עבורכם

נושאים בכתבה ברזל עיצוב הבית

הברזל חוזר לעיצוב הבית

בשנים האחרונות, הברזל הפך לחומר מועדף בקרב אדריכלים ומעצבי פנים בזכות החוזק, הגמישות העיצובית והמראה האלגנטי שהוא מעניק. כשזה מגיע למדפים מעוצבים מברזל, מדובר בשדרוג שמשלב בין עמידות יוצאת דופן לבין יכולת להתאים את העיצוב לסגנון האישי של הבית – מודרני, תעשייתי או אפילו כפרי.

מדפים כאלמנט עיצובי מרכזי

בבתים רבים, המדפים הפכו ממקום אחסון פונקציונלי לאלמנט עיצובי בפני עצמו. פרופילי ברזל דקים בשילוב קווים נקיים מעניקים תחושת יוקרה, וניתן לשלבם עם עץ, זכוכית או בטון כדי ליצור מראה מותאם אישית. המיקום המדויק, הגובה והעומק נבחרים לפי הצרכים – בין אם להצגת ספרים, חפצי נוי או כלי מטבח.

מדפים למטבח – סדר ונגישות

מדפים למטבח מברזל אינם רק פרקטיים – הם גם מאפשרים לנצל כל פינה בצורה חכמה, להציג כלי בישול ותבלינים, ולשמור על משטחי עבודה נקיים. ברזל צבוע בתנור או בגימור טבעי יכול להתאים לכל סגנון מטבח, ולהישאר עמיד בפני לחות ושימוש יומיומי אינטנסיבי.

שילוב מותאם אישית – כי כל בית שונה

היתרון הגדול במדפים מברזל הוא האפשרות לעצב אותם בהתאמה אישית מלאה – ממידות, דרך סוג הגימור, ועד לפרטים הקטנים של החיבורים והקונסטרוקציה. התאמה מדויקת מבטיחה לא רק מראה מושלם, אלא גם שימושיות מקסימלית לאורך זמן.

כאן נכנסת לתמונה מסגריית אגן ברזל

כדי להגיע לתוצאה כזו, חשוב לעבוד עם מסגרייה מקצועית שמבינה גם בעיצוב וגם בטכנולוגיה. מסגריית אגן ברזל בפתח תקווה מציעה ייצור מדפים מעוצבים מברזל בהתאמה אישית, עם הקפדה על איכות, שימוש ברובוט ריתוך לדיוק מרבי, ועמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר. באתר האונליין שלהם תמצאו מחירים שקופים ומחשבון חכם שמחשב את העלות לפי מידה וצבע – כך שתדעו בדיוק כמה תשלמו מראש. עם משלוחים לכל הארץ ואחריות מלאה על כל מוצר, אתם יכולים להיות בטוחים שההשקעה שלכם בטוחה ומשתלמת.

מיכאל מאיורוב. צילום: Mayors Luxury Estate - השקעות נדלן בדובאימיכאל מאיורוב. צילום: Mayors Luxury Estate - השקעות נדלן בדובאי

שיא ישראלי בדובאי: Mayors חצתה רף 50 שיתופי פעולה

זו קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר של גוף עסקי ישראלי בזירת הנדל"ן המקומית מאז כינון הסכמי אברהם 

בשנתיים האחרונות מתרחשת מהפכה במערכת היחסים העסקית בין ישראל לאיחוד האמירויות. כאשר בתקופה זו נרשמה אבן דרך חסרת תקדים: חברת הנדל"ן הישראלית Mayors, בראשות מיכאל מאיורוב, הפכה לחברה הישראלית הראשונה שחוצה את רף 50 הסכמי שיתוף הפעולה עם חברות בנייה ויזמות מקומיות בדובאי.


50+ שיתופי פעולה בדובאי: המשמעות האסטרטגית של ההישג התקדימי

במציאות של שוק הנדל"ן התחרותי והמורכב של דובאי, מדובר בהישג בעל משמעות אסטרטגית עמוקה. הוא מסמל את קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר של גוף עסקי ישראלי בזירת הנדל"ן המקומית מאז כינון הסכמי אברהם. 

ההישג מעיד על רמת אמון גבוהה מצד השוק המקומי כלפי חברה ישראלית, ומאותת על אינטגרציה עסקית מלאה, לא רק ברמת העסקה הבודדת, אלא ברמה המערכתית.

"כשהקמנו את הפעילות שלנו בדובאי, הבנו שהצלחה ארוכת טווח היא לא תלוית מכירות מהירות של כאן ועכשיו, אלא בבניית רשת אמון", מסביר מיכאל מאיורוב, כשמאחוריו ניסיון של למעלה מ-8 שנים בתחום הנדל"ן בדובאי. "המטרה לא הייתה לחתום על כמה שיותר הסכמים, אלא לבנות מערכות יחסים אסטרטגיות עם היזמים האמינים והאיכותיים ביותר. 

כל אחד מ-50 ההסכמים הללו הוא תוצר של תהליך בדיקה קפדני ושל הוכחת יכולת הדדית. הם יודעים שאנחנו מביאים משקיעים רציניים, ואנחנו יודעים שהם מספקים מוצר שעומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר. זה הבסיס לכל הפעילות שלנו".