לאחר 4.5 שנים: עדי כהן מנכ"ל פובליסיס מדיה פורש מתפקידו
לאחר 4.5 שנים בתפקידו, עדי כהן שניהל את זרוע רכש המדיה של קבוצת פובליסיס בישראל פורש מתפקידו. כהן יפרוש רשמית לאחר שיימצא לו מחליף - כך נודע לאייס.
כהונתו של כהן בפובליסיס התאפיינה במלחמות רבות כנגד הממונה על התחרות (ההגבלים העסקיים) על רקע ניסיונות חברת המדיה של פובליסיס למזג את פעילותה עם חברת מדיה קום של קבוצת אדלר חומסקי, שנדחו על ידי הממונה על ההגבלים. אלו נעשו במקביל לניסיון של חברות המדיה TMF ויוניון מדיה למזג פעילות - שגם הן נדחו על ידי הממונה. 4 חברות המדיה ניסו את כוחן כדי לייצר מאזן כח שווה ליוניברסל מקאן ששלט ועדיין שולטת בשוק רכש המדיה הישראלי - אך כמובן ללא הועיל.
כזכור, בנובמבר 2016 הגיש כהן מכתב התפטרות ליו"ר פובליסיס ישראל יורם באומן, לאחר חילוקי דעות בין הצדדים. סלע המחלוקת בין באומן לכהן נולד בעקבות הסכסוך המתוקשר של כהן עם קשת ובעיקר צביקה ליבליך, עד לנקודה שבה הניע כהן מהלך לתביעת הזכיינית קשת בבית משפט אך נחסם על ידי באומן - התנגשות שהביאה את כהן להגשת מכתב הפיטורין.
כהן, שלאורך הקריירה התאפיין בקרבות מתוקשרים מול גופי מדיה ותקשורת (גם בתקופתו כסמנכ"ל השיווק של סלקום) נלחם בזמנו בקשת ובעיקר במנהלה המסחרי ליבליך, בעקבות מה שנודע כ"מכתב ליבליך" שקבע כי מפרסם שיחליף חברת מדיה לא יוכל לקבל את מחיר חברת המדיה החדשה ברכישת זמן פרסום מקשת אלא ייאלץ לשלם את מחירון קשת או לפתוח במשא ומתן ישירות מולה. המהלך של ליבליך נולד לאחר זכיית זניט בתקציב המדיה של פרטנר ומשמעותו הייתה פגיעה ישירה בזניט שהבינה כי דבר שכזה יימנע ממנה לעמוד בהבטחת המחיר לחברת פרטנר שהובילו אותה לזכייה במכרז והעברת התקציב אליה.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקרב בין הצדדים החריף לאחר שקשת פגעה בהשקת המיתוג החדש של פרטנר כשזו לא הופיעה בברייקים המרכזיים בלוח השידורים ונאלצה להסתפק בעיתונות ובשוק החוצות. תקופת המשבר החריפה הזו ביחסים בין זניט-פובליסיס לקשת המחישה את עמידותו ונחישותו של כהן אך מנגד גרמה ללקוחות פובליסיס לחשוש מאפקט הנתק שיתגלגל גם אליהם.
בזמנו אמר כהן, כי "בשנתיים בהן אני מכהן כיו"ר ומנכ"ל זניט, חברת המדיה של קבוצת פובליסיס, נדהמתי לראות עד כמה שוק הפרסום בישראל חולה בחוליים רבים ומתנהל על פי אמות מוסר פגומות. ביטוי קיצוני למצב זה היה במכתב ליבליך בו ניסתה קשת לעצור את התחרות בין חברות המדיה על לקוחות חדשים. זניט הובילה מאבק נגד מכתב זה, כמייצג של תופעה. מאבק זה נחל הצלחה ומכתב ליבליך הוסר מכל שוק המדיה".
במהלך כהונתו של כהן מחזורי הפעילות של זניט גדלו והפכו אותה לחברת המדיה הצומחת ביותר בישראל. גורם בקבוצה אמר לאייס על כהן, כי "הוא עשה עבודה טובה. הוא לקח חברה לא מצליחה והפך אותה לחברת המדיה הצומחת בישראל".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
מנגד, 2 נקודות החולשה של זניט, שגם בתקופת כהן לא באו על פתרונן הן רכש המדיה של 2 חברות הענק המטופלות בקבוצת פובליסיס שעבורן היא לא רוכשת את המדיה וכך מאבדת נתח כספי משמעותי: שטראוס המטופלת על ידי 3 המשרדים: באומן, גליקמן וליאו ברנט וביטוח ישיר המטופלת על ידי באומן בר ריבנאי. פה גם טמון כוחה הגדול של חברת יוניברסל מקאן שבשונה מזניט מחזיקה ברשימת לקוחות ארוכה של מפרסמים ומשרדי פרסום עבורם היא רוכשת מדיה, גם במקרים שבהם תקציב הפרסום לא מטופל בקבוצת מקאן - מודל פעילות שבזניט לא ממש השכילו ליישם.
יורם באומן, נשיא קבוצת פובליסיס מסר בתגובה: "פובליסיס מדיה, תחת ניהולו של עדי, התפתחה באופן דרמטי, ואני מודה לו על כל העבודה הטובה".
- 6.האמת 03/06/2019 19:31הגב לתגובה זואיש יקר, חד וחריף. מנהל מוכשר ושותף מצוין ללקוחות. הוא יחסר בקבוצה.
- 5.איש נפוח ומלא בעצמו. לא יחסר. יאללה ביי (ל"ת)ירון 03/06/2019 17:51הגב לתגובה זו
- 4.מספר אחד (ל"ת)גבי אטל 03/06/2019 16:03הגב לתגובה זו
- 3.לא היה כלום ונשאר כלום (ל"ת)m/k 03/06/2019 15:33הגב לתגובה זו
- 2.הלם (ל"ת)יורם 03/06/2019 14:59הגב לתגובה זו
- 1.שומר חוק 03/06/2019 14:20הגב לתגובה זומכתב לי לעץ לא היה מלחמה בין ליבליך לזניט. מכתב ליבליך היה עברה על החוק. בכל מדינה מתוקנת ליבליך וקשת היו עומדים לדין על הפרת חוקי הגבלים עסקיים.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
