
המהפך בדרך: תוך שנתיים - פרסום בסושיאל עובר את הטלוויזיה
סקטור הפרסום בסושיאל צפוי לעבור את הפרסום בטלוויזיה תוך שנתיים בבריטניה, כך על פי תחזית הפרסום של eMarketer לשוק הבריטי. הסושיאל צפוי לטפס ולתפוס נתח שוק - הוצאה לפרסום של 20.2% בעוד שהטלוויזיה עושה את הדרך ההפוכה ותרד מ-19.6% ל-17.8% בלבד.
על פי נתוני eMarketer הפער בין הטלוויזיה לסושיאל שעמד ב-2016 על כ-12% הצטמצם באופן עקבי. ב-2017 הפער כבר עמד על 7%, ב-2018 על כ-3% (הערכה) וב-2019 יעמוד על פחות מאחוז עד לנקודת השינוי והמהפך ב-2020.
ביל פישר, אנליסט בכיר ב-eMarketer צופה כי הצמיחה המואצת של וידאו בסושיאל והיכולת לטרגט קהל יעד באופן מפולח ימשוך יותר כסף ממפרסמים על חשבון הטלוויזיה, בניסיון לפזול לקהל הצעיר. למרות שהקהל הצעיר אינו חובב פייסבוק, רשתות חברתיות מתחרות כגון סנאפצ'ט ואינסטגרם ממשיכות למגנט אליהן את הקהל הצעיר ואחריו את המפרסמים.
למרות השפעות פרשת קיימברידג' אנליטיקה, דו"ח eMarketer צופה כי פייסבוק לבד תשלוט ב-84% מתוך 3.3 מיליארד פאונד שיוזרמו לתוך הפרסום ברשתות חברתיות ב-2018. ב-2020 הפרסום בסושיאל צפוי לעבור את הפרסום בערוצים המסחריים המובילים בבריטניה: ITV, Channel 4, Sky , Channel 5. לצורך המחשת ירידת קרנה של הטלוויזיה בבריטניה, הגארדיאן מציין כי ב-2010 צפו באירוע הגמר של X פקטור 19 מיליון איש, חצי מכמות הצופים בטללויזיה באותו הרגע. ב-2017 צפו ברגע הזכייה בתכנית כ-5 מיליון איש בלבד.
נתונים אלו מחזקים את סקירת חברת המדיה הבינלאומית זניט, לפיה אין שום עדות לכך שמשבר הפרסום בגוגל (לצד תכנים שאינם ראויים) וביקורות של אישי שיווק בכירים על אפקטיביות הדיגיטל גרמו לירידת ההוצאה לפרסום בסקטור.
- 2.רוני 09/05/2018 12:33הגב לתגובה זובדיוק קראתי עוד פרטים על השיווק בפייסבוק באתר לה קומדיה. אני גם חושבת שצריך היום להשקיע בכך הרבה.
- 1.בהצלחה לכולם 08/04/2018 10:10הגב לתגובה זוויבדקו האם זה נכון שאפשר "לצמצם הוצאת מדיה דיגיטל ב-200 מיליון דולר ולהגיד חשיפה לקהל יעד בשיעור של 16%"