yes מרוויחה מדיה בחינם: 'קומסי קומסה' בפלייליסט של גלגלצ
שיר הפרסומת של חברת yes 'קומסי קומסה' בכיכובו של הזמר סטפן לגר נכנס לפלייליסט של גלגלצ. השיר שהחל את דרכו ללא הגב המתוקשר של חברת yes הפך לאחר מכן לפזמון מוכר בכל בית בישראל בזכות הפמפום המאסיבי שלו בברייק הפרסומות בפריים טיים של הטלוויזיה המסחרית בישראל.
מבחינת yes ומשרד הפרסום מקאן תל אביב מדובר בהישג משמעותי שמעניק להם חשיפה חינמית בתחנת הרדיו המואזנת ביותר בישראל. במונחים כספיים אפשר לתרגם את החשיפה בגלגלצ למיליוני שקלים שחברת yes הייתה צריכה לשלם כדי לרכוש מדיה עבור הפרסומת, ובמקום זאת, היא מרוויחה את מקומה בפלייליסט הנחשק ביותר בישראל בחינם אין כסף.
כיבוש הרדיו באמצעות השיר הקליט הוא חלק מטרנד השירים שתקף את הפרסום הישראלי בשנה האחרונה, ובחלק גדול מהמקרים, באופן מוצדק. בין השירים הבולטים נמנים שיר הפרסומת של בנק דיסקונט בביצועה של ג'יין בורדו, שיר הפרסום של מותג הרכב סוזוקי שהתנגן ברדיו וכמובן שירי הפרסומת של חברת בזק - הגרסה המחודשת של "הדודה והדוד" שזכה אף הוא לחשיפה נרחבת בתחנות הרדיו בישראל ו"בוקר טוב" שיר הפרסומת לנתב החדש, בכיכובם של עומר אדם וגידי גוב.
לצד ההישג של yes ומקאן תל אביב קשה שלא לתמוה כיצד תחנת הרדיו הצבאית, המואזנת ביותר בישראל, מקדמת שיר שיותר משהוא מזוהה עם סטפן לגר, מזוהה עם חברה מסחרית - yes. למרות שסטפן לגר הוא מהדמויות הנערצות על הקהל הצעיר בישראל, המרכיב הדומיננטי ביותר בהצלחת השיר הוא החיבור ל-yes ורכישת זמן האוויר בזמן צפיית השיא. האינטרס של yes ומקאן ברור, ומבחינתם היעד הושג, אך האם ציבור המאזינים בישראל צריך להאזין לפרסומת במסווה של שיר?
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגלגלצ נמסר בתגובה: "מדובר בשיר שהפך בזמן קצר ללהיט גדול ומן הראוי שככזה יקבל ביטוי גם בשידורי גלגלצ. השיר המדובר עומד כיצירה מוזיקלית בפני עצמו, ולא מכיל כל התייחסות כזו או אחרת לחברה מסחרית. כמו כן נציין, שלא פעם הופך שיר אנונימי ללהיט בקרב הציבור הרחב, בזכות שילובו בתכנים פרסומיים. במקרים כאלו תחנת גלגלצ, הקשובה לסדר היום המוזיקלי תשלבו בשידוריה בהתאם".
- 4.אלוף (ל"ת)משה 01/11/2018 14:17הגב לתגובה זו
- 3.קומסי קומסה (ל"ת)נחום 20/08/2018 08:52הגב לתגובה זו
- 2.לובו 22/07/2018 20:54הגב לתגובה זוזכור מכולם המקרה שתיסלם שימשו כפרזנטורים של בנק לאומי וכתבו עבורם את ״חצבים פורחים״ על שם חשבון חצב לצעירים.
- 1.לא קנאי 19/07/2018 11:33הגב לתגובה זוקנאים
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.

בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
המתח והציפייה לחדשות בנוגע לעסקה עם החאמס באו לידי ביטוי במהדורות החדשות, כשסך כל הצופים עמד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. כמובן, שחדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, במהדורת החדשות
המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של לדשות 12 של קשת עמדה אמש על 15.6% רייטינג עם 411 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 6.5% רייטינג ו-180 אלף צופים. חדשות 14 היו
עם 5.2% רייטינג עם 145 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.8% רייטינג ו-113 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המיני סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר זכתה לכמות צופים גדולה במיוחד, עם 20% רייטינג ו-514 אלף צופים. בערב שכולו אקטואליה, גם הפטריוטים עלתה ועמדה על 8.4% רייטינג ו-243 צופים. ושוב, בערב של אקטואליה, וללא ריאליטי, השעשועון של רשת, "כלוב הזהב" היה עם 7.1% ו-166 אלף צופים ואילו "משפחות" התיעדוית של כאן11 היה עם 1.5% בלבד ו-38 אלף צופים.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם עם ערד ניר של חדשות 12 של קשת עמד על 5.1% ו-128 אלף צופים בין 13:00 ל-15:00 ואילו בין 15:00 ל-16:00 על 4.2% וכ-105 אלף צופים. משדר החדשות של רשת עם אלי ראכלין עמד על 2.9% רייטינג ו-67 אלף צופים ב13:00, ב-14:00 ירד מעט ל-2.2% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו ב-15:00 ירד ל-1.9% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.
ב-16:00 חדשות 12 עברו למהדורה עם גדעון אוקו, שהיה עם רייטינג של 5.1% ו-120 אלף צופים וב-17:00 עלה ל-6.5% רייטינג ו-153 אלף צופים. רשת שידרו מהדורה עם ליאור קינן, שב-16:00 עמדה על 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים וב-17:00 עלתה ל-3% רייטינג ו-61 אלף צופים.
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- מאסטר שף שולטת ביום שאחרי האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, פגוש את העיתונות המוקדמת עם בן כספית עמדה על 7.4% רייטינג ו-201 אלף צופים ולאחר מכן, כשעמית סגל הצטרף, עמדה על 12.4% ו-345 אלף צופים. מוריה וברקו עמדו על 4.5% רייטינג ו-110 אלף צופים במהדורה המוקדמת, ולאחר מכן כששי גולדן הצטרף, עמדו על 5.9% ו-144 אלף צופים.