סמסונג
צילום: מסך

40 דקות לייב ב-11 ערוצי דיגיטל: כך סמסונג מפעילה משפיענים

נועה קירל, יונתן מרגי ונסרין קדרי השתתפו ב-LIVE בדיגיטל שדרכו סמסונג קיבלה גישה ל-3.2 מיליון עוקבים ול-185 אלף צפיות, אך בחברה לא חושפים את זמן הצפייה הממוצע
משה בנימין | (5)

סמסונג ישראל מנסה לקחת את העבודה שלה עם משפיענים ומובילי דעה לקצה. עם רשימה של 27 מובילי דעה ('נבחרת #We_Are_Samsung') ברמות שונות של מוכרות, מנועה קירל, רותם סלע ואביב אלוש עד לשמות שמוכרים בעיקר לדור הצעיר שחי באינסטגרם, החברה יוזמת פעילויות תוכן בסושיאל, כמו זו האחרונה שהתרחשה שלשום (יום ב') - 40 דקות של "מופע" לייב שהתרכזו בעיקר באינסטגרם, לצד פלטפורמות נוספות.

לאחר הכנה מקדימה של העוקבים, כדי שאלו יתייצבו בזמן ובמקום הנכון, סמסונג ישראל העלתה שידור לייב תחת השם Live Music Room שבו השתתפו קירל, יונתן מרגי, אנה זק ונסרין קדרי, בהגשת קים אור אזולאי, לטובת השקת סדרת ה-Galaxy A החדשה. יתרון הגודל בעבודה עם מספר משפיענים במקביל מתורגם במקרה הזה לגישה ל-3.2 מיליון עוקבים של 5 המשתתפים (זק לבדה עם 1.2 מיליון), לפחות כנקודת פתיחה למהלך.

הפעילות שודרה בלייב הן באינסטגרם והן ביוטיוב ופייסבוק ולמעשה בכל ערוץ אפשרי שאותו מפעיל כחשבון/עמוד כל אחד מהמשתתפים שלעתים מפעילים יותר מעמוד אינסטגרם או פייסבוק אחד. המשתתפים "התארחו" אצל קים אור אזולאי לראיון קצר, וביצעו בתורם גרסאות אולפן של שירים שלהם.

 

כל אחד מהעוקבים של המשתתפים, כולל עוקבי המותג, קיבלו התראה אישית על תחילתו של משדר הלייב שנמשך כ-40 דקות. "המשדר התאפשר באמצעות עזרים טכנולוגיים שכללו נתב אחד שכולם מתחברים אליו ודרכו השידור מועבר לכל החשבונות והטלפונים של המשתתפים", אומר שראל דניר, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת התוכן Peach Content we like שניהלה והפיקה את הפעילות, כולל הקריאייטיב יחד עם LDRS Group שהייתה אחראית לפן של המשפיענים. על פי דניר, מדובר ב"פרויקט מאוד מורכב שהתייחסנו אליו כמו לשידור בטלוויזיה כדי להגיע לאיכות סאונד גבוהה מאד".

בשורה התחתונה המשדר הסתכם ב-185 אלף צפיות, כשהשיא היה בהופעה של קירל, אך בסמסונג מסרבים לחשוף את זמן הצפייה הממוצע של כל גולש שעשוי להסתכם בשניות בודדות. אינסטגרם אינה מאפשרת קידום ממומן של שידור בלייב כך שסמסונג גם אם הייתה רוצה לא הייתה יכולה לממן את השידור והסתפקה בחשיפות אורגניות. בחברה גם מסרבים לציין את כמות העוקבים שנוספו לעמוד סמסונג בעקבות המהלך אך מציינים שמדובר ב"מאות רבות".  

מנגד, השלב הבא - כפי שאומרים גם בסמסונג - הוא לערוך את התוכן ולקצר אותו מ-40 דקות למוצר קליפי מהודק יותר ואותו לקדם בהשקעה במדיה. "זה המהלך השני שנעשה בפעילות הזו מכיוון שהיא הייתה כל כך מצליחה", אומר לאייס רונן סלם, סמנכ"ל השיווק של סמסונג ישראל. "אנחנו ניקח את כל מה שהיה בלייב, נערוך אותו ברמה הכי גבוהה שיש, ניתן לכל אחד מהחמישה את השיר שלו ואת זה נקדם, וזה יהיה מפלצתי". על הבחירה לצאת במהלך לייב אומר סלם: "בחרנו בכוכבים האלו כי הם בדיוק מתאימים לקהל של הלייב שעליו אנחנו רוצים לקחת בעלות עכשיו".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מפיסטו 18/04/2019 12:11
    הגב לתגובה זו
    חושבים שהקהל שלהם שבוי ומטומטם. טראפיק עלוב בלי קשר
  • 3.
    רוני 18/04/2019 10:55
    הגב לתגובה זו
    זה כלום לעומת ההשקעה שאני מניחה שהיתה בפרויקט עם כוכבים בסדר גודל הזה. ROI בעייתי משהו...
  • 2.
    דניאל 18/04/2019 09:52
    הגב לתגובה זו
    לא הייתי מוציא על זה ידיעה לעיתונות. העלות פר כל צפייה לא שווה את ההשקעה
  • 1.
    עזרא 17/04/2019 21:39
    הגב לתגובה זו
    בטח לא עם טאלנטים בסדר גודל כזה... YNET במשדר עם אטילה מביאים יותר, וזו לא מחמאה אבל כל הכבוד על האומץ
  • מכיר את הנתונים 18/04/2019 19:54
    הגב לתגובה זו
    3500 צופים בו"ז בלייב למישהי עם פחות ממיליון עוקבים באינסטה (קירל) זה נתון מעולה. ערוצים עם 10 מיליון עוקבים משיגים נתונים דומים על תוכן הרבה יותר איכותי (ספורט/חדשות). להגיע סה"כ על פני 5 ערוצי סושיאל במשך 40 דקות לנתונים של 185 אלף צופים (שלא כוללים צפיות חוזרות!) זה נתונים מצויינים. הנתונים כמובן יעלו בצפיות החוזרות. לצורך השוואה, בתוכניות הבוקר ולייט נייט בטלוויזיה (מחוץ לפריים טיים) צופים בין 50 ל-150 אלף צופים. בתוכנית פריים טיים כמו מאסטר שף או דה-ווייס צופים בין 300 ל-500 אלף לפרק.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.