לרגל האקזיט: היסטוריית הפרסום הסוערת של סודהסטרים
ענקית מתקני המים המוגזים הביתיים סודהסטרים רשמה היום (יום ב') ציון דרך היסטורי עם מכירתה ב-3.2 מיליארד דולר לחברת פפסיקו.
לרגל האקזיט המרשים של החברה הישראלית-בינלאומית חזרנו להיסטוריית הפרסום הקצרה והסוערת של המותג שהצליח לרכז סביבו עניין רב במשך 5 שנים בלבד, כשהוא קורא תיגר על שחקניות הענק בשוק המשקאות, ובראשן קוקה קולה ופפסי, כן, זו שרכשה היום את החברה.
לצד העובדה שמדובר בחברה מצליחה שרשמה זינוק של 700% בערך המניה מאז שנרשמה למסחר בבורסה בתל אביב בשנת 2015, המותג נבנה תקשורתית, צעד אחר צעד כ"ילד הרע" שנכנס בקוקה קולה ופפסי ומנגד כ"ילד הטוב" בכל הקשור לדאגה ליקום, שמירה על איכות הסביבה, מחזור, קיימות ואורח חיים בריא. אסטרטגיית הפרסום של החברה שהוכיחה את עצמה בהפיכת המותג לכזה שמסוקר על ידי התקשורת באופן קבוע שילבה בין פרובוקציה שהובילה בין השאר לפסילת פרסומות בסופרבול, הומור שנון ומתיחות 1 באפריל תוך כדי שימוש בדמויות מוכרות.
1. בשנת 2013, החברה צילמה פרסומת סופרבול שנכנסה חזיתית ב-2 מותגי העל בתחום המשקאות בארה"ב, קוקה-קולה ופפסי. הפרסומת הייתה מתוכננת לשידור במהלך המשחק אך נפסלה - אקט כמעט צפוי מראש שזירז את שידור הפרסומת בכל מקום אחר שרצה לספק את הצורך המציצני של קוראיו/גולשיו והרוויח לחברה עשרות מליוני דולרים של מדיה בחינם.
2. שנה לאחר מכן, ב-2014, שחזור של פסילת הפרסומת לשידור בסופרבול. רשת FOX האמריקאית לא הסכימה לשדר את הפרסומת של סודהסטרים בה כיכבה השחקנית סקרלט ג'והנסן מכיוון שזו נחתמת בהתייחסות ישירה, שוב לפפסי וקולה.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
3. בשנת 2016 החל שיתוף הפעולה המוצלח של סודהסטרים עם סוכנות הפרסום המקומית - בית הקונספטים אלנבי - ובמרכזו כוכבי הקאסט של משחקי הכס ובראשם ת'ור הענק ביורנסן. ב-1 באפריל השיקה החברה פרסומת שהתבררה כמתיחה משעשעת. שבוע לאחר מכן שחררה החברה את הפרסומת המלאה ובה הפאנץ'.
4. מאוחר יותר באותה השנה (נובמבר 2016) שיתוף הפעולה בין אלנבי, סודהסטרים והקאסט של משחקי הכס הניב את רגע השיא של החברה בכל הקשור לפרסום עם פרסומת ה-Shame, בהשראת הסצנה המפורסמת ממשחקי הכס, שזכתה לעשרות מיליוני צפיות בכל העולם.
5. בשנת 2017 החברה הפגינה שוב את יכולתה לזהות טרנדים וטאלנטים בזמן אמת וגייסה לקמפיין את השחקנית מים ביאליק כוכבת הסיטקום המפץ הגדול שהיה (ועדיין) בשיאו בארה"ב. על ניהול הקריאייטיב הופקד איש הקריאייטיב הישראלי-אמריקאי אלון זייפרט.
6. בינואר 2018, סרטון גיוס עובדים בכיכובו של המנכ"ל דניאל בירנבוים (שגם הופיע בפרסומת ה-Shame) הציג שוב את ה-DNA הקליל והשובבי של המותג.
7. באפריל 2018 חוותה סודהסטרים רגע של פטריוטיות והעלתה פרסומת "עצמאות" לקהל הישראלי על רקע חגיגות שנות ה-70 למדינת ישראל.
- 2.ירוחם 20/08/2018 17:09הגב לתגובה זוהרעיון והפרסום המצוין לשיפור העצום שהכניסו לסיפולוקוס משנות ה60 שהיה מקובל להביאו כמתנה לחתונה . התלבשו על הטרנד של איכות הסביבה הבקבוק הקטן והשקוף בלון הגז הגדול יחסית ובעה הצליחו. חן חן לגאונות.
- 1.גאווה ישראלית (ל"ת)warren_buffet 20/08/2018 16:05הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.