תגובה לטרור העפיפונים: 'אלכסנדר' במהלך לחקלאי עוטף עזה
מהלך חדש של מותג הבירה הישראלית אלכסנדר הוא אחת היוזמות החברתיות המבריקות שנראו מזה תקופה ארוכה מצד מותג מסחרי. המהלך השיווקי-פרסומי של המותג, שנולד במשרד הפרסום שלו ליאו ברנט, כולל רכישת יבול החיטה של החקלאים בעוטף עזה שסבלו מנזקי טרור העפיפונים בשנה החולפת, ומיבול זה ייצר ליין בירות ממותגות "עוטף עזה" שכל ההכנסות ממכירתן הן קודש ליישובי העוטף ויועברו אליהם.
מירב תוצרת החיטה של מדינת ישראל מגיעה מיישובי העוטף, מדובר ב-175 אלף טון חיטה בעונה המשמשת להנפקת סוגי קמח שונים. מרבית יישובי העוטף מתפרנסים מחקלאות ומגידול שדות החיטה בפרט. כ-45 אלף דונמים של שדות חיטה נזרעים בישובים אלו ו-15% מהם נשרפו כליל בטרור עפיפוני התבערה בקיץ האחרון.
בירה אלכסנדר עוטף עזה
"כל חקלאי מחכה לקציר. פעם בשנה אנחנו זוכים לראות את תוצר העבודה הסיזיפית שלנו ואין תסכול וכאב גדול יותר מאשר לראות את העבודה שלך נמחקת ברגע" אומר ראובן ניר, מנהל גידולי השדה בקיבוץ מפלסים וכפר עזה, מתאר את מה שהוא והקולגות שלו עברו בחודשים האחרונים.
על פניו, אם בוחנים את המהלך מתוך פריזמה שיווקית-מסחרית, מדובר במהלך מבריק שבליבו עזרה ליישובי העוטף ועזרה לא פחות גדולה למותג הבירה שיזכה, מטבע הדברים, בתמורה לחשיפה נרחבת במדיה ששווה כסף רב. מעבר לזאת, הרעיון עצמו מפגין גמישות קריאייטיבית ראויה לציון מצד 'ליאו ברנט' שמראה כיצד משרד פרסום יכול וצריך לחשוב על רעיונות חדשים עבור הלקוח - עד לרמה של ייצור מוצר חדש או לפחות ליין ממותג בתוך החברה.
"בירה היא משקה שמתחיל בשדה, בשעורה ובחיטה, מתחילת דרכנו בחרנו לעבוד עם חיטה ישראלית משדות הדרום כאחד המרכיבים בבירה שלנו", אומר אורי שגיא, מנכ"ל ומייסד המותג בירה אלכסנדר. "גדלתי כחקלאי והקשר לשדות הוא חלק ממני, אינני יכול להישאר אדיש לנוכח המראות קורעי הלב של שדות ויבולים נשרפים ולבי עם החקלאים. אני מזמין את כולם לקחת חלק וליהנות פעמיים – גם מבירה ישראלית מעולה וגם במתן עזרה קטנה לחקלאים הגיבורים בעוטף שעוברים חודשים קשים".
משרד הפרסום ליאו ברנט תחת ניהולו של אדם פולצ'ק וניהול הקריאייטיב של עמי אלוש נמצא במומנטום חיובי רציף בשנים האחרונות. רק לאחרונה נבחר המשרד לאחד מ-5 המשרדים הטובים ביותר בעולם של רשת 'ליאו ברנט' המונה 85 משרדים עם כ-10 אלף עובדים. בשנתיים האחרונות זכה באריה בפסטיבל קאן לפרסום ונראה שהמהלך הנוכחי עשוי להביא למשרד את האריה הבא בתחרות הקרובה. בין לקוחות המשרד נמנים קבוצת עזריאלי, סמסונג, קיה, הראל, שטראוס, א.ל.מ, ארקיע ועוד.
באפיק יחסי הציבור, מלוות את המהלך מאיה קרבט ונירית וייס ממשרד 'קרבט וייס'. מדובר על שיתוף פעולה שני שלהן עם ליאו ברנט אחרי המהלך זוכה הפרסים לנגישות ישראל - 'אנשים, לא סמלים'.
- 5.כל הכבוד (ל"ת)מיכאיל 20/12/2018 17:25הגב לתגובה זו
- 4.אדם יא מלך! (ל"ת)ב. ק. 18/12/2018 14:26הגב לתגובה זו
- 3.סבבה (ל"ת)א 18/12/2018 14:12הגב לתגובה זו
- 2.עשוי להילמד (ל"ת)דובצ'ק 18/12/2018 12:32הגב לתגובה זו
- 1.אח שלו 18/12/2018 12:07הגב לתגובה זולגבי האריה, נחכה ונראה, תלוי הרבה בדעות הפוליטיות של מעניקי הפרס.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
