yes. קומסי קומסה
צילום: יח"צ/ צילום מסך

yes מרוויחה מדיה בחינם: 'קומסי קומסה' בפלייליסט של גלגלצ

החשיפה בגלגלצ שווה מיליוני שקלים ש-yes הייתה צריכה לשלם על מדיה. מבחינתה היעד הושג, אך האם ציבור המאזינים בישראל צריך להאזין לפרסומת במסווה של שיר? 
משה בנימין | (4)

שיר הפרסומת של חברת yes 'קומסי קומסה' בכיכובו של הזמר סטפן לגר נכנס לפלייליסט של גלגלצ. השיר שהחל את דרכו ללא הגב המתוקשר של חברת yes הפך לאחר מכן לפזמון מוכר בכל בית בישראל בזכות הפמפום המאסיבי שלו בברייק הפרסומות בפריים טיים של הטלוויזיה המסחרית בישראל.  מבחינת yes ומשרד הפרסום מקאן תל אביב מדובר בהישג משמעותי שמעניק להם חשיפה חינמית בתחנת הרדיו המואזנת ביותר בישראל. במונחים כספיים אפשר לתרגם את החשיפה בגלגלצ למיליוני שקלים שחברת yes הייתה צריכה לשלם כדי לרכוש מדיה עבור הפרסומת, ובמקום זאת, היא מרוויחה את מקומה בפלייליסט הנחשק ביותר בישראל בחינם אין כסף.  כיבוש הרדיו באמצעות השיר הקליט הוא חלק מטרנד השירים שתקף את הפרסום הישראלי בשנה האחרונה, ובחלק גדול מהמקרים, באופן מוצדק. בין השירים הבולטים נמנים שיר הפרסומת של בנק דיסקונט בביצועה של ג'יין בורדו, שיר הפרסום של מותג הרכב סוזוקי שהתנגן ברדיו וכמובן שירי הפרסומת של חברת בזק - הגרסה המחודשת של "הדודה והדוד" שזכה אף הוא לחשיפה נרחבת בתחנות הרדיו בישראל ו"בוקר טוב" שיר הפרסומת לנתב החדש, בכיכובם של עומר אדם וגידי גוב. לצד ההישג של yes ומקאן תל אביב קשה שלא לתמוה כיצד תחנת הרדיו הצבאית, המואזנת ביותר בישראל, מקדמת שיר שיותר משהוא מזוהה עם סטפן לגר, מזוהה עם חברה מסחרית - yes. למרות שסטפן לגר הוא מהדמויות הנערצות על הקהל הצעיר בישראל, המרכיב הדומיננטי ביותר בהצלחת השיר הוא החיבור ל-yes ורכישת זמן האוויר בזמן צפיית השיא. האינטרס של yes ומקאן ברור, ומבחינתם היעד הושג, אך האם ציבור המאזינים בישראל צריך להאזין לפרסומת במסווה של שיר? מגלגלצ נמסר בתגובה: "מדובר בשיר שהפך בזמן קצר ללהיט גדול ומן הראוי שככזה יקבל ביטוי גם בשידורי גלגלצ. השיר המדובר עומד כיצירה מוזיקלית בפני עצמו, ולא מכיל כל התייחסות כזו או אחרת לחברה מסחרית. כמו כן נציין, שלא פעם הופך שיר אנונימי ללהיט בקרב הציבור הרחב, בזכות שילובו בתכנים פרסומיים. במקרים כאלו תחנת גלגלצ, הקשובה לסדר היום המוזיקלי תשלבו בשידוריה בהתאם".  

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אלוף (ל"ת)
    משה 01/11/2018 14:17
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    קומסי קומסה (ל"ת)
    נחום 20/08/2018 08:52
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לובו 22/07/2018 20:54
    הגב לתגובה זו
    זכור מכולם המקרה שתיסלם שימשו כפרזנטורים של בנק לאומי וכתבו עבורם את ״חצבים פורחים״ על שם חשבון חצב לצעירים.
  • 1.
    לא קנאי 19/07/2018 11:33
    הגב לתגובה זו
    קנאים
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד. 

חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.