גוגל
צילום: Pawel Czerwinski on Unsplash

גוגל תמנע הפעלה של חוסמי פרסומות בכרום; מה המשמעות של המהלך?

בשורה לאתרים - חוסמי הפרסומות יוכלו למנוע חלק מהפרסומות ולא את כולן; מה הגולשים יכולים לעשות?

חוסמי פרסומות הם מצד אחד ברכה למשתמשים, אבל מצד שני הם מכה כואבת לאתרי האינטרנט. על פי הסקרים כ-25%-20% מהגולשים משתמשים בחוסמי פרסומות וזה פוגע דרמטית בהכנסות של אתרי האינטרנט. יש כיום אפשרויות שונות לבעלי האתרים לנסות ולהימנע מחוסמי פרסומות, אחת הדרכים היא להשתמש בפיצ'רים שמקשים על חוסי הפרסומות ודרך נוספות ומקובלת היא פשוט להסביר ולבקש מהקהל – תתפלאו זה עובד, אבל כמובן שלא באופן מלא.

כעת נראה שיהיה פתרון קבוע, אך גם לפתרון הזה יצוצו מנגנונים אחרים שיצליחו לעקוף אותו. זה משחק של חתול ועכבר. גוגל צפויה להכניס בגרסה העדכנית של כרום שתושק במחצית הראשונה של 2023, פיצ'רים שימנעו מחוסמי הפרסומות לפעול.

זה צפוי להיות מהלך משמעותי מאוד בעולם הפרסום, אבל חברות התוכנה המפתחות את חוסמי הפרסומות, ינסו לשכלל את החוסמים שלהם ולעקוף את הפיצ'רים של גוגל.  

 

איך חוסמי פרסומות עובדים?

פרסומות באינטרנט מגיעות במקביל ולצד התוכן המערכתי. הן לא מאותו המקור. יש באתרים פרסומות של גוגל, אאוטבריין, טאבולה לצד פרסום ישיר. אז איזה פרסום עולה לאוויר ומתפרסם ומי גובר על מי? דמיינו שיש מכרז על כל מקום פרסומי, סוג של מכירה פומבית ומי שמציע את הסכום הגבוה ביותר זוכה. זה מאוד בגדול כשבפועל למקומות באתר שהם המלצות תוכן – אאוטבריין וטאבולה, יש מקום ייעודי.

 

החוסם פרסומות יודע להיכנס למערכות של הפרסום באתר ולחסוך מאות אלפי שרתים שמהם מגיעים הפרסומות. בגרסה החדשה של כרום יאפשרו לחוסמי פרסומות לחסום עד -30 אלף שרתים. זה לא מעט, אבל זה צפוי להגביל את היקף החסימה.

חוסמי פרסומות מקובלים כמו AdBlock ו-uBlock Origin  הוציאו גרסאות חדשות, אבל נראה שהשוק הולך לפני מהפכה.  

 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    פרסומות? חחח יש לי ברייב (ל"ת)
    Brave 07/10/2022 15:44
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נשמע שBrave השתילו חפרפרת בגוגל... (ל"ת)
    8 07/10/2022 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נ.ש. 07/10/2022 11:42
    הגב לתגובה זו
    בבאנרים וחלונות קופצים ושלא נדבר על זה שהם היו מאטים את הגלישה בגלל זה ואז הגיע האיזון. ככל שזה מגיע בצורה מאוזנת הפרסומות אין בעיה ככל שזה מוגזם יש הצדקה לחוסם פרסומות. פשוט כדאי שיבנו מודל הגיוני של פרסומות שבאים ביחד עם הדף ולא מאטים את הגלישה. ואז אף אחד לא יחסום
  • זכע 07/10/2022 14:36
    הגב לתגובה זו
    סרט שאתה לא מעוניין לראות היה מופעל אוטומטית בעת רענון אוטומטי ואז היה רודף אחריך לכל מקום תופסז לך מקום במסך וגם מפעיל קובץ שמע שאתה לא מעוניין. היית סוגר את הסרט ואז האתר היה עושה רענון והסרט שוב נכנס לפעולה. קצב הרענונים היה כל 3 דקות ככה שאי אפשר היה לקלוש בלי לסבול או לסגור את האתר ולעבור לאתר אחר. תודה לאלוהים שהסרט הרודף עבר מזמננו אך כעת יש סרטים שפועלים אוטומטית בלי שתפעיל אותם. גם את זה צריך להפסיק. מי שרוצה לראות סטר יכול ללחוץ על אייקון משולש ההפעלה, ממש לא צריך הפעלה אוטומתית.
  • 2.
    איתי 07/10/2022 11:17
    הגב לתגובה זו
    גוגל יורה לעצמה ברגליים
  • כרי 07/10/2022 14:30
    הגב לתגובה זו
    למה צריך כרום ? חוץ מזה אחרי שכרום ימנעו את חוסמי הפרסומות מי ישתמש יותר בכרום ?
  • 1.
    האמיץ 07/10/2022 10:18
    הגב לתגובה זו
    למה שמישהו ישתמש בכרום בכלל?! משקולת זיכרון.
  • וויוואלדי, אופרה ... (ל"ת)
    איתי 07/10/2022 13:17
    הגב לתגובה זו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.