טור

הופק ב-60 יורו וטוב יותר מג'ון לואיס: סרטון הכריסמס הוויראלי

סטוריטלינג אמתי לא נמדד בכסף והנה הדוגמא. 5 שנים לאחר שפורסם לראשונה ושוגר שוב לאחר הצלחת ג'ון לואיס, סרטון של יוצר עצמאי נבחר לטוב אפילו מפרסומת אלטון ג'ון
לירון בן יעקב | (2)

נתחיל מהסוף. סרטון הפרסומת שתראו הופק ב-60 יורו, לפני 5 שנים והוא בכלל לא פרסומת. כל אלו לא הפריעו לו להפוך השנה לאחת מפרסומות הכריסמס הכי ויראליות ולהיות מוגדר על ידי הגולשים, כטוב יותר מפרסומת "הילד והפסנתר" של John Lewis, בכיכובו של סר אלטון ג'ון.

פיל בסטיל, יוצר בריטי הוציא לאור ב-2014 סרטון קצר לכריסמס בשם Love is a gift, פיל שיתף אותו ברשת החברתית, אבל הסרטון לא זכה לתשומת לב הראויה.

השנה לאחר שהיוצר ראה את הפרסומת המרגשת של John Lewis, הוא החליט לשתף שוב את הסרטון שלו עם הגולשים ואלו, לאחר זמן קצר אימצו אותו כדוגמא מצויינת לסרטון סטוריטלינג שהם היו רוצים לקבל ממפרסמים והגדירו אותו, לא פחות ולא יותר, כפרסומת טובה מזו של John Lewis לחג המולד.

 

 

בראיון לעיתון האינדיפנדנט טען היוצר, כי "לא תמיד צריך תקציב ענקי, אלא רק נרטיב עצמתי שמצליח להעביר את המסר". והמשיך "אני חושב שיש סוג של מהפכה בתעשיית הפרסום, אנשים כבר לא רוצים להיות מותקפים על ידי המסר הפרסומי, מה שהופך את עבודת היוצרים למאתגרת יותר, כי הם צריכים "למכור" בצורה עקיפה".

קשה לשפוט את ההצלחה של הסרטון הקצר כקמפיין, לפחות במונחים פרסומיים, אחרי הכל לא מדובר בפרסומת אמתית, אבל ההזדמנות הבאה לא איחרה לבוא.

לאחרונה, נקרא היוצר הבריטי לדגל לצורך הפקה של סרטון מרגש נוסף, הפעם כחלק מקמפיין שנתי של תכנית הבוקר "Good Morning Britain" שמטרתו לעלות מודעות ולגייס מתנדבים שיעזרו לאנשים להתמודד עם בדידות או אבדן.

האם גם הפעם הוא עמד באתגר? נתחיל, בלהכין את הממחטות.

 

הכותב הוא מרצה במסלול האקדמי המכללה למנהל ומנהל קריאייטיב במשרד הפרסום NoNoNoNoNoYes

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דרור 09/12/2018 22:57
    הגב לתגובה זו
    סרט מרגש ענק
  • 1.
    לא מבין 09/12/2018 11:29
    הגב לתגובה זו
    איך העלות נמדדת בפועל? לא שילמו זכויות על המוזיקה? ערכו הכל באייפון? לא עשו הכנות לשידור? הזמן של היוצר לא נחשב לשווה ערך לכסף?
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.