yes ממשיכה לדמם – פרטנר צירפה 29 אלף לקוחות ברבעון
בצל החקירות נגד בזק ואתר וואלה, מתפרסמים דוחות החברה כולל דוחות החברה הבתyes . על פי הדוחות עולה כי מספר לקוחות yes בסוף שנת 2017 על 587 אלף בתי אב, ירידה של יותר מ-9,000 ביחס לרבעון השלישי של אותה שנה – אז מספר בתי האב שהיו מנויים לחברה עמד על 596 אלף.
ההכנסות בשנת 2017 הסתכמו בכ-1.65 מיליארד שקלים מול 1.75 מיליארד שנה לפני כן, ירידה של 5.4%. ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-404 מיליון שקל לעומת כ-438 מיליון שקל ברבעון הרביעי 2016, ירידה של כ-7.8%. עיקר הירידה כתוצאה מקיטון במצבת הלקוחות ומשחיקה בהכנסה ממוצעת למנוי – מ-237 שקלים למנוי ברבעון הרביעי של 2016, ל-226 שקלים ברבעון האחרון של 2017.
ההפסד הנקי לשנת 2017 הסתכם בכ-244 מיליון שקל לעומת רווח של כ-68 מיליון שקל בשנת 2016. הגידול בהפסד הנקי נובע בעיקר מהפחתת נכס המס במלואו בקיזוז ירידה בהוצאות מימון בתוצאה מהמרת הלוואות הבעלים להון. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2017 הסתכם ב-11 מיליון שקל.
מנכ"ל yes רון אילון מסר כי "שוק הטלוויזיה נמצא בעיצומה של תחרות עזה הנחלקת לשירותי פרמיום ושירותי לואו-קוסט וגם בתקופה זוyes ממשיכה להוביל את השוק עם הצעת ערך חדשה שהשקנו לאחרונה, yes ULTIMATE, המאפשרת במחיר אחיד לכלל הלקוחות - קיימים וחדשים - לקבל הרבה יותר ולשלם פחות עבור התוכן הטוב בישראל, שירות לקוחות בלתי מתפשר וחדשנות מוצרית מנצחת".
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכיוון של המתחרה הצעירה פרטנר TVשונה לחלוטין. בדוחות חברת פרטנר היום עולה כי לשירות הטלוויזיה שלה היו בסוף השנה האחרונה 64 אלף בתי אב לקוחות, גידול של 29 אלף מהרבעון השלישי של 2017.
מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי אומר: "פרטנר TV מובילה את שוק הטלוויזיה בישראל במספר המצטרפים, ובפער עצום מהמתחרים. ברבעון הרביעי הצטרפו לפרטנר TV עוד 29 אלף משקי בית, והיום יש כבר יותר מ-64 אלף משקי בית שמחוברים לפרטנר TV, רובם לקוחות שנטשו את HOT ו-yes ובחרו לעבור לשירות הטלוויזיה היחיד בישראל שמציע לכל לקוחותיו ממיר 4k מתקדם ונטפליקס בלחיצת כפתור בשלט. שיתוף הפעולה שלנו עם נטפליקס ממשיך להוכיח את עצמו ואנחנו גאים בשיתוף פעולה זה ורואים את הערך הרב שהוא מביא ללקוחותינו".
השבוע הודיעה סלקום בדוחות סיכום 2017 כי מספר לקוחות סלקום TV עומד על 183 אלף בתי אב, נכון לסוף לשבוע זה – מה שמצביע על גידול של 29 אלף לקוחות בכמעט 2 רבעונים, הרביעי של 2017 וחודשיים וחצי ראשונים של 2018.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
בחישוב לפני הרבעון הרביעי, עולה כי 2 החברות החדשות סלקום TV ופרטנר TV צרפו יחדיו 45 אלף בתי אב (29 אלף לפרטנר, 16 אלף לסלקום), בעוד HOT איבדה 8,000 והגיעה ל-789 אלף בתי אב, ואילו yes ירדה כאמור ב-9,000 ל-587 אלף בתי אב. מדובר על 17 אלף בתי אב שעזבו את החברות הוותיקות, מול 45 אלף שהצטרפו לחברות החדשות – כלומר לקוחות חדשים שנכנסו לתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית, אולי גם על חשבון עידן פלוס, בזכות המחירים הזולים שסלקום ופרטנר מציעות – 70-100 שקלים לחודש.

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.