קקטוס 2018
צילום: נדב כהן יונתן
פרסום ראשון

גם יהושע TBWA מחוץ לקקטוס: "נשקיע בלקוחות ולא בהגשות"

לאייס נודע כי משעות הבוקר מנהלים אנשי הפרסום התכתבות ערה ומרובת מחלוקות, ששותפים לה רבים מהענף, לגבי צורת השיפוט בתחרות ואופן הגשת ה'קייסים'
משה בנימין | (1)

תחרות הקקטוס לשנת 2018 מאבדת עוד משרד פרסום מרכזי שהחליט לא להגיש עבודות. יהושע TBWA לא ישתתף השנה בתחרות, כך על פי הודעה שהעביר המשרד לאיגוד הפרסום, המנכ"ל יגאל בראון ויו"ר ועדת הקקטוס יורם לוי.

בהודעה שהעביר המשרד לאיגוד כתב המנכ"ל יגאל ברקת: "אני מבקש לעדכן אתכם כי החלטנו שמשרד הפרסום יהושע\TBWA לא ייקח חלק בתחרות הקקטוס. אנחנו מעדיפים להשקיע את כל משאבי הקריאייטיב שלנו בלקוחות ולא בהגשות ובאריזות הנדרשות לשם זכייה בפרסים".

איגוד הפרסום שהמתין עם תחרות הקריאייטיב לקבוצת פובליסיס ויקיים השנה אירוע שיכלול טווח פעילות של שנה וחצי, ייאלץ לעשות זאת ללא מקאן תל אביב שלא השתתף (לראשונה) בתחרות הקודמת והשנה לא שינה את החלטתו. יחד עם יהושע TBWA שפרש השנה וראובני פרידן שלא מתמודד מזה שנים רבות באופן עקבי - התחרות מתחילה מנקודת פתיחה בעייתית ללא 3 גופים מרכזיים.

לאייס נודע כי יהושע TBWA אינו היחיד ששקל בימים האחרונים שלא להתמודד בתחרות וייתכן כי יתווספו אליו משרדים נוספים. אחת הטענות היא כי משרדים רבים שאינם מאריות הענף ואינם מגישים עשרות עבודות, חשים שאין ביכולתם לבלוט או להציג את מרכולתם באופן שווה.  

בתוך כך, לאייס נודע כי משעות הבוקר מנהלים אנשי הפרסום התכתבות ערה ומרובת מחלוקות, ששותפים לה רבים מהענף, לגבי צורת השיפוט בתחרות, אופן הצגת העבודות ועוד. ההתכתבות החלה לאחר מייל שנשלח מועם האיגוד ובו פירוט ההחלטות שהתקבלו בפגישה האחרונה של ועדת הקקטוס. 

         

במייל נכתב, כי "אופן הגשת העבודות ימשיך לכלול הגשת קייסים עם ההגבלות הבאות: בקטגוריית TV ו- VIDEO, לא ניתן להגיש קייס אלא סרטון בלבד; קייסים שיוגשו לא יארכו יותר מ-2 דק'; לא ניתן להגיש את אותו הסרטון במקביל לקטגוריית Film(TV)  וגם ל- VIDEO; בקטגורית CRAFT  יש לשלוח סרטון של העבודה העצמה (ללא קייס) , העבודה עצמה נשפטת - נטו על רמת הביצוע (מוזיקה/צילום/ בימוי- יוצא דופן), ללא הסברים/הנמקות; אין אפשרות לשלב תוצאות בקייסים (תוצאות שיווק/מכירה/חשיפה/שיתופים), למעט בקטגוריית PR שבה ניתן להציג נתוני חשיפה/שיתופים היות וזהו מבחן ההצלחה של העבודה בקטגוריה זאת".

עיקר הוויכוח בין שניים מאנשי הקריאייטיב המובילים בענף היה סביב ההחלטה שקובעת כי בהגשות הקייס סטאדיס לתחרות המשרדים לא יוכלו לצרף נתוני אפקטיביות כגון חשיפות, תוצאות, מכירות וכו' שישפיעו על ציון העבודה. מנגד נטען כי הגשת עבודות ללא התוצאות בפועל בצידן אינה משרתת את מהות הפרסום שמשלב אמנות ומכירות.  

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מאיגוד הפרסום לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יוגב 29/07/2018 09:29
    הגב לתגובה זו
    פרסום משלב אמנות? ממתי? זה חוסר הבנה בסיסי של פרסום ושל אמנות.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.