עוד רבעון קשה לשירות ה-TV של HOT: איבד 8,000 לקוחות

החברה איבדה ב-4 הרבעונים האחרונים 24 אלף לקוחות, שעברו יחד עם פורשי yes לשירותים המוזלים והאלטרנטיביים של סלקום, פרטנר ונטפליקס
אלכסנדר כץ | (3)

דוחות HOT שמפורסמים הבוקר (יום ה') חושפים שוב את המצב הקשה של שירות הטלוויזיה שלה, שממשיך לאבד לקוחות בקצב גבוה. על פי הדוחות עולה כי מספר לקוחות שירות הטלוויזיה עמד בסיום הרבעון הראשון של 2018 על 781 אלף בתי אב, מול 789 אלף בסוף 2017.

 

בחישוב שנתי, HOT איבדה לא פחות מ-24 אלף לקוחות בשירות הטלוויזיה, שנטשו לשירותי הטלוויזיה המוזלים של סלקום ופרטנר, וגם לשירותים האלטרנטיביים דוגמת נטפליקס.

 

דוחות המתחרה הגדולה yes טרם פורסמו, אבל גם חברה זו מאבדת לקוחות בצורה מוגברת, ובדוחות סיכום 2017 מספר בתי האב שלה עמד על 587 אלף, ירידה של 9,000 ביחס לרבעון השלישי של 2017.

 

בצד הירידה במגזר הטלוויזיה, רשמה החברה עלייה ראשונה זה 8 שנים במגזר הקווי ל-1.2 מיליון לקוחות, גידול של 1,000 לקוחות נטו; HOT mobile ממשיכה לצמוח עם 16 אלף לקוחות חדשים ברבעון הראשון של 2018 לכדי 1.58 מיליון לקוחות; ואילו באינטרנט מספר הלקוחות צמח ב-5,00 ל-712 אלף לקוחות.

 

הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה עמדו על 1.027 מיליארד שקלים – ירידה של 10 מיליון שקלים ביחס לתקופה מקבילה אשתקד, הרווח התפעולי קטן מ-121 מיליון ברבעון הראשון של 2017 ל-108 ברבעון הראשון של השנה, הרווח הנקי הסתכם ב-44 מיליון שקל לעומת 38 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

מנכ"לית HOT, טל גרנות גולדשטיין מסרה: "HOT היא קבוצת התקשורת היחידה שגדלה במצבת הלקוחות גם במגזר הכבלים וגם במגזר הסלולר, דבר שמעיד על איכות המוצרים שלנו. ברבעון האחרון הובלנו שורה של  מהלכים ביניהם השקת XTRANET, אינטרנט במהירות של 200 מגה כסטנדרט ללקוחות שלנו. השקנו את שירותי ה-4K, במקביל להשקת שיתוף הפעולה עם נטפליקס. ברבעון הקרוב נרחיב את השירות ונאפשר גישה ליותר מחצי מיליון ממירים בו זמנית; HOT היא קבוצת התקשורת היחידה שצומחת במצבת הלקוחות, מה שמוכיח שהלקוחות שלנו לא מוכנים להתפשר".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לקוח לשעבר לצמיתות 21/05/2018 14:34
    הגב לתגובה זו
    היא בהמשך תמחק ממפת ספקי הטלויזיה , לא יכול להיות שכל חשבונית תחוייב בסכום גבוה יותר, ואין שום סיכויי לקבל חזרה את כספינו חזרה, נדרשת התערבות ממשלתית בעניין
  • 2.
    לקוח 20/05/2018 18:06
    הגב לתגובה זו
    כלקוח הוט זה ברור לי שאם הוט באופן מיידי לא תוזיל את שרותיה לשרותי טלוויזיה בלבד ותפסיק להתנות הוזלה בטלויזיה ברכישת שרותים אחרים, היא עומדת להמחק ממפת ספקי הטלוזיה.
  • 1.
    רפי 17/05/2018 10:37
    הגב לתגובה זו
    אם החברה תרצה לחזור לימיה הטובים תהיה חייבת ליישר קו עם סלקום ופרטנר, כלומר הורדת מחירים
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.