כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה גוגל זמן קידום

השאלה שבכותרת היא אחת מן הנפוצות ביותר בעולם של קידום אתרים, ואין ספק שמדובר בנושא שרב הנסתר בו על הגלוי. על מנת לענות על השאלה חשוב להבין שלא מדובר בתקופת זמן מוגדרת, בוודאי לא כזו שמתאימה לכל האתרים באופן גורף, ותחילה כדאי לדעת מה בעצם משפיע על הקצב של קידום אתרים בגוגל:

  • ותק הדומיין: כמה שהדומיין ותיק יותר, כך קל יותר לקדם אותו.
  • משך טעינת האתר: גוגל נוטה להעדיף להציג אתרים עם זמני טעינה קצרים ככל האפשר בראש רשימת תוצאות החיפוש.
  • נושאים טכניים "מאחורי הקלעים" של האתר: בניית אתרים באמצעות קוד תקין ונקי מאלמנטים מיותרים, שימוש נכון בתגי כותרת, תגי מטא וכדומה.
  • שיעור הקלקה אורגני: הכוונה היא לאחוז הגולשים שהקליקו על תוצאת חיפוש שהובילה אל האתר מתוך כל הגולשים שנחשפו לאותה תוצאת חיפוש.
  • איכות התוכן: גוגל נוטה להציג לגולשים קישורים שיובילו לאתרים עם תוכן איכותי ככל האפשר, כזה שיש בו ערך ממשי לגולש ולא סתם אתרים עם תוכן באיכות נמוכה שיגרמו מפח נפש וחוויית משתמש שלילית.
יש גם פרמטרים נוספים שלא נכללו כאן, כגון התאמת האתר למובייל או נגישות אתרים, אולם באופן כללי בהחלט ניתן לראות שיש ברשימה הזו אלמנטים שניתן לבצע או לשפר בקלות יחסית (כגון הנגשת האתר ואלמנטים טכניים מסוימים) לעומת אלמנטים שעשויים לארוך יותר זמן (כגון שיעור ההקלקה האורגני, שבהגדרתו מתבסס על חשיפה שאורכת זמן מה, או ותק הדומיין).

אז כמה זמן צריך לחכות?

תהליך קידום אתרים, על פי ההנחיות הרשמיות של גוגל, עשוי לארוך בין 3 חודשים לשנה שלמה, אבל מקדמי אתרים מנוסים יאמרו לכם שלמעשה לא קיים סוף רשמי וחד משמעי לתהליך הזה; זאת משום שגם אם הקמפיין הצליח והאתר הגיע למקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל, עדיין עליו לשמור על המקום היקר הזה שלו ולא ליפול ממנו בגלל התחרות העזה בתחומו.

יודגש שבעולם התחרותי של היום, קידום אתרי וורדפרס וקידום אתרים באופן כללי הוא למעשה כורח המציאות משום שאתר שלא יקדם את עצמו במנועי החיפוש פשוט יפסיד לקוחות למתחריו. עם זאת חשוב לזכור שקידום אתר איננו עניין פשוט כלל וכלל, אלא כזה שדורש ביצוע על ידי אנשי מקצוע מומחים ומנוסים, ולמעשה לא ניתן לתחום אותו בזמן אולם באופן ודאי  צורך להמתין תקופה מסוימת עד שניתן יהיה לראות שינויים ושיפורים במיקום בתוצאות החיפוש.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.