כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה גוגל זמן קידום

השאלה שבכותרת היא אחת מן הנפוצות ביותר בעולם של קידום אתרים, ואין ספק שמדובר בנושא שרב הנסתר בו על הגלוי. על מנת לענות על השאלה חשוב להבין שלא מדובר בתקופת זמן מוגדרת, בוודאי לא כזו שמתאימה לכל האתרים באופן גורף, ותחילה כדאי לדעת מה בעצם משפיע על הקצב של קידום אתרים בגוגל:

  • ותק הדומיין: כמה שהדומיין ותיק יותר, כך קל יותר לקדם אותו.
  • משך טעינת האתר: גוגל נוטה להעדיף להציג אתרים עם זמני טעינה קצרים ככל האפשר בראש רשימת תוצאות החיפוש.
  • נושאים טכניים "מאחורי הקלעים" של האתר: בניית אתרים באמצעות קוד תקין ונקי מאלמנטים מיותרים, שימוש נכון בתגי כותרת, תגי מטא וכדומה.
  • שיעור הקלקה אורגני: הכוונה היא לאחוז הגולשים שהקליקו על תוצאת חיפוש שהובילה אל האתר מתוך כל הגולשים שנחשפו לאותה תוצאת חיפוש.
  • איכות התוכן: גוגל נוטה להציג לגולשים קישורים שיובילו לאתרים עם תוכן איכותי ככל האפשר, כזה שיש בו ערך ממשי לגולש ולא סתם אתרים עם תוכן באיכות נמוכה שיגרמו מפח נפש וחוויית משתמש שלילית.
יש גם פרמטרים נוספים שלא נכללו כאן, כגון התאמת האתר למובייל או נגישות אתרים, אולם באופן כללי בהחלט ניתן לראות שיש ברשימה הזו אלמנטים שניתן לבצע או לשפר בקלות יחסית (כגון הנגשת האתר ואלמנטים טכניים מסוימים) לעומת אלמנטים שעשויים לארוך יותר זמן (כגון שיעור ההקלקה האורגני, שבהגדרתו מתבסס על חשיפה שאורכת זמן מה, או ותק הדומיין).

אז כמה זמן צריך לחכות?

תהליך קידום אתרים, על פי ההנחיות הרשמיות של גוגל, עשוי לארוך בין 3 חודשים לשנה שלמה, אבל מקדמי אתרים מנוסים יאמרו לכם שלמעשה לא קיים סוף רשמי וחד משמעי לתהליך הזה; זאת משום שגם אם הקמפיין הצליח והאתר הגיע למקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל, עדיין עליו לשמור על המקום היקר הזה שלו ולא ליפול ממנו בגלל התחרות העזה בתחומו.

יודגש שבעולם התחרותי של היום, קידום אתרי וורדפרס וקידום אתרים באופן כללי הוא למעשה כורח המציאות משום שאתר שלא יקדם את עצמו במנועי החיפוש פשוט יפסיד לקוחות למתחריו. עם זאת חשוב לזכור שקידום אתר איננו עניין פשוט כלל וכלל, אלא כזה שדורש ביצוע על ידי אנשי מקצוע מומחים ומנוסים, ולמעשה לא ניתן לתחום אותו בזמן אולם באופן ודאי  צורך להמתין תקופה מסוימת עד שניתן יהיה לראות שינויים ושיפורים במיקום בתוצאות החיפוש.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.