לאחר שנתיים ב-TMF: אדידס מעבירה את התקציב למדיה קום
שנתיים לאחר המכרז האחרון שבמסגרתו בחרה אדידס ב-TMF לטפל בתקציב המדיה שלה, החליטה החברה להעביר את התקציב לחברת המדיה של קבוצת אדלר חומסקי - מדיה קום - כך נודע לאייס.
ההחלטה להעביר את התקציב התקבלה על ידי הנהלת אדידס העולמית, במסגרת מכרז שניהלה על המדיה בחודשים האחרונים שבמסגרתו נבחרה קבוצת מדיה קום העולמית. בשנים האחרונות, תקציב המדיה נוהל על ידי חברת המדיה העולמית CARAT (קארט מדיה) ובשונה מהסוכנויות בעולם, הנציגות הישראלית קיבלה יד חופשית לבחור לוקאלית בחברת מדיה אחרת במסגרת מכרז - שבו נבחרה TMF.
פעילות המדיה של אדידס בישראל מאופיינת בעיקר באדפטציה לחומרים שמגיעים מחו"ל. צורת העבודה הזו גם מייתרת את הצורך במשרד פרסום שכן למותג אין פעילות קריאייטיב בישראל ולכן חברות המדיה הן אלו שמנהלות את התקציב בפועל. לפני TMF טיפלה בתקציב המדיה של אדידס חברת זניט מקבוצת פובליסיס, מה שהופך את מדיה קום לחברת המדיה השלישית שעמה עובדת אדידס בשנים האחרונות.
אדידס מסיטה חלק גדול מנתח הפרסום שלה לדיגיטל בשנים האחרונות. מבחינת היקף התקציב, מדובר בפעילות בסדר גודל בינוני שעומדת על כ-8 מיליון שקלים. עם זאת, עבור חברות המדיה, העבודה עם מותג ספורט בינלאומי מוביל כגון אדידס מהווה סוג של יוקרה מקצועית ותדמיתית.
עוד בטרם העבירה את פעילות המדיה ל-TMF עבדה אדידס עם חברת התוכן השיווקי PEACH - חברת התוכן השיווקי העצמאית בבעלותם של גולן פרצר ואייל סעדה, שבה שותף גם משרד הפרסום גיתם BBDO. טרם ידוע מה יעלה בגורלה של התקשרות זו, שעדיין בתוקף, והאם אדידס תחליט להעביר את פעילות התוכן לידי גריי קונטנט מקבוצת אדלר חומסקי.
תגובת אדידס לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
- 1.TMF מתפרקים?? (ל"ת)רק שאלה 11/07/2018 09:52הגב לתגובה זו

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.