YMS. כנס השיווק לצעירים בלונדון
צילום: רן שלהבי
טור

YMS לונדון: 10 הדברים שאתם חייבים לדעת בפרסום לבני נוער

מה הדברים הכי חשובים לבני נוער? כיצד המותגים יכולים להתחבר אליהם? ואיך קונים את הכרטיס הכי זול להצגה בלונדון? נסענו לכנס השיווק הבינלאומי YMS בלונדון בשביל להביא לכם את כל התשובות
רן שלהבי |

בני הנוער של היום משתנים כל הזמן, ויש לנו 8 שניות להשיג את תשומת לבם, אז אם אתם פונים לבני נוער, חשוב שתעשו את זה נכון. ריכזנו עבורכם את 10 הדברים שחייבים לדעת מכנס השיווק הכי גדול לבני הנוער - YMS - Youth Marketing Strategy בלונדון.

 

1. הלחץ להיות מושלם - הרשתות החברתיות יצרו לחץ על הדור הצעיר להיות "מושלמים". 83% מבני הנוער העידו שמרגישים לחץ להראות מושלמים בחיים האמתיים ו- 74% אמרו שהם מרגישים לחץ להראות מושלם ברשתות החברתיות. הרצון להיראות "מושלם" משפיע רבות על בריאות הנפש של בני הנוער. 

אנו רואים מותגים רבים כמו Nike ו- asos אשר לקחו את האג'נדה הזאת - להיות אמתי ולחגוג את המגרעות. המותגים צריכים להתייחס לזה, גם אם זה לא האג'נדה הראשית ולהיות ערים לנושא.

 

2. אוהבים לבלות בבית - בני הנוער של היום הם פחות דור מרדני, במובן השלילי של המילה, הם הרבה יותר ביתיים - 58% אמרו שבילוי בבית הוא הבילוי האהוב עליהם. מותגים רבים יכולים להתחבר לכך ולחשוב כיצד הם משתלבים בבילוי הביתי - ולהיות Netflix and chill הבא.

 

3. גמילה דיגיטלית - בני הנוער נולדו לעולם הדיגיטלי ומכורים לו, לאחרונה קמות כל מיני יוזמות גם בישראל, המעודדות להיות פחות מחוברים למסך, בסקר שהוצג בכנס עלה כי 77% מבני הנוער הבריטים היו מעדיפים לדבר פנים אל פנים לעומת לדבר ברשתות החברתיות. 

השילוב בין העולם הפיזי והדיגיטלי הוא מאוד חשוב, מותגים שיעודדו את בני הנוער ולהתחבר גם לעולם התוכן אופליין יהיו בעלי משמעות גבוהה יותר ויצליחו להתחבר לבני הנוער.

 

4. הפלטפורמות המובילות - פלטפורמות המסרים שנחשבות לפרטיות נמצאות בעלייה, נראה שיש פער בין הרצון של בני הנוער להיות ציבורי ומעודכן בנוגע במה החברים עושים ואיפה הם נמצאים, לבין הרצון להיות פרטי ולשלוט במידע. הרשתות שמאפשרות לגולש לשלוט במידע שהוא מעלה ובאנשים שלהם המידע מוצג נחשבות יותר פרטיות וצוברות תאוצה בקרב בני הנוער. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הפלטפורמות הפרטיות מאפשרות להוריד את הלחץ מבחינת בני הנוער, זה כבר פחות עולם של לייקים ועוקבים, ואפשר להיות יותר אותנטיים בלי הלחץ של ההשוואות. בני הנוער מחפשים את המקום שלהם המאפשר להם להיות עצמם ולשלוט במה שמעלים.

 

5. בני הנוער עדיין משתמשים במיילים -  אז חשבתם שבני נוער כבר לא פותחים חשבון מייל? טעיתם. הם משתמשים בו למשימות של בית הספר, קניות באתרי סחר אלקטרוני ועוד. מדובר בערוץ ישיר חשוב מאוד שכרגע קצת נשכח כאשר פונים לבני נוער. בנוסף מחקרים ראו שיש קשר ישיר בין תחילת שימוש בסמארטפון לבית פתיחת חשבון המייל. 

