ב-60 יורו בלבד. סרטון הכריסמס הויראלי
צילום: יח"צ/ צילום מסך
טור

הופק ב-60 יורו וטוב יותר מג'ון לואיס: סרטון הכריסמס הוויראלי

סטוריטלינג אמתי לא נמדד בכסף והנה הדוגמא. 5 שנים לאחר שפורסם לראשונה ושוגר שוב לאחר הצלחת ג'ון לואיס, סרטון של יוצר עצמאי נבחר לטוב אפילו מפרסומת אלטון ג'ון
לירון בן יעקב | (2)

נתחיל מהסוף. סרטון הפרסומת שתראו הופק ב-60 יורו, לפני 5 שנים והוא בכלל לא פרסומת. כל אלו לא הפריעו לו להפוך השנה לאחת מפרסומות הכריסמס הכי ויראליות ולהיות מוגדר על ידי הגולשים, כטוב יותר מפרסומת "הילד והפסנתר" של John Lewis, בכיכובו של סר אלטון ג'ון.

פיל בסטיל, יוצר בריטי הוציא לאור ב-2014 סרטון קצר לכריסמס בשם Love is a gift, פיל שיתף אותו ברשת החברתית, אבל הסרטון לא זכה לתשומת לב הראויה.

השנה לאחר שהיוצר ראה את הפרסומת המרגשת של John Lewis, הוא החליט לשתף שוב את הסרטון שלו עם הגולשים ואלו, לאחר זמן קצר אימצו אותו כדוגמא מצויינת לסרטון סטוריטלינג שהם היו רוצים לקבל ממפרסמים והגדירו אותו, לא פחות ולא יותר, כפרסומת טובה מזו של John Lewis לחג המולד.

 

 

בראיון לעיתון האינדיפנדנט טען היוצר, כי "לא תמיד צריך תקציב ענקי, אלא רק נרטיב עצמתי שמצליח להעביר את המסר". והמשיך "אני חושב שיש סוג של מהפכה בתעשיית הפרסום, אנשים כבר לא רוצים להיות מותקפים על ידי המסר הפרסומי, מה שהופך את עבודת היוצרים למאתגרת יותר, כי הם צריכים "למכור" בצורה עקיפה".

קשה לשפוט את ההצלחה של הסרטון הקצר כקמפיין, לפחות במונחים פרסומיים, אחרי הכל לא מדובר בפרסומת אמתית, אבל ההזדמנות הבאה לא איחרה לבוא.

לאחרונה, נקרא היוצר הבריטי לדגל לצורך הפקה של סרטון מרגש נוסף, הפעם כחלק מקמפיין שנתי של תכנית הבוקר "Good Morning Britain" שמטרתו לעלות מודעות ולגייס מתנדבים שיעזרו לאנשים להתמודד עם בדידות או אבדן.

האם גם הפעם הוא עמד באתגר? נתחיל, בלהכין את הממחטות.

 

הכותב הוא מרצה במסלול האקדמי המכללה למנהל ומנהל קריאייטיב במשרד הפרסום NoNoNoNoNoYes

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דרור 09/12/2018 22:57
    הגב לתגובה זו
    סרט מרגש ענק
  • 1.
    לא מבין 09/12/2018 11:29
    הגב לתגובה זו
    איך העלות נמדדת בפועל? לא שילמו זכויות על המוזיקה? ערכו הכל באייפון? לא עשו הכנות לשידור? הזמן של היוצר לא נחשב לשווה ערך לכסף?
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.