רשת סלולר
צילום: Pixabay

הוגשו הצעות משותפות במכרז דור 5 בסלולר

בצל המיזוגים המרחפים מעל שוק התקשורת המקומי, הגישו חברות הסלולר הצעות משותפות בשלב הראשון במכרז הקצאת התדרים של דור 5 
אייס |

אתמול (יום ב') הוגשו למשרד התקשורת הצעות משותפות מטעם חברות התקשורת בשוק הסלולר לקראת מכרז הדור החמישי. הצעות אלה מגיעות על רקע מגעים למיזוגים קרבים בשוק זה אשר יוצרים לא מעט מתיחויות בין החברות, ואשר עשויים לשנות את מפת הבעלויות. מיזוג ראשון בשוק, על פי ynet כבר נחתם לאחר הגשת ההצעות - בין סלקום לגולן טלקום.

יחד עם זאת, מטרת ההצעות המשותפות היא לאפשר למשרד התקשורת לאשר כל אחת מהקבוצות לקראת שלב המכרז הבא. למעט פלאפון שהתמודדה לבדה ולא הייתה זקוקה בשל כך לאישור ממשרד התקשורת, סלקום, גולן טלקום ואקספון המפעילות יחד רשת cmg הגישו הצעה משותפת וכך גם פרטנר והוט מפעילות כיום יחד רשת סלולרית PHI.

בשבועות האחרונים ניסו החברות לעתור כנגד המכרז בטענה כי הוא כולל נוסחה שלא ניתנת לחיזוי ובתוך כך ניסו לשנות את נאי המכרז, אולם עתירות אלה נדחו על ידי בית המשפט ומשרד התקשורת המשיך עם המכרז כצפוי. המשמעות היא כי המכרז יתקיים במספר סבבים על להקצאת כל התדרים.

לאחר מכן יתחרו החברות על פרישת התדרים תוך מתן תמריצים מצד משרד התקשורת לחברות שיקדמו אתרי סלולר מהדור החמישי אשר יעבו את הרשתות הדור הרביעי הקיימות. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.