ערוץ עשר יוצא בתכנית לקיצוצי שכר – אבל לא יפטר עובדים
מנכ"ל ערוץ עשר יוסי ורשבסקי הודיע היום (יום א') בישיבת עובדים מיוחדת, על "תכנית הישרדות" להצלת הערוץ, וזאת לאחר שבעלי המניות בחברת רשת נסוגה מהמיזוג עם עשר, וזאת בשל הסחבת שנוקטת הרשות השנייה בראשותה של יוליה שמאלוב ברקוביץ', המתנגדת למיזוג. התכנית כוללת קיצוצי שכר, אבל לא תכלול בשלב זה פיטורי עובדים, אולם יש לזכור כי בשנה האחרונה כבר פרשו מהערוץ כ-50 עובדים, שליש ממצבת כוח האדם שלו (לא כולל חברת החדשות, א"כ).
באסיפת עובדים שהתכנסה בדסק החדשות של הערוץ, הודיע ורשבסקי על כוונה לקיצוץ שכר רוחבי בקרב כל העובדים והמנהלים: "ערוץ עשר מורגל לשרוד תקופות ארוכות מאוד עם 'לחם צר ומים לחץ', מה שמתחרינו, שיושבים על סיר הבשר, מתקשים מאד לעשות. אנחנו לא מפחדים מדרך ארוכה".
במסגרת התכנית, כל עובד שמרוויח מעל 6,500 שקלים, שכרו יקוצץ ברמה של עד 15%, תלוי בגובה שכרו, ולפרק זמן קצוב. מתחת לרף 6,500 שקלים לא יתקיים קיצוץ. "מיום הכרזת המיזוג עשינו כל מאמץ כדי לקדם אותו – גם ביחסים שהיו פחות נוחים לנו", אמר ורשבסקי בישיבה. "לאחר עבודה מקצועית ומהירה של הרשות להגבלים עסקיים לאשר את המיזוג, חשבנו שהתהליך, הטבעי והנכון לשוק, יאושר בסופו של דבר על ידי הרשות השנייה. הופתענו מאד מהעמדה הנחרצת והלא עניינית שהציגה יו"ר הרשות השנייה יוליה שמאלוב ברקוביץ' נגד המיזוג. ככל שניסינו להסביר לה שהשוק אינו יכול לשאת 3 שחקנים – היא רק הלכה והתבצרה בעמדתה".
- מאזינים לרדיו? אילו תחנות הכי פעילות ומי הכי פופולארית בכל אזור?
- עונה פופולרית, סוערת ואלימה: אלפי תלונות נגד האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ישיבת העובדים היום בערוץ עשר (צילום גולשים)
לדברי ורשבסקי, "הבוקר ניצבות בפנינו 2 ברירות: האחת לסגור מידית את ערוץ עשר יחד עם חברת החדשות שלו. והשנייה – לנסות ולשרוד בכל זאת, בכוחות עצמנו, עם עזרה קטנה יותר של בעלי המניות שעד עתה הזרימו כסף רב לצורך הישרדות הערוץ. עתה עלינו לצמצם מידית את הזרמות בעלי המניות באופן דרמטי על מנת לאפשר לנו לשרוד פרק זמן לא ידוע, שבו אנו מקווים שעתידו של ערוץ עשר יובטח. לכן, בהתייעצות ממושכת עם ועדי העובדים לא נותרה לנו ברירה אלא להביא תכנית הישרדות, שתנסה להבטיח את עתידו של הערוץ ואת העתיד של כולנו – המשמעות היא קיצוץ שכר מוגבל בזמן לכולנו – עובדים ומנהלים, בצורה פרוגרסיבית שמתחשבת בעובדים בעלי השכר הנמוך, ותאפשר יחד עם בעלי המניות המשך פעילות לערוץ".
ביטול המיזוג פוגע גם ברשת, וכפועל יוצא החליטה לפטר כ-50 עובדים (חלקם פורשים שלא יגויסו להם מחליפים, ואחרים שיפוטרו, א"כ), וזאת כחלק מתכנית ההתייעלות שהחליטו להפעיל בחברה. בחברה עובדים כ-270 עובדים, אולם נראה כי אין תכנית להוריד תכניות מן האוויר ולצץ במשכורות העובדים.
התכנית למיזוג רשת ועשר אמורה הייתה להוביל דווקא לפיטורי עובדים בערוץ עשר, שלא מחברת החדשות שלה, כפי שנחשף באייס - כ-100 עובדים אמורים היו לעזוב. בדיונים עם הרשות השנייה לקראת המיזוג, הודיעו בערוץ עשר כי כבר כוח האדם שלהם צומצם ב-30% ואולם, לאחר ההודעה הדרמטית של רשת על ביטול המיזוג, ברשת נאלצו להתייעל.
- 4.לפטר את ליאור לנדברג 22/10/2018 15:52הגב לתגובה זומרוויח כמו שלושה כתבי שטח שיורקים דם והוא יושב מתחת למזגן והורס מהדורה. אדם שמעולם לא היה עיתונאי. זה הזמן להעיף אחד כזה ולחסוך אלפי שקלים בחודש
- 3.חלומי 22/10/2018 13:14הגב לתגובה זוערוץ מעולה,חבל על הזמן
- 2.ערוץ סופני מיותר. כמו עם סוס גוסס - עדיף לחסל וזהו (ל"ת)מיותר 22/10/2018 09:21הגב לתגובה זו
- 1.oferdesade 21/10/2018 17:46הגב לתגובה זומה שועשים 12 איש בחדר בקרה היום עושה אדם אחד עם VMIX. במקום משדרים, BROADBAND. במקום לוח משדרים, VOD. הטלויזיה שלנו אוספת אבק, הסלולרי עושה שעות נוספות. עם הם כבר מפיקים משהו זה אח גדול או עוד תכנית בישול (שגם עדיף מאתר מתכונים - לפחו נחסך מאיתנו האגואים של טבחים). אז מה? חדשות? זה משפיע עלינו משהו שאנחנו יודעים שכולם מושחתים? מישהו יוצא לרחובות ומשפיע על משהו? בבחירות זה כמו אפריקה 0 מושחת אחד מחליף מושחת שני. שיפסיקו ליבב ויחפשו עבודה אמיתית.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