נכון לעשות שימוש באופציית המייל כאשר רוצים לשמור קשר רציף עם קהל היעד. חשוב ליצור חוויה שונה במייל, להשתמש בכל המידע שיש לנו על הלקוח על מנת להגדיל את החוויה הפרסונלית, שצריכה להיות בעלת ערך ועניין תוך הגעה מהירה לנקודה, אחרת הם יסירו את עצמם מרשימת התפוצה.

 

6. סחר אלקטרוני לבדו אינו מספיק - היום חווית מכר דיגיטלית בלבד או פיזית בלבד אינה מספיקה ולכן אנו רואים בעולם שהחוויות מתמזגות, החנות משתנה, היום לא מדברים רק על מכירה אלא על חוויה שהלקוח צריך לעבור, המורכבת מהפגישה הפיזית והדיגיטלית ביחד. חוויות אלו צריכות להשלים אחת את השניה.

דוגמה מעניינת אפשר לראות בפעילות שיווקית של חברת המזרונים John Lewis שיצרה חוויה בחנות שאפשרה ללקוחות "לבלות לילה" בחנות ולנסות את המזרנים החדשים שלהם לפני הקניה, תוך חיבור עם אתר הסחר האלקטרוני. 

חנויות הריטייל צריכות לחשוב אחרת, לחשוב איך הפלטפורמה הדיגיטלית והפיזית משתלבות ביחד, בני הנוער מצפים לחוויה חדשה. חוויה שתצליח לבלוט תייצר העדפה של המותג.

 

7. בועת מובילי הדעה - מילת הבאז של הכנס הייתה מובילי דעה (influencers), רוב המותגים בעולם הגיעו לתובנה שזאת הדרך האפקטיבית להגיע ולדבר עם הקהל הצעיר, מה שיצר "בועת מובילי דעה" ולכן יש צורך באסטרטגיה ברורה - בחירה נכונה של מובילי הדעה היא זו שתתרום למותג. 

עבודה עם מובילי דעה היא חובה, חובה להתאים את מוביל הדעה הנכון למסר ולקהל הרלוונטי - הפרמטר של כמות העוקבים הוא חשוב אך אינו המרכזי, חיבור אמתי לערכים של המותג הוא המרכזי אחרת הצרכן לא יתחבר למסר, והמסר לא יעבור.

 

8. בני הנוער יודעים הכל - הזמינות של המידע גרם לכך שאין נושאים שהיום "אסור" לדבר עליהם, גם נושאים שהיו פעם טאבו, הכל חשוף. מה שאנחנו לא נספר להם, הם כבר ימצאו בעצמם, ולא דווקא במקורות האמינים ביותר. 

העולם החדש מחייב אותנו להתמודד עם הכל, גם עם דברים שלא רצינו בעבר להתמודד איתם מול הקהל. הנושאים החדשים מאפשרים לנו גם הזדמנות חדשה לדבר עם הקהל בצורה קצת שונה ואמיצה.

 

9. לנהל את מה שכותבים עליך - בני נוער לא קונים שום דבר בלי לקרוא עליו, הם פחות מאמינים למותגים ומעוניינים להבין את דעת הקהל בצורה הכי שקופה שיש, חשוב להבין שבני הנוער לאו דווקא מחפשים רק את המחיר הנמוך אלא את המוצר או השירות שיעניק הכי הרבה ערך לכסף -VFM. 

תחום הביקורות הוא גדול יותר רק מאופציית ביקורת באתר, צעירים וצעירות מסתכלים גם על התגובות ברשתות החברתיות ומקבלים החלטה בנוגע לרכישה, חשוב לנהל את זה בצורה נכונה בכל הפלטפורמות ולאפשר את השיח וללמוד ממנו.

 

10. רוצים לשנות את העולם - בני הנוער של היום מאוד מחוברים לעשייה החברתית, יש להם רצון ויכולת להניע דברים ולשנות את העולם, 9 מתוך 10 בני נוער בריטים היו חלק מפרויקט חברתי! 

מותגים צריכים להתחבר ולהציג האג'נדה ברורה ולהתחבר דרכה אל הקהל הצעיר. אג'נדה חברתית תיצוק משמעות נוספת אל תוך סל הערכים של המותג. חשוב שהחיבור יהיה אותנטי למותג ועם עשייה משמעותית ולא רק כסיסמה ריקה מתוכן.

