הפרסום בדיגיטל מזנק. המובייל מוביל
צילום: יח"צ

המהפך בדרך: תוך שנתיים - פרסום בסושיאל עובר את הטלוויזיה

עפ"י תחזית הפרסום של eMarketer לשוק הבריטי הסושיאל צפוי לטפס ולתפוס נתח הוצאה לפרסום של 20.2% בעוד שהטלוויזיה תרד מ-19.6% ל-17.8% בלבד
משה בנימין | (2)

סקטור הפרסום בסושיאל צפוי לעבור את הפרסום בטלוויזיה תוך שנתיים בבריטניה, כך על פי תחזית הפרסום של eMarketer לשוק הבריטי. הסושיאל צפוי לטפס ולתפוס נתח שוק - הוצאה לפרסום של 20.2% בעוד שהטלוויזיה עושה את הדרך ההפוכה ותרד מ-19.6% ל-17.8% בלבד.

על פי נתוני eMarketer הפער בין הטלוויזיה לסושיאל שעמד ב-2016 על כ-12% הצטמצם באופן עקבי. ב-2017 הפער כבר עמד על 7%, ב-2018 על כ-3% (הערכה) וב-2019 יעמוד על פחות מאחוז עד לנקודת השינוי והמהפך ב-2020.

ביל פישר, אנליסט בכיר ב-eMarketer  צופה כי הצמיחה המואצת של וידאו בסושיאל והיכולת לטרגט קהל יעד באופן מפולח ימשוך יותר כסף ממפרסמים על חשבון הטלוויזיה, בניסיון לפזול לקהל הצעיר. למרות שהקהל הצעיר אינו חובב פייסבוק, רשתות חברתיות מתחרות כגון סנאפצ'ט ואינסטגרם ממשיכות למגנט אליהן את הקהל הצעיר ואחריו את המפרסמים.

למרות השפעות פרשת קיימברידג' אנליטיקה, דו"ח eMarketer צופה כי פייסבוק לבד תשלוט ב-84% מתוך 3.3 מיליארד פאונד שיוזרמו לתוך הפרסום ברשתות חברתיות ב-2018. ב-2020 הפרסום בסושיאל צפוי לעבור את הפרסום בערוצים המסחריים המובילים בבריטניה: ITV, Channel 4, Sky , Channel 5. לצורך המחשת ירידת קרנה של הטלוויזיה בבריטניה, הגארדיאן מציין כי ב-2010 צפו באירוע הגמר של X פקטור 19 מיליון איש, חצי מכמות הצופים בטללויזיה באותו הרגע. ב-2017 צפו ברגע הזכייה בתכנית כ-5 מיליון איש בלבד.

נתונים אלו מחזקים את סקירת חברת המדיה הבינלאומית זניט, לפיה אין שום עדות לכך שמשבר הפרסום בגוגל (לצד תכנים שאינם ראויים) וביקורות של אישי שיווק בכירים על אפקטיביות הדיגיטל גרמו לירידת ההוצאה לפרסום בסקטור.  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רוני 09/05/2018 12:33
    הגב לתגובה זו
    בדיוק קראתי עוד פרטים על השיווק בפייסבוק באתר לה קומדיה. אני גם חושבת שצריך היום להשקיע בכך הרבה.
  • 1.
    בהצלחה לכולם 08/04/2018 10:10
    הגב לתגובה זו
    ויבדקו האם זה נכון שאפשר "לצמצם הוצאת מדיה דיגיטל ב-200 מיליון דולר ולהגיד חשיפה לקהל יעד בשיעור של 16%"
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 1.65%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״