אדידס
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

לאחר שנתיים ב-TMF: אדידס מעבירה את התקציב למדיה קום

מדובר בפעילות בסדר גודל בינוני שעומדת על כ-8 מיליון שקלים. עם זאת, עבור חברות המדיה, העבודה עם אדידס מהווה סוג של יוקרה מקצועית ותדמיתית
משה בנימין | (1)

שנתיים לאחר המכרז האחרון שבמסגרתו בחרה אדידס ב-TMF לטפל בתקציב המדיה שלה, החליטה החברה להעביר את התקציב לחברת המדיה של קבוצת אדלר חומסקי - מדיה קום - כך נודע לאייס.

ההחלטה להעביר את התקציב התקבלה על ידי הנהלת אדידס העולמית, במסגרת מכרז שניהלה על המדיה בחודשים האחרונים שבמסגרתו נבחרה קבוצת מדיה קום העולמית. בשנים האחרונות, תקציב המדיה נוהל על ידי חברת המדיה העולמית CARAT (קארט מדיה) ובשונה מהסוכנויות בעולם, הנציגות הישראלית קיבלה יד חופשית לבחור לוקאלית בחברת מדיה אחרת במסגרת מכרז - שבו נבחרה TMF.

פעילות המדיה של אדידס בישראל מאופיינת בעיקר באדפטציה לחומרים שמגיעים מחו"ל. צורת העבודה הזו גם מייתרת את הצורך במשרד פרסום שכן למותג אין פעילות קריאייטיב בישראל ולכן חברות המדיה הן אלו שמנהלות את התקציב בפועל. לפני TMF טיפלה בתקציב המדיה של אדידס חברת זניט מקבוצת פובליסיס, מה שהופך את מדיה קום לחברת המדיה השלישית שעמה עובדת אדידס בשנים האחרונות. 

אדידס מסיטה חלק גדול מנתח הפרסום שלה לדיגיטל בשנים האחרונות. מבחינת היקף התקציב, מדובר בפעילות בסדר גודל בינוני שעומדת על כ-8 מיליון שקלים. עם זאת, עבור חברות המדיה, העבודה עם מותג ספורט בינלאומי מוביל כגון אדידס מהווה סוג של יוקרה מקצועית ותדמיתית.

עוד בטרם העבירה את פעילות המדיה ל-TMF עבדה אדידס עם חברת התוכן השיווקי PEACH - חברת התוכן השיווקי העצמאית בבעלותם של גולן פרצר ואייל סעדה, שבה שותף גם משרד הפרסום גיתם BBDO. טרם ידוע מה יעלה בגורלה של התקשרות זו, שעדיין בתוקף, והאם אדידס תחליט להעביר את פעילות התוכן לידי גריי קונטנט מקבוצת אדלר חומסקי.

תגובת אדידס לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    TMF מתפרקים?? (ל"ת)
    רק שאלה 11/07/2018 09:52
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.