5 טיפים למציאת משרד פרסום

כתיבת המומחים | (1)

מהמלצות שאתם מקבלים על משרדי פרסום דיגיטליים ועד המחירים התחרותיים שהם מציעים, במאמר הזה נראה כמה דברים שאתם צריכים לבדוק לפני שאתם בוחרים את המשרד הנכון עבורכם.

בין אם אתם בעלים של עסק קטן או גדול, זה יכול להיות מאוד קשה להעביר את השליטה על הפרסום למקור חיצוני. אבל בתור עסק ששואף להתרחב, אתם לא יכולים להחזיק את מחלקת הפרסום בתוך כותלי העסק לנצח. בנקודה מסוימת בחיים של העסק שלכם, אתם תצטרכו זווית חדשה או מומחיות מסוימת כדי לעזור לזרימה של העסק.

ברגע האמת, הרבה חברות נתקעות בשאלת השאלות, איך לבחור את המשרד הנכון לפרסום בדיגיטל?

תצטרכו למצוא משרד פרסום שאתם יכולים לסמוך עליו המתמחה בדיגיטל ושייתן לכם החזר מעולה על ההשקעה שלכם בפרסום. אבל עם כל כך הרבה משרדים לבחור ביניהם, השותף המושלם בשבילכם יכול להיות חמקמק מאוד וקשה למציאה.

משרד הפרסום הדיגיטלי המושלם בשבילכם נמצא שם איפשהו. ועם הידע הנכון לצדכם, תוכלו למצוא אותו.

 

 למה לשכור שירותים של משרד פרסום דיגיטלי?

משרד פרסום דיגיטלי יכול לעשות הבדל רציני מאוד בעסק שלכם. חוץ מלספק המון מידע בתחום שלכם אין מושג בו כנראה, משרד פרסום יכול לעזור לכם בהרבה דרכים, כמו למשל:

לחסוך לכם כסף

אם לא תשמשו במה שמשרד פרסום יכול להציע, אתם תצטרכו לטפל בפרסום במסגרת הפנימית של העסק שלכם. המשכורת השנתית של מנהל פרסום יכולה להית מאוד גבוהה ולעומת זה הכסף שתשלמו למשרד פרסום ייראה לכם כמו כלום. יותר מזה, משרד פרסום דיגיטלי מהווה למעשה אסופה של מומחים בתחום בשונה מבן אדם אחד שתיקחו לעסק שלכם ויעבוד לבד.

נקודת מבט חדשה

צוות פרסום המהווה חלק מהעסק שלכם זה מעולה, אבל אתם תמיד תהיו בסיכון של שחיקת רעיונות. אחרי הכל, כל מה שהם יעשו זה ישווקו את אותו העסק כל יום. משרד פרסום דיגיטלי מצד שני, נחשף להמון תעשיות במקביל במסגרת העבודה. מה שמעורר רעיונות חדשים היכולים לבוא לידי ביטוי מאוד בקלות בעסק שלכם.

שירות הניתן למדידה

זה קצת קלישאה, אבל זה נכון. כשתשכרו את שירותיו של משרד פרסום דיגיטלי, לא תצטרכו יותר לדאוג מחשבון הפרסום שלכם בגוגל או בפייסבוק, משרד הפרסום יעשה את זה בשבילכם. במקום זה, תוכלו להתרכז בעסק שלכם ובהמרה של כל התנועה שתגיע לכיוון שלכם בזכות משרד הפרסום.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

5 טיפים למציאת משרד הפרסום הדיגיטלי המושלם עבורכם

רק לשם ההבהרה, אני מניח שאתם יודעים לחפש בגוגל ולהרכיב רשימה של משרדי פרסום פוטנציאליים. במקום זה, הטיפים האלה הולכים לעזור לכם להתמקד ולצמצם את הרשימה שלכם עד שתמצאו את משרד הפרסום הדיגיטלי המתאים עבורכם.

אז בין אם יש לכם רשימה ביד ובין אם לאו, 5 הטיפים הללו יעזרו לכם מאוד.

