פרסום ראשון

גם יהושע TBWA מחוץ לקקטוס: "נשקיע בלקוחות ולא בהגשות"

לאייס נודע כי משעות הבוקר מנהלים אנשי הפרסום התכתבות ערה ומרובת מחלוקות, ששותפים לה רבים מהענף, לגבי צורת השיפוט בתחרות ואופן הגשת ה'קייסים'
משה בנימין | (1)

תחרות הקקטוס לשנת 2018 מאבדת עוד משרד פרסום מרכזי שהחליט לא להגיש עבודות. יהושע TBWA לא ישתתף השנה בתחרות, כך על פי הודעה שהעביר המשרד לאיגוד הפרסום, המנכ"ל יגאל בראון ויו"ר ועדת הקקטוס יורם לוי.

בהודעה שהעביר המשרד לאיגוד כתב המנכ"ל יגאל ברקת: "אני מבקש לעדכן אתכם כי החלטנו שמשרד הפרסום יהושע\TBWA לא ייקח חלק בתחרות הקקטוס. אנחנו מעדיפים להשקיע את כל משאבי הקריאייטיב שלנו בלקוחות ולא בהגשות ובאריזות הנדרשות לשם זכייה בפרסים".

איגוד הפרסום שהמתין עם תחרות הקריאייטיב לקבוצת פובליסיס ויקיים השנה אירוע שיכלול טווח פעילות של שנה וחצי, ייאלץ לעשות זאת ללא מקאן תל אביב שלא השתתף (לראשונה) בתחרות הקודמת והשנה לא שינה את החלטתו. יחד עם יהושע TBWA שפרש השנה וראובני פרידן שלא מתמודד מזה שנים רבות באופן עקבי - התחרות מתחילה מנקודת פתיחה בעייתית ללא 3 גופים מרכזיים.

לאייס נודע כי יהושע TBWA אינו היחיד ששקל בימים האחרונים שלא להתמודד בתחרות וייתכן כי יתווספו אליו משרדים נוספים. אחת הטענות היא כי משרדים רבים שאינם מאריות הענף ואינם מגישים עשרות עבודות, חשים שאין ביכולתם לבלוט או להציג את מרכולתם באופן שווה.  

בתוך כך, לאייס נודע כי משעות הבוקר מנהלים אנשי הפרסום התכתבות ערה ומרובת מחלוקות, ששותפים לה רבים מהענף, לגבי צורת השיפוט בתחרות, אופן הצגת העבודות ועוד. ההתכתבות החלה לאחר מייל שנשלח מועם האיגוד ובו פירוט ההחלטות שהתקבלו בפגישה האחרונה של ועדת הקקטוס. 

         

במייל נכתב, כי "אופן הגשת העבודות ימשיך לכלול הגשת קייסים עם ההגבלות הבאות: בקטגוריית TV ו- VIDEO, לא ניתן להגיש קייס אלא סרטון בלבד; קייסים שיוגשו לא יארכו יותר מ-2 דק'; לא ניתן להגיש את אותו הסרטון במקביל לקטגוריית Film(TV)  וגם ל- VIDEO; בקטגורית CRAFT  יש לשלוח סרטון של העבודה העצמה (ללא קייס) , העבודה עצמה נשפטת - נטו על רמת הביצוע (מוזיקה/צילום/ בימוי- יוצא דופן), ללא הסברים/הנמקות; אין אפשרות לשלב תוצאות בקייסים (תוצאות שיווק/מכירה/חשיפה/שיתופים), למעט בקטגוריית PR שבה ניתן להציג נתוני חשיפה/שיתופים היות וזהו מבחן ההצלחה של העבודה בקטגוריה זאת".

עיקר הוויכוח בין שניים מאנשי הקריאייטיב המובילים בענף היה סביב ההחלטה שקובעת כי בהגשות הקייס סטאדיס לתחרות המשרדים לא יוכלו לצרף נתוני אפקטיביות כגון חשיפות, תוצאות, מכירות וכו' שישפיעו על ציון העבודה. מנגד נטען כי הגשת עבודות ללא התוצאות בפועל בצידן אינה משרתת את מהות הפרסום שמשלב אמנות ומכירות.  

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מאיגוד הפרסום לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יוגב 29/07/2018 09:29
    הגב לתגובה זו
    פרסום משלב אמנות? ממתי? זה חוסר הבנה בסיסי של פרסום ושל אמנות.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.