גם יהושע TBWA מחוץ לקקטוס: "נשקיע בלקוחות ולא בהגשות"
תחרות הקקטוס לשנת 2018 מאבדת עוד משרד פרסום מרכזי שהחליט לא להגיש עבודות. יהושע TBWA לא ישתתף השנה בתחרות, כך על פי הודעה שהעביר המשרד לאיגוד הפרסום, המנכ"ל יגאל בראון ויו"ר ועדת הקקטוס יורם לוי.
בהודעה שהעביר המשרד לאיגוד כתב המנכ"ל יגאל ברקת: "אני מבקש לעדכן אתכם כי החלטנו שמשרד הפרסום יהושע\TBWA לא ייקח חלק בתחרות הקקטוס. אנחנו מעדיפים להשקיע את כל משאבי הקריאייטיב שלנו בלקוחות ולא בהגשות ובאריזות הנדרשות לשם זכייה בפרסים".
איגוד הפרסום שהמתין עם תחרות הקריאייטיב לקבוצת פובליסיס ויקיים השנה אירוע שיכלול טווח פעילות של שנה וחצי, ייאלץ לעשות זאת ללא מקאן תל אביב שלא השתתף (לראשונה) בתחרות הקודמת והשנה לא שינה את החלטתו. יחד עם יהושע TBWA שפרש השנה וראובני פרידן שלא מתמודד מזה שנים רבות באופן עקבי - התחרות מתחילה מנקודת פתיחה בעייתית ללא 3 גופים מרכזיים.
לאייס נודע כי יהושע TBWA אינו היחיד ששקל בימים האחרונים שלא להתמודד בתחרות וייתכן כי יתווספו אליו משרדים נוספים. אחת הטענות היא כי משרדים רבים שאינם מאריות הענף ואינם מגישים עשרות עבודות, חשים שאין ביכולתם לבלוט או להציג את מרכולתם באופן שווה.
בתוך כך, לאייס נודע כי משעות הבוקר מנהלים אנשי הפרסום התכתבות ערה ומרובת מחלוקות, ששותפים לה רבים מהענף, לגבי צורת השיפוט בתחרות, אופן הצגת העבודות ועוד. ההתכתבות החלה לאחר מייל שנשלח מועם האיגוד ובו פירוט ההחלטות שהתקבלו בפגישה האחרונה של ועדת הקקטוס.
במייל נכתב, כי "אופן הגשת העבודות ימשיך לכלול הגשת קייסים עם ההגבלות הבאות: בקטגוריית TV ו- VIDEO, לא ניתן להגיש קייס אלא סרטון בלבד; קייסים שיוגשו לא יארכו יותר מ-2 דק'; לא ניתן להגיש את אותו הסרטון במקביל לקטגוריית Film(TV) וגם ל- VIDEO; בקטגורית CRAFT יש לשלוח סרטון של העבודה העצמה (ללא קייס) , העבודה עצמה נשפטת - נטו על רמת הביצוע (מוזיקה/צילום/ בימוי- יוצא דופן), ללא הסברים/הנמקות; אין אפשרות לשלב תוצאות בקייסים (תוצאות שיווק/מכירה/חשיפה/שיתופים), למעט בקטגוריית PR שבה ניתן להציג נתוני חשיפה/שיתופים היות וזהו מבחן ההצלחה של העבודה בקטגוריה זאת".
עיקר הוויכוח בין שניים מאנשי הקריאייטיב המובילים בענף היה סביב ההחלטה שקובעת כי בהגשות הקייס סטאדיס לתחרות המשרדים לא יוכלו לצרף נתוני אפקטיביות כגון חשיפות, תוצאות, מכירות וכו' שישפיעו על ציון העבודה. מנגד נטען כי הגשת עבודות ללא התוצאות בפועל בצידן אינה משרתת את מהות הפרסום שמשלב אמנות ומכירות.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
מאיגוד הפרסום לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.
- 1.יוגב 29/07/2018 09:29הגב לתגובה זופרסום משלב אמנות? ממתי? זה חוסר הבנה בסיסי של פרסום ושל אמנות.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
