קבוצת מבנה
צילום: יח"צ/ צילום מסך
פרסום ראשון

שנה טובה ליוני להב - יטפל בתקציב הפרסום של מתחמי 'מבנה'

התקציב של 'מבנה מתחמי קניות' שמונה 16 קניונים ומתחמים מסחריים טופל בשנים האחרונות ב-True
משה בנימין | (3)

הפרסומאי והאסטרטג יוני להב המשמש בשנים האחרונות כפרילנס המייעץ למשרדים המובילים בשוק, מרחיב את תחומי עיסוקו ומקבל לידיו את תקציב הפרסום של קבוצת מבנה מתחמי קניות (לשעבר ONE) שמפעילה 16 קניונים, מתחמי קניות ומרכזים מסחריים - כך נודע לאייס. תקציב החברה טופל בשנים האחרונות במשרד הפרסום True (לשעבר ברזני-לוי).

כאמור, להב עובד בשנים האחרונות כאסטרטג עצמאי עבור חברות מסחריות, משרדי פרסום ומשרדי ממשלה. לאחרונה פורסם באייס דירוגם ושכרם של היועצים והפרילאנסים המועדפים ביותר על ידי לשכת הפרסום הממשלתית שבה מככב להב בגזרת הייעוץ האסטרטגי לצידם של אסף חתוכה ויוני קיש. לפני כן שימש להב כסמנכ״ל האסטרטגיה של שלמור-אבנון-עמיחי (דאז)מנהל הפלנינג של מקאן דיגיטל ועוד. 

העברת התקציב ממשרד פרסום לפרסומאי עצמאי היא חלק ממגמה שבמסגרתה חברות מעדיפות לעתים לבחור ולעבוד עם פרסומאי עצמאי או צוות מצומצם של פרסומאים מליגת-העל. במקרים מסוימים חברות שבוחרות במתכונת עבודה שכזו, יהיו מוכנות אף לשלם יותר כדי לקבל את השירותים הפרסומיים ישירות מהטאלנטים שמציעים את שירותם כפרילנסים להשכרה לאחר שפרשו ממשרות בכירות במשרדי הפרסום. 

מבנה מתחמי קניות היא חטיבה בחברת הנדל"ן מבנה, מקבוצות הנדל"ן הגדולות בישראל. החברה מתמחה בייזום, רכישה, הקמה וניהול של מבני תעשייה, הייטק, מסחר, משרדים ומגורים, ומורכבת מחברות הנדל"ן הוותיקות 'כלכלית ירושלים', 'מבני תעשיה' ו'דרבן'. בין מתחמי הקניות של החברה: מבנה מגדלי תל אביב, מבנה תל-חנן (נשר), מבנה חולון, מבנה אקרשטיין (הרצליה), מבנה באר שבע, קניון מבנה נצרת עילית, מבנה גן שמואל ועוד.

על פי יפעת בקרת פרסום, תקציבי מבנה מתחמי קניות ירדו בהדרגה ובעקביות בשנים האחרונות. ב-2016 עמד התקציב, במחירי מחירון, על כ-12 מיליון שקלים, ב-2017 ירד התקציב השנתי ל-7.1 מיליון (מחירון) וב-2018 עומד התקציב מתחילת השנה על כ-3.5 מיליון שקל במחירי מחירון המהווים בפועל כמיליון שקל. 

מורן שרוני, מנהלת התקשורת השיווקית בקבוצת מבנה: "אני שמחה מאוד להוציא את מבנה מתחמי קניות לדרך חדשה ומבטיחה מבחינה שיווקית ופרסומית, ולבנות מותג חזק, משמעותי ומוביל בקטגוריית הקניונים ומתחמי הקניות. לאחר שנים שבהן לא בוצע תהליך אסטרטגי מעמיק למותג, החלטתי לקדם את הנושא, ועברנו תהליך אסטרטגי שעל בסיסו יצרנו שפת מותג חדשה שהושקה לקראת החגים. ב-2019 מבנה יהפוך לשחקן גדול ומשמעותי הרבה יותר ויפעל פרסומית גם ברמה הארצית, ולא רק הלוקאלית".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מתוקי 05/09/2018 14:59
    הגב לתגובה זו
    יאעומו
  • 1.
    סער 05/09/2018 13:26
    הגב לתגובה זו
    מתי לקוחות יבינו שהם לא צריכים משרד אלא איש קריאטיב אסטרטג ואיש מדיה?? עושים עליכם קופות מטורפות!
  • אידיוט (ל"ת)
    אני 06/09/2018 20:01
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.