  

בני הנוער של היום, נולדו לעולם הדיגיטל, הם בעלי ערכים ומוטיבציה לעבוד קשה בשביל להשיג את המטרות שלהם, הם מאוד חדורי מטרה, אבל בסופו של יום הם רק מחפשים להיות מאושרים ולנו יש את היכולת להפוך אותם לכאלה, אז בואו נעשה את זה.

 

ולבסוף איך משיגים כרטיס זול להצגה בלונדון - אם אתם אוהבים סיכון, תגיעו בשעה המדויקת של תחילת ההצגה לקופות ותקנו כרטיס זול במיוחד (באמת במחיר מצחיק) בקופות, או השתמשו באפליקציה TODAYTIX ותהינו ממחירים אטרקטיביים במיוחד.

הכותב הוא מנהל מחלקת האסטרטגיה במשרד הפרסום לצעירים ובני נוער teenk

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

יונית לוי
צילום: אלי דסה עבור חדשות 12

עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות

מהדורות החדשות שעסקו בחזרתם של החטופים למשפחותיהם, היו עם רייטינג שיא, ואפילו חדשות כאן11 חצו את רף ה-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

מזה כשבועיים, לאחר שהחדשות על עסקה מתקרבת הלכו ותפסו נפח, ועד לאתמול, כשמהדורות החדשות עסקו בחזרתם של כל החטופים החיים למשפחותיהן, הרייטינג של כל מהדורות החדשות הולך ועולה. אמש כמות האנשים שצפו במהדורות החדשות המרכזיות התקרבה למליון איש, בעוד שהממוצע של התקופה האחרונה עמד על כ-700 אלף. חדשות 12 עדיין היו בראש, עם נתון מדהים של 18% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריהם, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על 6.9% רייטינג ו-182 אלף צופים (כמות שמתקרבת לצופי מהדורת חדשות 12 בימים עברו). במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.7% רייטינג ו-145 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 4.4% ולמרות שסיימה במקום האחרון, כהרגלה, הצליחה לחצות מזה זמן רב את רף ה-100 אלף צופים ועמדה על 107 אלף צופים אמש. 



מהדורות חדשות נוספות 

המשך הערב וגם יום השידורים כולו היה בסימן חדשות. המשך המהדורה המרכזית של חדשות 12 היה עם 16% רייטינג ו-430 אלף צופים, ואילו חדשות 13 היו עם 4.9% בלבד ו-127 אלף צופים בשידור שהמשיך לסרטו של גיא זוארץ, "על קו השבר", שהיה עם 3.2% רייטינג ו-73 אלף צופים בלבד. הפטריוטים היציבה עמדה על 9.5% רייטינג ו-250 אלף צופים. 

במהלך היום, ברצועת החדשות של 13:00 שנמשכה עד 15:00 גדעון אוקו בחדשות 12 היה עם 6.5% רייטינג ו-163 אלף צופים, בעוד ערוץ 13 עם אור הלר היה עם 3% רייטינג ו-63 אלף צופים בלבד. בשעה 15:00, חדשות 12 עם אוקו נשארו עם נתונים דומים, 6.5% רייטינג ו-151 אלף צופים ואילו חדשות 13 שהיו בהגשת לוסי אלהריש, היו עם 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים. בשעה 17:00, חדשות 13 עם לוסי עלו מעט ל-3.4% ו-79 אלף צופים, אבל רוב הצופים היו עם חדשות 12 בהנחיית עודד מנשה, עם 7.9% רייטינג ו-188 אלף צופים. 

בשעה 18:00, המהדורה של עודד משנה עלתה ל-8.9% רייטינג ו-223 אלף צופים ואיןלו חדשות 13 עם ליאור קינן עלו גם הם מעט ל-4.3% רייטינג ו-87 אלף צופים. בשעה 19:00, חדשות 12 עלו ל-13.2% רייטינג עם 346 אלף צופים ואילו 13 עם קינן עלו ל-6.1% עם 141 אלף צופים. 

במהדורת הלייט נייט, אברי ושרקי של קשת היו עם 10.9% רייטינג ו-266 אלף צופים, משדר הלילה של ערוץ 14 עם שרה ב"ק היה עם 4.1% ו-103 אלף צופים ואילו היום שהיה של רשת היה אחרון עם 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים בלבד.