פייסבוק
צילום: iStock

נגד טרור ופדופיליה: מותגי הענק ישפיעו על פייסבוק ויוטיוב?

מפרסמות הענק חוששות כי הפיקוח הרופף ברשתות - בהן הן שופכות סכומי עתק - יפגע במותגיהן. כעת הן מפעילות לחץ על הרשתות ומאיימות במעבר לפלטפורמות בטוחות יותר
אלכסנדר כץ | (4)

האם פייסבוק (סימול: FB), גוגל (סימול: GOOGL) ויוטיוב (בבעלות מלאה של גוגל) עשויות לספוג מכה מהמפרסמים הגדולים? סוגיית התוכן השנוי במחלוקת שמתפרסם ברשתות החברתיות כמעט ללא שליטה, עשוי להיות בעוכריהן של ענקיות האינטרנט, וזאת מאחר שהתאגידים הגדולים עשויים להפחית את נתח הפרסום שלהן ברשתות החברתיות, בשל החשש של אותן חברות לזיהוי עם אותם פרסומים פוגעניים.

 

ולמה אנחנו מתכוונים בפרסום פוגעני? כמובן לתכנים מיניים ופדופיליים, ובטח גם לסרטוני טרור – דוגמת אותו שידור חי של הטבח בניו זילנד לפני מספר שבועות, במסגרתו נרצחו 49 מוסלמים ב-2 מסגדים על ידי איש הימין הקיצוני ברנטון טרנט.

 

על פי פרסום ב-CNBC, הפדרציה העולמית של המפרסמים (WFA) - המאגדת בתוכה 85 מתוך 500 המפרסמים הגדולים בעולם מ-60 מדינות - החלה לגבש תכניות למלחמה בפרסום הפוגעני. הפדרציה, שבין חבריה חברות כמו פפסיקו (סימול: PEP) ופרוקטר אנד גמבל (סימול: PG), קראה לחבריה ללחוץ על הפלטפורמות החברתיות שילחמו באותם פרסומים זדוניים וכדי שאותן חברות ענק לא יממנו את אותם פרסומים בעייתיים. 

 

ראג'ה ראג'מאנאר, סמנכ"ל השיווק של מאסטרקארד ונשיא הפדרציה, אמר השבוע בראיון ל-CNBC כי הרשתות החברתיות "אינן יכולות להתעלם מההעדפות של המפרסמים", וכי עליהן לספק מרחב בטוח ונקי עבור המותגים המפרסמים בהן. "לא מדובר בבטיחות המותג. זו סוגיית בטיחות חברתית, וכאנשי שיווק - יש לנו אחריות לחברה". ואכן, בשבועות האחרונים קרא ה-WFA לחברות בו לבחון היטב ובזהירות היכן הן שמות את הכסף שלהן.

 

בשבוע שעבר אמר מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל מארק פריצ'רד בוועידת המפרסמים הארצית למדיה של אורלנדו, כי החברה בראשה הוא עומד מתכוונת להפנות כספים לפלטפורמות שמפעילות שליטה על תוכן והערות. פריצ'רד לא הצהיר במפורש אם החברה תפסיק לחלוטין לפרסום ברשתות חברתיות שלא תהדקנה את הפיקוח.

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    oferdesade 22/04/2019 18:44
    הגב לתגובה זו
    על כמות הצופים שהערוצים מביאים כשהם עושים בשבילם את העבודה המלוכלכת.
  • 3.
    לרון 22/04/2019 13:18
    הגב לתגובה זו
    מכל סוג לטרור מגביר אותו עשרת מונים!
  • 2.
    זהר 22/04/2019 10:21
    הגב לתגובה זו
    מארק פריצ'רד הוא לא מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל, הוא סמנכ"ל המותג הגלובאלי https://www.linkedin.com/in/marcpritchardpg/
  • 1.
    ההפקרות שלהם מפוררת את העולם ויום אחד הם ירדו מגדולתם (ל"ת)
    אכפת לי 21/04/2019 16:01
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.