קבוצת מבנה
צילום: יח"צ/ צילום מסך
פרסום ראשון

שנה טובה ליוני להב - יטפל בתקציב הפרסום של מתחמי 'מבנה'

התקציב של 'מבנה מתחמי קניות' שמונה 16 קניונים ומתחמים מסחריים טופל בשנים האחרונות ב-True
משה בנימין | (3)

הפרסומאי והאסטרטג יוני להב המשמש בשנים האחרונות כפרילנס המייעץ למשרדים המובילים בשוק, מרחיב את תחומי עיסוקו ומקבל לידיו את תקציב הפרסום של קבוצת מבנה מתחמי קניות (לשעבר ONE) שמפעילה 16 קניונים, מתחמי קניות ומרכזים מסחריים - כך נודע לאייס. תקציב החברה טופל בשנים האחרונות במשרד הפרסום True (לשעבר ברזני-לוי).

כאמור, להב עובד בשנים האחרונות כאסטרטג עצמאי עבור חברות מסחריות, משרדי פרסום ומשרדי ממשלה. לאחרונה פורסם באייס דירוגם ושכרם של היועצים והפרילאנסים המועדפים ביותר על ידי לשכת הפרסום הממשלתית שבה מככב להב בגזרת הייעוץ האסטרטגי לצידם של אסף חתוכה ויוני קיש. לפני כן שימש להב כסמנכ״ל האסטרטגיה של שלמור-אבנון-עמיחי (דאז)מנהל הפלנינג של מקאן דיגיטל ועוד. 

העברת התקציב ממשרד פרסום לפרסומאי עצמאי היא חלק ממגמה שבמסגרתה חברות מעדיפות לעתים לבחור ולעבוד עם פרסומאי עצמאי או צוות מצומצם של פרסומאים מליגת-העל. במקרים מסוימים חברות שבוחרות במתכונת עבודה שכזו, יהיו מוכנות אף לשלם יותר כדי לקבל את השירותים הפרסומיים ישירות מהטאלנטים שמציעים את שירותם כפרילנסים להשכרה לאחר שפרשו ממשרות בכירות במשרדי הפרסום. 

מבנה מתחמי קניות היא חטיבה בחברת הנדל"ן מבנה, מקבוצות הנדל"ן הגדולות בישראל. החברה מתמחה בייזום, רכישה, הקמה וניהול של מבני תעשייה, הייטק, מסחר, משרדים ומגורים, ומורכבת מחברות הנדל"ן הוותיקות 'כלכלית ירושלים', 'מבני תעשיה' ו'דרבן'. בין מתחמי הקניות של החברה: מבנה מגדלי תל אביב, מבנה תל-חנן (נשר), מבנה חולון, מבנה אקרשטיין (הרצליה), מבנה באר שבע, קניון מבנה נצרת עילית, מבנה גן שמואל ועוד.

על פי יפעת בקרת פרסום, תקציבי מבנה מתחמי קניות ירדו בהדרגה ובעקביות בשנים האחרונות. ב-2016 עמד התקציב, במחירי מחירון, על כ-12 מיליון שקלים, ב-2017 ירד התקציב השנתי ל-7.1 מיליון (מחירון) וב-2018 עומד התקציב מתחילת השנה על כ-3.5 מיליון שקל במחירי מחירון המהווים בפועל כמיליון שקל. 

מורן שרוני, מנהלת התקשורת השיווקית בקבוצת מבנה: "אני שמחה מאוד להוציא את מבנה מתחמי קניות לדרך חדשה ומבטיחה מבחינה שיווקית ופרסומית, ולבנות מותג חזק, משמעותי ומוביל בקטגוריית הקניונים ומתחמי הקניות. לאחר שנים שבהן לא בוצע תהליך אסטרטגי מעמיק למותג, החלטתי לקדם את הנושא, ועברנו תהליך אסטרטגי שעל בסיסו יצרנו שפת מותג חדשה שהושקה לקראת החגים. ב-2019 מבנה יהפוך לשחקן גדול ומשמעותי הרבה יותר ויפעל פרסומית גם ברמה הארצית, ולא רק הלוקאלית".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מתוקי 05/09/2018 14:59
    הגב לתגובה זו
    יאעומו
  • 1.
    סער 05/09/2018 13:26
    הגב לתגובה זו
    מתי לקוחות יבינו שהם לא צריכים משרד אלא איש קריאטיב אסטרטג ואיש מדיה?? עושים עליכם קופות מטורפות!
  • אידיוט (ל"ת)
    אני 06/09/2018 20:01
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.