סאמר סקול בארצות הברית

תוכן בחסות |

כפי שאינספור בני נוער כבר גילו בשנים האחרונות, וכפי שמרבית בני הנוער בארץ היו שמחיפם לגלות גם כן – סאמר סקול יכול להיות אחת החוויות המהנות, המעמיקות והמרגשות ביותר בגילאי ההתבגרות, חוויה מעצבת אשר מרחיבה את עולמם של הילדים ומעניקה להם את האפשרות לראות מקומות חדשים ותרבויות חדשות, להכיר נערים ונערות בני גילם ממקומות אחרים בעולם ובעיקר ליצור כמה זיכרונות מרגשים אשר יישארו עימם לנצח. בנוסף, קיים גם ערך לימודי של ממש בסאמר סקול, אשר מספק סביבה אידיאלית ותומכת ביותר ללמידה מעמיקה יותר של אנגלית. בעוד ניתן למצוא מקומות בהם נערכים מחנות סאמר סקול באזורים שונים של העולם, אחד היעדים הפופולאריים ביותר עבור ילדי ישראל היא כמובן – ארצות הברית.

מה מושך כל כך בני נוער ישראלים רבים בארצות הברית כיעד לחופשת סאמר סקול וכיצד מחנה מסוג זה פותח את האופקים ומסייע לשפר את הכישורים החברתיים וגם את האנגלית השוטפת?

 

ניו יורק, לוס אנג'לס ופלורידה – לחוות את הנקודות הנוצצות של אמריקה

סוגים שונים של מחנות סאמר סקול לבני ובנות נוער (בגילאים 13 עד 18) ביעדים מרכזיים בארצות הברית מוצעים בישראל בכמה מתכונות שונות – ישנם סאמר סקולים הכוללים כמה ימי טיול בנוסף למחנה הלמידה המהנה עצמו, כאלו אשר מתרכזים בחוף המזרחי וכאלו שבחוף המערבי וכו'.

בגדול, קיימים שלושה מרכזיים עיקריים בהם מוצעים מחנות סאמר סקול בארצות הברית עבור בני הנוער הישראלים –

המרכז הראשון הוא באחת הערים המרשימות והמפורסמות ביותר בעולם – ניו יורק. אין צורך להכביר במילים על החוויה המסחררת של טיול בניו יורק (במיוחד כשאת/ה בגילאי העשרה ועדיין לא זכיתם לראות את הכרך הגדול...), אך חשוב לציין כי המרכז בו נערך הסאמר סקול עצמו ממוקם מחוץ לעיר הגדולה, במרחק של כחצי שעת נסיעה בלבד ממרכז מנהטן, בניו ג'רזי. כך, נהנים הילדים גם מהשקט הנעים והסביבה הירוקה וגם מהקרה של העיר הגדולה והמרגשת.

מרכז עיקרי שני הוא בחוף המערבי, במרכזה של העיר לוס אנג'לס. גם כאן,  במקרה של מרבית בני הנוער הישראלים אין צורך להסביר טלשכנע יותר מדי – לוס אנג'לס היא בירת הבידור העולמי ומקום מושבה של תעשיית הסרטים הגדולה בעולם – הוליווד, ולא חסרות אטרקציות תיירותיות מרגשות נוספות. הסאמר סקול בחוף המערבי כולל לרוב גם טיול למדבר של נבדה ואריזונה – אזורים הקרובים יחסית ללוס אנג'לס ומציעים אטרקציות מסקרנות ומרהיבות כמו הגראנד קניון או לאס ווגאס.

המרכז השלישה הוא במדינה פלורידה, שבחוף המזרחי, שם ניתן להתמקד בשני מוקדים עיקריים – אורלנדו (הידועה לכל ילד ובן/ת נוער בישראל כבית של דיסני וורלד ופארקים חלומיים נוספים) ומיאמי (אחת מערי החוף המפורסמות ביותר של ארצות הברית).

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.