עובדי ידיעות בדרך למאבק? ההנהלה רוצה לפטר 50 עיתונאים
עובדי ידיעות אחרונות בדרך להסלמת המאבק בהנהלה, בשל התכנית לפטר עשרות עובדים בגופי המדיה שבקבוצה כבר לאחר החגים – כך על פי ועד העובדים וארגון העיתונאים. בהודעה שהופצה הבוקר (יום ה'), נכתב כי "לצערנו, בימים האחרונים נתחוור לנו כי ההנהלה הקצינה את עמדותיה ודורשת כעת פיטורים של 50 עיתונאים". בוועד מאיימים כי בתסריט הקיצוני ביותר – ישביתו העיתונאים את העיתון.
במכתב שנשלח לעובדים, כותבים נציגיהם: "בעקבות הסלמה זו נקיים בימים הקרובים, לפני ואחרי החג, אסיפות עובדים במערכות השונות ובהן נסביר בהרחבה על מצב המו"מ ונדון על נקיטת צעדים ארגוניים".
ביולי חשף אייס כי בשיחות שמתקיימות בין ועד עובדי הקבוצה העיתונאיים לבין הנהלת העיתון, עלה כי מתוכננים פיטוריהם של כ-20-30 עיתונאים במסגרת תכנית קיצוצים קרובה שהמועד שלה לא ידוע בזמנו. ואולם כעת עולה – כך על פי הוועד – כי מספרם של המיועדים לפיטורים עלה ל-50, והמועד – כנראה כבר באוקטובר.
המהלך הנוכחי של נציגות העובדים, מגיע בשבוע הראשון למינויו של נטע ליבנה לעורך הראשי של ידיעות, לאחר שזה החליף את רון ירון, שהמו"ל נוני מוזס הראה לו את הדרך החוצה, ככל הנראה בשל סירובו של ירון לבצע מהלך פיטורים מאסיבי כל כך בקרב עובדיו.
- עמית סגל עובר לכתוב טור קבוע ב-"ישראל היום" ועוזב את "ידיעות אחרונות"
- ציפי לבני קיבלה סיקור אוהד מידיעות אחרונות בשל תמיכתה בסגירת ישראל היום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההודעה של ועד העובדים
"בשבועיים שחלפו מאז האסיפה הגדולה ניסינו לגבש ביחד עם ההנהלה מתווה שמטרתו הייתה לחתום באופן מידי על הסכם קיבוצי שיסדיר סוגיות מרכזיות - כגון קרנות השתלמות ופרק אתיקה - ויאפשר את השקט הנדרש כדי להמשיך את המו"מ על יתר הסוגיות ולהגיע להסכם קיבוצי מלא לאחר החגים", נכתב כעת במכתב לעובדים. "במסגרת החלק הראשון של המהלך הסכמנו לדון עם ההנהלה על תכנית צמצומים וזאת בתנאי שהיא תכלול תכנית פרישה מרצון עם תנאים נדיבים שתסייע להקטין ככל האפשר את הצורך בפיטורים".
ועד עיתונאי ידיעות כולל את העיתונאים מקרב עובדי ידיעות אחרונות, כלכליסט, לאשה ו-xnet, ולא כולל את עובדי ynet והעובדים שאינם עיתונאים. הוועד דרש מהנהלת העיתון כי תכנית ההתייעלות תכלול תנאים דומים לאותה תכנית שהייתה לפני כ-3 שנים, אז סיימו את עבודתם בקבוצה כ-60 עובדים, כפי שנחשף באייס.
- 3.אחרי סוכות - 100 מפוטרים לפחות. העסק מת (ל"ת)מקור פנים 11/09/2018 15:56הגב לתגובה זו
- 2.חבל 06/09/2018 15:26הגב לתגובה זוחבל
- 1.לא בוכים על שקרן שפוטר (כל עוד מדובר בעיתונאי עליון) (ל"ת)לא כואב בכלל 06/09/2018 14:59הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.