טל גרנות גולדשטיין HOT
צילום: אלכסנדר כץ

עוד רבעון קשה לשירות ה-TV של HOT: איבד 8,000 לקוחות

החברה איבדה ב-4 הרבעונים האחרונים 24 אלף לקוחות, שעברו יחד עם פורשי yes לשירותים המוזלים והאלטרנטיביים של סלקום, פרטנר ונטפליקס
אלכסנדר כץ | (3)

דוחות HOT שמפורסמים הבוקר (יום ה') חושפים שוב את המצב הקשה של שירות הטלוויזיה שלה, שממשיך לאבד לקוחות בקצב גבוה. על פי הדוחות עולה כי מספר לקוחות שירות הטלוויזיה עמד בסיום הרבעון הראשון של 2018 על 781 אלף בתי אב, מול 789 אלף בסוף 2017.

 

בחישוב שנתי, HOT איבדה לא פחות מ-24 אלף לקוחות בשירות הטלוויזיה, שנטשו לשירותי הטלוויזיה המוזלים של סלקום ופרטנר, וגם לשירותים האלטרנטיביים דוגמת נטפליקס.

 

דוחות המתחרה הגדולה yes טרם פורסמו, אבל גם חברה זו מאבדת לקוחות בצורה מוגברת, ובדוחות סיכום 2017 מספר בתי האב שלה עמד על 587 אלף, ירידה של 9,000 ביחס לרבעון השלישי של 2017.

 

בצד הירידה במגזר הטלוויזיה, רשמה החברה עלייה ראשונה זה 8 שנים במגזר הקווי ל-1.2 מיליון לקוחות, גידול של 1,000 לקוחות נטו; HOT mobile ממשיכה לצמוח עם 16 אלף לקוחות חדשים ברבעון הראשון של 2018 לכדי 1.58 מיליון לקוחות; ואילו באינטרנט מספר הלקוחות צמח ב-5,00 ל-712 אלף לקוחות.

 

הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה עמדו על 1.027 מיליארד שקלים – ירידה של 10 מיליון שקלים ביחס לתקופה מקבילה אשתקד, הרווח התפעולי קטן מ-121 מיליון ברבעון הראשון של 2017 ל-108 ברבעון הראשון של השנה, הרווח הנקי הסתכם ב-44 מיליון שקל לעומת 38 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

מנכ"לית HOT, טל גרנות גולדשטיין מסרה: "HOT היא קבוצת התקשורת היחידה שגדלה במצבת הלקוחות גם במגזר הכבלים וגם במגזר הסלולר, דבר שמעיד על איכות המוצרים שלנו. ברבעון האחרון הובלנו שורה של  מהלכים ביניהם השקת XTRANET, אינטרנט במהירות של 200 מגה כסטנדרט ללקוחות שלנו. השקנו את שירותי ה-4K, במקביל להשקת שיתוף הפעולה עם נטפליקס. ברבעון הקרוב נרחיב את השירות ונאפשר גישה ליותר מחצי מיליון ממירים בו זמנית; HOT היא קבוצת התקשורת היחידה שצומחת במצבת הלקוחות, מה שמוכיח שהלקוחות שלנו לא מוכנים להתפשר".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לקוח לשעבר לצמיתות 21/05/2018 14:34
    הגב לתגובה זו
    היא בהמשך תמחק ממפת ספקי הטלויזיה , לא יכול להיות שכל חשבונית תחוייב בסכום גבוה יותר, ואין שום סיכויי לקבל חזרה את כספינו חזרה, נדרשת התערבות ממשלתית בעניין
  • 2.
    לקוח 20/05/2018 18:06
    הגב לתגובה זו
    כלקוח הוט זה ברור לי שאם הוט באופן מיידי לא תוזיל את שרותיה לשרותי טלוויזיה בלבד ותפסיק להתנות הוזלה בטלויזיה ברכישת שרותים אחרים, היא עומדת להמחק ממפת ספקי הטלוזיה.
  • 1.
    רפי 17/05/2018 10:37
    הגב לתגובה זו
    אם החברה תרצה לחזור לימיה הטובים תהיה חייבת ליישר קו עם סלקום ופרטנר, כלומר הורדת מחירים
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.