  1. תסרקו את האתר שלהם לעומק.
הדבר הראשון שתרצו לעשות הוא לבדוק אם עולים דגלים אדומים. למה אני מתכוון דגלים אדומים? כל דבר שגורם לכם לחשוב פעמיים האם לבטוח במשרד הפרסום שאתם בודקים. המקום הראשון להתחיל בו הוא אתר האינטרנט שלהם. האתר שלהם מודרני או שהוא נראה כמו משהו מתחילת שנות ה-2000? יש לו את כל העמודים שהייתם מצפים שיהיה לו, כולל כתובת של המשרד ומספר טלפון? אם משרד פרסום לא משקיע זמן בעצמו, איך אתם מצפים שהפרסום יעשה בשבילכם?

ברגע שאתם מגיעים לאתר של משרד פרסום, שלושה דברים צריכים להיות מאוד ברורים: מי הם, מה הם עושים ואיפה הם עושים את זה. אם הבסיס הזה חסר, תעברו לאפשרות הבאה.

נוכחות במדיה החברתית

אם יש להם חשבון בפייסבוק, האם הוא עדכני? מתי הייתה הפעם האחרונה שהם פרסמו משהו? בתור משרד פרסום דיגיטלי, אתם אמורים לצפות מהם שהדף העסקי שלהם בפייסבוק יהיה פעיל ומעודכן לעיתים קרובות. תשקלו למחוק מהרשימה שלכם כל משרד שאין לו נוכחות ברשתות חברתיות.

  1. תהיו ריאלים לגבי המחיר
אחת הטעויות בגדולות ביותר בעסקים עושים זה שהם מצפים לקבל את כל העולם מבלי להוציע שקל. הרבה מובנים, זה מובן. יחד עם זאת, משרד פרסום דיגיטלי זה לא משהו שאתם רוצים להתקמצן עליו, הרבה פעמים, עלות נמוכה אומרת שתקבלו איכות נמוכה של שירות.

אתם לא מסתכנים בטווח הקצר אם תבחרו לשלם קצת על שירות, אתם מסתכנים בבריאותו של העסק שלכם בטווח הארוך.

ברגע שאתם מקבלים הצעות מחיר ממשרדים, תתעלמו מהזולות ביותר. אם היקרות ביותר נמצאות מעל התקציב שלכם, תתעלמו גם מהן, אם אתם רוצים כמובן. אבל אם הרבה משרדים מגישים לכם הצעות מחיר שהן מעל התקציב שלכם, יכול להיות שהגיע הזמן לשקול מחדש את התקציב.

בממוצע, בתחום הקידום האורגני בגוגל, משרדי פרסום ירצו בין 2000 ל- 5000 שקל ואפילו יותר, הכל תלוי בתחום ובתעשייה שבה פועלים. אין סיבה להשקיע פחות מזה ואם כן, כנראה שהמשרד שמצאתם פשוט לא יעשה עבודה טובה. אם זה יקר לכם, תחזרו אחורה קצת ותחשבו מחדש על התקציב שלכם.

  1. אל תהססו לשאול על עבודות קיימות
כשמשרדי פרסום מציגים את העבודות שלהם, כמעט כל העבודות כבר גמורות. יכול להיות שחלק מהן הושלמו לפני כמה שנים אפילו. זו ממש לא דוגמה טובה לאיך שהמשרד עובד. אחרי הכל, יכול להיות שהיה להם מנהל קריאטיב טוב במיוחד שדחף ויצר המון עבודות מעולות. יכול להיות שהצוות השתנה מאז. אתם צריכים להיחשף לעבודה שמרד הפרסום עושה עכשיו.

במהלך המשא ומתן אל תסתפקו בלראות עבודות קודמות של המשרד, תבקשו לראות דברים הנעשים עכשיו. באופן טבעי, יכול להיות שהם לא יוכלו להראות לכם דברים מטעמי פרטיות, אבל כל משרד המכבד את עצמו אמור לספק לכם איזשהו קמפיין שהם עובדים עליו ולהציג בפניכם את השיפורים שקרו באותו המקפיין מאז שהוא החל.

אם משרד פרסום דיגיטלי לא מסוגל לספק לכם את זה, תשקלו למחוק אותו מהרשימה שלכם.

  1. תבינו מה אתם רוצים וצריכים ממשרד הפרסום הדיגיטלי
מה אתם רוצים שייצא ממערכת היחסים שלכם עם משרד הפרסום? האם יש נושא מסוים שבו אתם צריכים עזרה ממשרד פרסום – תוכן, קידום אורגני בגוגל, פרסום בפייסבוק? אתם מחפשים משהו לטווח קצר או לתקופה ארוכה? האם יש לכם מטרות מסוימות שאתם רוצים לעמוד בהן?

