מוטל'ה שפיגלר אייל קיציס פרטנר TV
צילום: מסך
פרסום ראשון

המונדיאל ממשיך להסעיר את שוק חברות ה-TV הרב-ערוצית

לחץ בקרב החברות הוותיקות? אחרי ש-HOT תקפה את פרטנר, כעת yes - המחזיקה ב-STINGTV, יוצאת נגדה על פרסומת ה-4K ודורשת מהרשות ה-2 ומהערוצים, לא לשדרה
אלכסנדר כץ | (2)

הפרסומת של פרטנר TV לשירות ה-4K, ממשיכה לעצבן את מתחרותיה. לאייס נודע כי yes פנתה אתמול (יום א') לרשות השנייה בדרישה לפסול את הפרסומת בה נאמר: "רק בפרטנר TV, 4K בכל ממיר ללא תוספת תשלום". המכתב מוען גם למנכ"לי ערוצי הטלוויזיה קשת 12, רשת 13 ועשר.

 

הרשות השנייה פנתה לפרטנר TV בדרישה לקבל תשובה לפניית yes עד היום אחר הצהריים. הפרסומת עצמה של פרטנר שודרה גם אתמול בערב במקבצי הפרסומות השונים בערוצים המסחריים.

 

במרכז הפנייה של yes עומדת הטענה כי איכות צפייה כזו בצפייה בסטרימר, אפשרית גם על ידי אפליקציית STINGTV של yes, שאינה מצריכה שימוש בממיר, בנוסף – כל ממיר סטינג הוא גם תומך ב-4K. בשל כך, אומרים בחברת הלוויין, הפרסומת של פרטנר TV מטעה. לדבריהם, פרסומת כזו – בה מככבים אייל קיציס ומוטל'ה שפיגלר, מסבה לחברת yes נזקים כספיים גבוהים.

ממיר ה-4K בפרטנר TV ניתן ללא תוספת תשלום, וכך ב-STINGTV בו ניתן ממיר ראשון בבית אב בחינם (ואולם במידה והלקוח מתנתק לפני תום השנתיים, הוא צריך לשלם את יתרת התשלומים עבור הסטרימר ללא זיכוי של 20 שקלים מנגד, א"כ). מאידך, בשירות של yes אין את ערוץ הספורט, כך ש-9 מבין 64 משחקי המונדיאל, לא יהיו זמינים ללקוחות האפליקציה.

 

משחקי המונדיאל נמצאים כעת במוקד של קרב איתנים בין חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, כשכל חברה מנסה למשוך אליה לקוחות חדשים באמצעות הבטחות כאלה ואחרות. בשבועות האחרונים עלו כל החברות הגדולות עם קמפיינים פרסומיים שמדגישים את החוזקות שלהן מול המתחרות. HOT ו-yes הדגישו למשל את סוגיית הדיליי שזוכה לתשומת לב מוגברת באירועי ספורט, פרטנר TV הלכה על סוגיית ה-4K.

 

הקמפיין של פרטנר TV הצליח בשבוע שעבר לקומם גם את HOT, שפנתה לרשות השנייה בדרישה לפסילת הפרסומת. בפנייה נכתב: "יש להבהיר באופן מודגש ומורחב, הן בקריינות והן בכותרות ברורות, בין היתר כי אין כל אפשרות להבטיח שידור רציף ותקין באיכות 4K, כי השידור מותנה במספר גורמים שאינם בשליטת ספק השירות, כי השידור מותנה בעלויות נוספות, וכי השידור נעשה בשיהוי משמעותי". בסופו של דבר נדרשה פרטנר להוסיף את הכיתוב "הצפייה ב-4K כפופה למגבלות טכנולוגיות".

 

משחקי המונדיאל נמצאים כעת במוקד המאבק בין חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, כשכל חברה מנסה למשוך אליה לקוחות חדשים באמצעות הבטחות כאלה ואחרות. בשבועות האחרונים עלו כל החברות הגדולות עם קמפיינים פרסומיים שמדגישים כל אחד את החוזקה של החברה שעלתה עם הקמפיינים. HOT ו-yes הדגישו למשל את סוגיית הדיליי שזוכה לתשומת לב מוגברת באירועי ספורט. המונדיאל גם הוביל לסדרת התנגחויות בין החברות, בין היתר כשתאגיד השידור כאן דרש מ-HOT להסיר מילה את המילה "רק", HOT כאמור יצאה נגד פרטנר, וכעת yes. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

  

גורמים בפרטנר אומרים לאייס: "HOT ו-yes זה סיפור אחד במקרה הזה - הן בהיסטריה מהעלאת מודעות לצורך בממיר 4K, כי לרוב המוחלט של לקוחותיהן אין ממיר כזה, ולשתיהן כנראה יש בעיה באספקת הממירים".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יובל 04/06/2018 12:30
    הגב לתגובה זו
    לא מבין מה יש להתחבר לשירות טלויזיה על גבי האינטרנט, זה איטי וגרוע
  • 1.
    סלי סבג 04/06/2018 12:18
    הגב לתגובה זו
    בין רגיל ל-HD ל-4K, כל עוד אין שלג כמו בימי האנאלוג אני מרוצה, משוגעים רדו מהגג.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.


הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.