אפל TV
צילום: יח"צ

אפל טי.וי פלוס במגעים לעסקת ענק עם MGM

אם העסקה תצא לפועל יתווסף לשירות הסטרימינג של אפל קטלוג ענק שיכלול, בין היתר, את סרטי ג'יימס בונד ורובוקופ. במקביל בוחנת החברה שיתוף פעולה עם פלטפורמת שידורי ספורט
רועי בהריר-פרל |

האם אפל מתחילה לרדת מהעץ ולגשש אחר שיתוף פעולה עם חברות חיצוניות? על פי דיווח עדכני של CNBC, שמגיע כחודש אחרי שמידע ראשוני בעניין נחשף בוול סטריט ז'ורנל, אפל טי-וי פלוס נמצאת לאחרונה במגעים עם MGM לרכישת הקטלוג העצום והאיכותי של ענקית ההפקה והתוכן. אם זה נכון, מדובר במהלך תקדימי עבור המותג הבדלני והאקסקלוסיבי.

נכון להיום, הלקוחות של אפל טי.וי פלוס יכולים ליהנות אך ורק מתכניה המקוריים של החברה, והיא מצדה, משקיעה סכומי עתק בעיבוי מערך ההפקות העצמאיות שלה, מבלי לספק תכני ארכיון מכל סוג שהוא. הדיווחים האחרונים על מו"מ התחלתי עם MGM - חברה ששווי תכניה עומד על מיליארד דולר - מעידים לכל הפחות על התעניינות של אפל טי.וי פלוס בהרחבת היצע הקולנוע והטלוויזיה שלה  באמצעות רכישת תכנים חיצוניים.

בנוסף למאגר התכנים העצום של MGM, היא גם הזכיינית הבלעדית של מותגים קולנועיים כמו ג'יימס בונד, רובוקופ ושבעת המופלאים והבעלים של חברת הכבלים המצליחה Epix. גורמים שמקורבים ל- MGM מדווחים שהראשונה, שקיימה באחרונה שיחות גם עם נטפליקס, עשויה לשקול את הנושא ברצינות. לנוכח דיווחים קודמים, לפיהם אפל טי.וי פלוס ניהלה מגעים עם פלטפורמת שידורי הספורט PAC-12, נראה שהמדיניות הבדלנית בה נקטה עד כה, עומדת להשתנות. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.