יעל דן ורינו צרור יקבלו את פרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית
עיריית תל אביב השלימה את פאזל הזוכים בפרס סוקולוב. היום (יום ג') הודיעה כי פרס סוקולוב לתקשורת האלקטרונית יוענק לרינו צרור ויעל דן, שניהם מגל"צ, ואילו פרס דוש לקריקטורה יוענק לאסף חנוכה. בחודש מאי כבר הודיעה העירייה כי פרס סוקולוב לעיתונות כתובה יוענק השנה לרוני לינדר-גנץ מ-TheMarker וליוסי ורטר מהארץ.
בהודעת העירייה נמסר כי רינו צרור הוא "עיתונאי לוחמני המציב בעקביות מזה עשרות שנים בחזית העשייה סדר יום חברתי, תוך התמקדות ומתן תשומת לב מיוחדת לפריפריה החברתית, הפוליטית והגיאוגרפית. סדר יום זה בא לידי ביטוי בתכניתו היומית בגלי צה"ל, בסדרות הטלוויזיה הדוקומנטריות ששודרו בערוצי הטלוויזיה השונים ובסרטי תעודה. פרס זה מוענק לו על סיקור עקבי ומעמיק של נושאים אשר לא זכו קודם לזרקור תקשורתי".
על יעל דן נכתב כי "עיתונאית גלי צה"ל שתכניתה היומית 'עושים צהריים' מובילה סדר יום חברתי ומלא חמלה תוך שימת דגש על המאבק בפגיעות מיניות בעיקר בילדים ובנערות צעירות. במהלך השנים הגישה מגוון תכניות רדיו וטלוויזיה, בהן 'תצפית', 'יומן תרבות' ו'שטח פרטי'. הפרס מוענק לה על היותה נושאת דגל בחשיפת כשלים ומחדלים במערכות הציבוריות ובהעלאת המודעות לטראומות כתוצאה מפגיעה מינית".
יעל דן (צילום: אלכסנדר כץ)
על אסף חנוכה נכתב כי הוא "מיוצרי הקומיקס המובילים והמקוריים בישראל. עבודותיו נוגעות בהוויה המקומית מתוך זווית ראייה אינטימית ומשפחתית, המקבלת משמעות חברתית-אקטואלית ונעה בין הריאליסטי לסוריאליסטי. יצירתו מצטיינת באיכותה הגרפית ובצבעוניות מחושבת ומתוחכמת המדגישה את המסר הסיפורי".
חברי ועדת השופטים של פרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית המוענק על ידי עיריית תל אביב, הם היו"ר פרופ' רפי מן, המו"לית של גלובס אלונה בר-און, ליסה פרץ, סימה קדמון ורן רזניק. חברי ועדת השופטים של פרס דוש לקריקטורה הם היו"ר פרופ' ענת קציר, ד"ר מיקי גרדוש, דניאלה גרדוש-סנטו, דניאלה לונדון-דקל ונמרוד רשף. חברי ועדת השופטים לפרס סוקולוב לתקשורת כתובה הם היו"ר רותי יובל, גל גבאי, רביב דרוקר, גלעד טוקטלי וד"ר ציפי ישראלי.
עיריית תל-אביב מעניקה את הפרס ע"ש נחום סוקולוב, כדי לעודד עיתונאים שהצטיינו בעבודתם העיתונאית והטביעו את חותמם על העיתונות הכתובה, וכן לציין תחקירים וכתבות עומק שנעשו בשנתיים שקדמו להענקת הפרס, התאפיינו בחשיבות ציבורית מיוחדת וביטאו מצוינות עיתונאית. כמו כן, העירייה מעניקה את פרס דוש לקריקטורה. הפרס בסך 18 אלף שקלים, יוענק לכל אחד מהזוכים בטקס שיתקיים באוקטובר.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
נגד פרס סוקולוב הועלו בשנים האחרונות טענות כי השופטים מדירים ממנו עיתונאים ימניים. האחרון שזכה בפרס על מפעל חיים, היה אורי אליצור ז"ל בשנת 2008. מאז ב-5 הפעמים שהוענקו ויוענקו הפרסים, אין עיתונאי המזוהה עם הימין, בעוד יש כאלה שמזוהים עם השמאל או אפשר להעריך שהם הם תומכים בו.
- 2.פרס ללקקני עכוזים אין בו שום כבוד או יוקרה. (ל"ת)אפשר להתעלם ממנו 04/07/2019 14:01הגב לתגובה זו
- 1.נחום סוקולוב 02/07/2019 16:35הגב לתגובה זומה עם לדבר על טיב העיתונות ולא ולא על העמדןת הפוליטיות? מתי יבינו העיתונאים ואלה המסקרים את פועלם שהם לא פוליטיקאים? תתרכזו בעבודה שלכם או שרוצו לממשלה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
