פייסבוק
צילום: iStock

נגד טרור ופדופיליה: מותגי הענק ישפיעו על פייסבוק ויוטיוב?

מפרסמות הענק חוששות כי הפיקוח הרופף ברשתות - בהן הן שופכות סכומי עתק - יפגע במותגיהן. כעת הן מפעילות לחץ על הרשתות ומאיימות במעבר לפלטפורמות בטוחות יותר
אלכסנדר כץ | (4)

האם פייסבוק (סימול: FB), גוגל (סימול: GOOGL) ויוטיוב (בבעלות מלאה של גוגל) עשויות לספוג מכה מהמפרסמים הגדולים? סוגיית התוכן השנוי במחלוקת שמתפרסם ברשתות החברתיות כמעט ללא שליטה, עשוי להיות בעוכריהן של ענקיות האינטרנט, וזאת מאחר שהתאגידים הגדולים עשויים להפחית את נתח הפרסום שלהן ברשתות החברתיות, בשל החשש של אותן חברות לזיהוי עם אותם פרסומים פוגעניים.

 

ולמה אנחנו מתכוונים בפרסום פוגעני? כמובן לתכנים מיניים ופדופיליים, ובטח גם לסרטוני טרור – דוגמת אותו שידור חי של הטבח בניו זילנד לפני מספר שבועות, במסגרתו נרצחו 49 מוסלמים ב-2 מסגדים על ידי איש הימין הקיצוני ברנטון טרנט.

 

על פי פרסום ב-CNBC, הפדרציה העולמית של המפרסמים (WFA) - המאגדת בתוכה 85 מתוך 500 המפרסמים הגדולים בעולם מ-60 מדינות - החלה לגבש תכניות למלחמה בפרסום הפוגעני. הפדרציה, שבין חבריה חברות כמו פפסיקו (סימול: PEP) ופרוקטר אנד גמבל (סימול: PG), קראה לחבריה ללחוץ על הפלטפורמות החברתיות שילחמו באותם פרסומים זדוניים וכדי שאותן חברות ענק לא יממנו את אותם פרסומים בעייתיים. 

 

ראג'ה ראג'מאנאר, סמנכ"ל השיווק של מאסטרקארד ונשיא הפדרציה, אמר השבוע בראיון ל-CNBC כי הרשתות החברתיות "אינן יכולות להתעלם מההעדפות של המפרסמים", וכי עליהן לספק מרחב בטוח ונקי עבור המותגים המפרסמים בהן. "לא מדובר בבטיחות המותג. זו סוגיית בטיחות חברתית, וכאנשי שיווק - יש לנו אחריות לחברה". ואכן, בשבועות האחרונים קרא ה-WFA לחברות בו לבחון היטב ובזהירות היכן הן שמות את הכסף שלהן.

 

בשבוע שעבר אמר מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל מארק פריצ'רד בוועידת המפרסמים הארצית למדיה של אורלנדו, כי החברה בראשה הוא עומד מתכוונת להפנות כספים לפלטפורמות שמפעילות שליטה על תוכן והערות. פריצ'רד לא הצהיר במפורש אם החברה תפסיק לחלוטין לפרסום ברשתות חברתיות שלא תהדקנה את הפיקוח.

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    oferdesade 22/04/2019 18:44
    הגב לתגובה זו
    על כמות הצופים שהערוצים מביאים כשהם עושים בשבילם את העבודה המלוכלכת.
  • 3.
    לרון 22/04/2019 13:18
    הגב לתגובה זו
    מכל סוג לטרור מגביר אותו עשרת מונים!
  • 2.
    זהר 22/04/2019 10:21
    הגב לתגובה זו
    מארק פריצ'רד הוא לא מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל, הוא סמנכ"ל המותג הגלובאלי https://www.linkedin.com/in/marcpritchardpg/
  • 1.
    ההפקרות שלהם מפוררת את העולם ויום אחד הם ירדו מגדולתם (ל"ת)
    אכפת לי 21/04/2019 16:01
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.