לצד הדוחות פושרים: יותר מ-100 אלף לקוחות לפרטנר TV

קמפיין מדובר ושיווק טריפל על תשתית HOT, הקפיצו את מספר המנויים ה-TV ב-17 אלף בחודש וחצי. אבל דוחות הרבעון ה-2 לא יכולים להעלות חיוך אצל בכירי פרטנר
אלכסנדר כץ |

נתחיל דווקא בנתון שלא מופיע בדוח שפרסמה הבוקר (יום ד') פרטנר, אבל מצביע על התחזקות המותג פרטנר TV. לצד הדוח, הודיעה החברה על כך שחצתה השבוע את רף 100 אלף הלקוחות לשירות הטלוויזיה שלה. בדוח עצמו שמסכם את הרבעון השני של השנה – מ-1 באפריל עד 30 ביוני, נכתב כי מספר הלקוחות עומד על 83 אלף (בסוף הרבעון הראשון מספר המנויים עמד על 65 אלף).

 

כך יוצא שבתוך חודש וחצי, צמחה זרוע הטלוויזיה של החברה ב-17 אלף בתי אב, והסיבות לכך מגוונות: הקמפיין המדובר עם זוכת האירוויזיון נטע ברזילי, שעלה לאוויר ב-17 ביולי; מעברי דירות שמתוכננים לקיץ והובילו לקוחות חדשים; ותחילת שיווק טריפלים גם על תשתית HOT בשוק סיטונאי.

 

אבל לצד החדשות הטובות מגזרת הטלוויזיה, הדוחות של פרטנר היו הרבה פחות משמחים. הכנסות החברה עמדו על 797 מיליון שקלים, ירידה של 1% ביחס לרבעון המקביל אשתקד – אז הנתון עמד על 805 מיליון. בגזרת הרווח לרבעון – חלה נפילה של 96% מ-46 מיליון ברבעון השני של 2017, ל-2 בלבד ברבעון האחרון. גם ברווח התפעולי חלה נפילה – של 81%, מ-118 מיליון ל-22 מיליון. מבחינת מספר מנויי סלולר – הנתון עומד על 2.65 מיליון מנויים – ירידה של 1%, וההכנסה מכל מנוי ירדה ב-8% ל-57 שקלים למנוי.

 

מנכ"ל קבוצת פרטנר איציק בנבנישתי מסר: "בשנה הראשונה מההשקה המסחרית, פרטנר TV יצרה מפץ בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית, והיום יותר מ-100 אלף משקי בית מחוברים לשירות, ופרטנר TV הוא שירות הטלוויזיה הצומח ביותר בישראל. בנוסף, התקדמנו משמעותית בפריסת תשתית הסיבים האופטיים שלנו ואנו מגיעים ליותר מ-170 אלף משקי בית בעשרות ערים עם תשתית סיבים שמאפשרת מהירות גלישה של עד 1,000 מגה בייט לשנייה".

 

שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית המוזל צבר כבר יותר מ-300 אלף לקוחות – 100 לפרטנר TV ועוד כ-200 אלף לסלקום TV, כפי שדווחה לאחרונה. התחום הזה מהווה בעיה קשה ל-2 הדינוזאורים של השוק – HOT ו-yes, שאיבדו בתוך פחות מ-4 שנים 300 אלף בתי אב לטובת מתחרות צעירות ומוזלות. HOT למשל ממשיכה לאבד לקוחות, אולם בדוחות שפרסמה לפני כשבועיים עולה כי הצליחה לצמצם את אחוז הנטישה ממנה, מ-8,000 ברבעון הראשון של השנה, ל-4,000 ברבעון השני. את הירידה בקיטון אפשר ליחס בין היתר לשירותי האפליקציה המוזלים שהשיקה לפני כשנה, כדי להילחם על ליבם של הלקוחות הצעירים ואלה שלא מעוניינים לשלם מאות שקלים עבור חבילת שידור.

 

בסך הכל ל-HOT יש 777 אלף לקוחות, מול 781 לפני 3 חודשים ו-789 בסוף דצמבר. דוחות סלקום צפויים להתפרסם מחר, ודוחות בזק יפורסמו ב-23 באוגוסט, ואז נדע כמה לקוחות איבדה חברת yes שגם היא נחתכה משמעותית ברבעון הראשון של השנה – כ-7,000 במספר, ומספר מנוייה עומד על נכון לסוף מארס על 580 אלף בתי אב.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.