אבי ניסנקורן בקמפיין הליכוד
צילום: יחסי ציבור

ההטרלה של הליכוד: העלתה מודעת חוצות פייק של כחול לבן

מודעת חוצות שפורסמה בשדרות רוטשילד בתל אביב נראית כמו שלט של כחול לבן אך למעשה עוצבה והופקה על ידי הליכוד. על פי ההמלצה המשפטית של יועצי המפלגה ניתן למהלך אור ירוק 
משה בנימין | (10)
העוברים והשבים בשדרות רוטשילד בתל אביב נחשפו הבוקר לשלט חוצות ענקי של רשימת כחול לבן שמציג את דמותו של יו"ר ההסתדרות לשעבר אבי ניסנקורן ולצידו הכיתוב: "שר האוצר הבא". המודעה שנראית כמו עוד שלט חוצות של כחול לבן, באותה שפה פרסומית, צבעוניות ולוגו היא למעשה מודעת פייק מזויפת של מפלגת הליכוד שבדרך זו מנסה לכאורה לחשוף את האמת מאחורי המינויים העתידיים של כחול לבן.  מבדיקת אייס עולה, כי בליכוד בחנו לפני היציאה למהלך הפרסומי החריג את עמידתו בחוקי הבחירות, ולפחות על פי ההמלצה המשפטית של יועצי המפלגה, ניתן לו אור ירוק. הרציונל הקריאייטיבי מאחורי המהלך של הליכוד מבוסס על רצונה להציג את כחול לבן כמי שמנסה להסתיר את העובדה שאבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות לשעבר, הוא שר האוצר המיועד שלה. בתחתית השלט, בפינתו הימנית, נכתב בגופן קטן: "מוגש מטעם הליכוד".  צד נוסף שיש לו עניין בקמפיין, מעבר לכחול לבן והליכוד, היא ועדת הבחירות המרכזית שאליה מופנות התלונות במקרים שבהם קיים הספק שקמפיין מסוים עובר על החוקים הנוגעים לתעמולת הבחירות.    אמיץ ככל שיהיה, המהלך של הליכוד גם טומן בחובו פוטנציאל רב לבלבול, מתוך ההנחה שבמעבר חטוף ליד השלט, המסר המתחכם בהפוך על הפוך, לא יובן על ידי קהל המצביעים, מה גם שרבים מהם כלל לא יבינו את החיסרון לכאורה שבבחירת ניסנקורן לתפקיד. לראשונה הליכוד גם "חוטא" בבחירת הטכניקה הפרסומית שמקדישה את מלוא תשומת הלב למתמודדים של המפלגה היריבה, כפי שעשתה כחול לבן עם מודעת "נתניהו דואג רק לנתניהו...". נכון לעכשיו, על פי בדיקת אייס, לא מתוכננים לעלות שלטים נוספים במסגרת הקו הפרסומי הזה.  תגובות חברי כחול לבן לא אחרו להגיע. יאיר לפיד וגבי אשכנזי התייחסו לקמפיין הליכוד בטוויטר והעלו, מן הסתם בתיאום מאחורי הקלעים, את תגובתם.      תגובת ועדת הבחירות לקמפיין הליכוד לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה. מרשימת כחול לבן נמסר "בוחרים שלא להגיב".   

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    "מודעת פייק מוזיפת"? :))))))))))))) (ל"ת)
    gri 13/08/2019 14:31
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מודאגת 13/08/2019 05:04
    הגב לתגובה זו
    כחול לבן יגרום פילוג בעם. ""אשכנזי ם נגד הספרדים ו ""חילונים נגד הדתיים"""
  • 4.
    המצליפה 13/08/2019 00:34
    הגב לתגובה זו
    אזרחי המדינה חייבים לדעת שאסור לבחור כחול לבן הם שמאלנים בזויים. כל הבעיה מטורללת
  • 3.
    רפי 12/08/2019 19:20
    הגב לתגובה זו
    בעיקר בכלכלה
  • מר קלקלה 14/08/2019 03:42
    הגב לתגובה זו
    רק שכחלון הוא אשכרא מועמד הליכוד לשר האוצר, ואילו ניסנקורן קבלן קולות...
  • ערן 13/08/2019 10:57
    הגב לתגובה זו
    אתה כנראה מבין את מה שאנשים אחרים לא מבינים אז בבקשה תסביר לנו איזה אסון יהיה אם כחול לבן יעלו לשלטון? תרשה לי לעשות לך טיזר - לא יקרה שום אסון. הכלכלה הישראלית תמשיך להיות חזקה. בעיקר אודות לסקטור הפרטי שמחזיק את הכלכלה ומכסה על ההתנהלות הרשלנית, והביורוקרטיה שהפוליטיקאים במדינה ישראל מייצרים. למזלנו יש במדינת ישראל יזמים מעולים ויש גם דרג מקצועי במגזר הציבורי שעושה עבודה טובה ולא נותן לפוליטיקאים להרוס את הכלכלה.
  • אל תתיחס 13/08/2019 15:53
    אל תתיחס לתגובות , זה בטח כמה אנשים מחוץ לארץ ששילמו להם 2 וחצי שקל שיכתבו את מה שאומרים להם. מיקור חוץ אעלק.
  • מלחמת אזרחים 13/08/2019 05:11
    הגב לתגובה זו
    לכול לבן אין דת ולא לאום.הם שמאלנים מובהקים
  • 2.
    חזק. איזה נוכלים כחול לבן שחור אדום (ל"ת)
    ח ח ח 12/08/2019 19:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דניאל 12/08/2019 16:20
    הגב לתגובה זו
    המדינה מנוהלת על ידי טרולים
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.