תגובה לטרור העפיפונים: 'אלכסנדר' במהלך לחקלאי עוטף עזה
מהלך חדש של מותג הבירה הישראלית אלכסנדר הוא אחת היוזמות החברתיות המבריקות שנראו מזה תקופה ארוכה מצד מותג מסחרי. המהלך השיווקי-פרסומי של המותג, שנולד במשרד הפרסום שלו ליאו ברנט, כולל רכישת יבול החיטה של החקלאים בעוטף עזה שסבלו מנזקי טרור העפיפונים בשנה החולפת, ומיבול זה ייצר ליין בירות ממותגות "עוטף עזה" שכל ההכנסות ממכירתן הן קודש ליישובי העוטף ויועברו אליהם.
מירב תוצרת החיטה של מדינת ישראל מגיעה מיישובי העוטף, מדובר ב-175 אלף טון חיטה בעונה המשמשת להנפקת סוגי קמח שונים. מרבית יישובי העוטף מתפרנסים מחקלאות ומגידול שדות החיטה בפרט. כ-45 אלף דונמים של שדות חיטה נזרעים בישובים אלו ו-15% מהם נשרפו כליל בטרור עפיפוני התבערה בקיץ האחרון.
בירה אלכסנדר עוטף עזה
"כל חקלאי מחכה לקציר. פעם בשנה אנחנו זוכים לראות את תוצר העבודה הסיזיפית שלנו ואין תסכול וכאב גדול יותר מאשר לראות את העבודה שלך נמחקת ברגע" אומר ראובן ניר, מנהל גידולי השדה בקיבוץ מפלסים וכפר עזה, מתאר את מה שהוא והקולגות שלו עברו בחודשים האחרונים.
על פניו, אם בוחנים את המהלך מתוך פריזמה שיווקית-מסחרית, מדובר במהלך מבריק שבליבו עזרה ליישובי העוטף ועזרה לא פחות גדולה למותג הבירה שיזכה, מטבע הדברים, בתמורה לחשיפה נרחבת במדיה ששווה כסף רב. מעבר לזאת, הרעיון עצמו מפגין גמישות קריאייטיבית ראויה לציון מצד 'ליאו ברנט' שמראה כיצד משרד פרסום יכול וצריך לחשוב על רעיונות חדשים עבור הלקוח - עד לרמה של ייצור מוצר חדש או לפחות ליין ממותג בתוך החברה.
"בירה היא משקה שמתחיל בשדה, בשעורה ובחיטה, מתחילת דרכנו בחרנו לעבוד עם חיטה ישראלית משדות הדרום כאחד המרכיבים בבירה שלנו", אומר אורי שגיא, מנכ"ל ומייסד המותג בירה אלכסנדר. "גדלתי כחקלאי והקשר לשדות הוא חלק ממני, אינני יכול להישאר אדיש לנוכח המראות קורעי הלב של שדות ויבולים נשרפים ולבי עם החקלאים. אני מזמין את כולם לקחת חלק וליהנות פעמיים – גם מבירה ישראלית מעולה וגם במתן עזרה קטנה לחקלאים הגיבורים בעוטף שעוברים חודשים קשים".
משרד הפרסום ליאו ברנט תחת ניהולו של אדם פולצ'ק וניהול הקריאייטיב של עמי אלוש נמצא במומנטום חיובי רציף בשנים האחרונות. רק לאחרונה נבחר המשרד לאחד מ-5 המשרדים הטובים ביותר בעולם של רשת 'ליאו ברנט' המונה 85 משרדים עם כ-10 אלף עובדים. בשנתיים האחרונות זכה באריה בפסטיבל קאן לפרסום ונראה שהמהלך הנוכחי עשוי להביא למשרד את האריה הבא בתחרות הקרובה. בין לקוחות המשרד נמנים קבוצת עזריאלי, סמסונג, קיה, הראל, שטראוס, א.ל.מ, ארקיע ועוד.
באפיק יחסי הציבור, מלוות את המהלך מאיה קרבט ונירית וייס ממשרד 'קרבט וייס'. מדובר על שיתוף פעולה שני שלהן עם ליאו ברנט אחרי המהלך זוכה הפרסים לנגישות ישראל - 'אנשים, לא סמלים'.
- 5.כל הכבוד (ל"ת)מיכאיל 20/12/2018 17:25הגב לתגובה זו
- 4.אדם יא מלך! (ל"ת)ב. ק. 18/12/2018 14:26הגב לתגובה זו
- 3.סבבה (ל"ת)א 18/12/2018 14:12הגב לתגובה זו
- 2.עשוי להילמד (ל"ת)דובצ'ק 18/12/2018 12:32הגב לתגובה זו
- 1.אח שלו 18/12/2018 12:07הגב לתגובה זולגבי האריה, נחכה ונראה, תלוי הרבה בדעות הפוליטיות של מעניקי הפרס.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.