"וירוס בירה הקורונה": הבלבול בין הנגיף למשקה יוצא משליטה
קצת מפתיע שיש צורך להבהיר את העניין, אך לא מעט אנשים ברחבי העולם בטוחים שמקורו של נגיף הקורונה הסיני הוא, ובכן, בירה קורונה. מובן שאין כל קשר בין מותג הבירה המקסיקני לבין הווירוס הקטלני שמעורר בהלה גלובלית, ובכל זאת, אנשים מתבלבלים בין הווירוס לבירה. יותר מדי למעשה, הרבה מעבר לתחום הריאלי.
התופעה באה לידי ביטוי, בין השאר, בכמות הבלתי פרופורציונלית של החיפושים בגוגל אחר "וירוס בירה קורונה". כך למשל, ישנם לא מעט סרטונים של אנשים המתעדים עצמם מרוקנים בקבוקים של בירה קורונה, ולא לגרונם.
על פי נתוני גוגל טרנדס, החיפושים אחר "וירוס בירה קורונה" נפוצים במיוחד בארצות הברית, בקנדה, ביפן, במערב אירופה, באוסטרליה, בהודו ובאינדונזיה. במקסיקו, לעומת זאת, התופעה נדירה יותר - מה שמחזק את ההשערה שאנשים רבים לא מודעים למקורו הגיאוגרפי של מותג הבירה הפופולרי. בכל מקרה, אלגוריתם החיפוש של גוגל, המציע מילות המשך בהתאם לחיפושים נפוצים ברחבי העולם, רק מעצים את התופעה עוד ועוד מיום ליום.
- תדיראן השקיעה 60 מיליון שקל בטכנולוגיית טיהור אוויר מזגנים עיליים
- ג'נרל מוטורס: ירידה של 35% בהכנסות הרבעון בסין אבל לא הכל שחור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחברה לעומת זאת, מנסים לשדר עסקים כרגיל. "אנחנו מאמינים שבגדול הצרכנים מבינים שאין כל קשר בין וירוס הקורונה לעסק שלנו", אמרה ל-Business Insider מגי באומן, מנהלת בכירה בענקית המשקאותConstellation Brands שהמותג בבעלותה.
לשם המחשה, בין ה-18 ל-26 בינואר, מספר החיפושים בגוגל אחר "וירוס בירה קורונה" קפץ ב-2,300%. מספר החיפושים אחר "וירוס הבירה" זינק ב-744% ומספר החיפושים אחר "בירה קורונהוירוס" זינק בלא פחות מ-3,233%.
- 2.עמת 18/02/2020 01:22הגב לתגובה זוhttps://www.virtualrealty.co.il/%D7%A2%D7%A7%D7%91-%D7%94%D7%9E%D7%A6%D7%91-%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%95%D7%AA-%D7%A0%D7%92%D7%93-%D7%95%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%9D.html
- 1.סומך על מודאלו שיצאו מחוזקים מהבלבול (ל"ת)רועי 04/02/2020 09:14הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