בזמן שאתם מדברים עם משרדים שונים, חשוב שתוודאו ששניכם על אותו הגל ושאתם חולקים את אותן המטרות. לדוגמה, אין שום טעם שתעבדו עם משרד פרסום המתמחה בקידום ממומן בגוגל כשאתם צריכים קידום אורגני.

תוודאו שאתם יודעים בדיוק מה אתם צריכים לפני שאתם פונים למשרד פרסום מסוים, ככה תוכלו לוודא שאתם בוחרים את משרד הפרסום הדיגיטלי שמבין בדיוק מה אתם רוצים ואיך הם יוכלו לעזור לכם להשיג את זה. בקצרה, תשכחו ממשרדי הפרסום שלא חולקים איתכם חזון וערכים.

  1. המלצות. המלצות. המלצות.
כרגע, הרשימה שלכם אמורה להכיל משרד פרסום או שניים. זה מעולה, כמעט מצאתם את המשרד המושלם עבורכם. יש עוד דבר אחד לעשות. אתם צריכים לוודא שכל מה שמשרד הפרסום שאתם בקשר איתו אמר לכם, הוא אכן אמת. האם הם סיפרו משהו על לקוחות עבר שלהם שהתברר כלא נכון? אתם יכולים לדבר עם הלקוחות הקודמים של המשרד ולבדוק.

תעשו את המחקר שלכם כדי לוודא שמשרד הפרסום שאתם עומדים לבחור בו אכן עושה את מה שהוא אומר שהוא עושה. תבקשו מהם לדבר עם לקוחות עכשויים וקודמים שלהם. לקוחות עכשויים יוכלו לעזור לכם להבין איך מרגיש לעבוד עם המשרד, וזה יכול לעזור לכם להבין למה לקוחות קודמים עזבו. האם זה בגלל שהם הגיעו למטרה שהם חיפשו או שלא יכלו להרשות לעצמם את השירות יותר? או שזה היה בגלל בעיה מסוימת? אל תהססו לשאול שאלות נוקבות כדי לגלות את כל האמת.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ארז 22/07/2018 19:39
    הגב לתגובה זו
    תודה!

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב בוקר: "אני יוצא לדרך חדשה. אני יוצא לדרך חדשה אבל בוחר להמשיך באותה נקודה במפה. העוטף. הדרום. זה הבית שלי. ובימים אלה כשאנחנו נלחמים על קיומנו, אין מבחינתי תפקיד חשוב יותר מלהיות הקול של התושבים. בעוטף. בדרום. אחרי 17 שנים אני עוזב את חדשות 13 ועובר לשמש ככתב וכפרשן הדרום של חדשות 12 ופרשן אולפן שישי. קשה לעזוב מקום שגדלת וצמחת בו". הוא מציין כי "הקלישאה אומרת שמקום עבודה הוא בית, אבל בשנה האחרונה כשאיבדתי את הבית האמיתי שלי, הפיזי שלי, – חדשות 13 היתה עבורי עוגן. חדשות 13 עכשיו ובעבר חדשות 10 היו בשבילי כמו משפחה. וזה קשה לעזוב. תמיד, בטח בימים אלה. זאת הייתה החלטה קשה, אולי הקשה ביותר שקיבלתי בחיי המקצועיים, אבל החלטתי שהגיע הזמן ללכת לאתגר חדש, כזה שיאפשר לי לעלות עוד מדרגה בהגשמה העצמית ובפעילות להצבת הדרום בצמרת סדר היום הציבורי, גם בימים שאינם מלחמה. כשכל החטופות והחטופים יחזרו הביתה". לסיום כתב כי "אני רוצה לבקש סליחה וגם לומר תודה.  סליחה מהחברים שאני כל כך אוהב ונמצאים בימים אלה במאבק חשוב מאוד. סליחה שאני עוזב. סליחה שאני עוזב עכשיו. אני נפרד מנבחרת של עיתונאים משובחים שהיו לי הכבוד והזכות לעבוד לצידם. אחרי אינספור מאבקים שעברנו יחד, במאבק הזה, החשוב מכולם, אני עדיין איתכם, גם אם מבחוץ. תודה שעמדתם מאחורי גם כשטעיתי, שהייתם שם בשבילי בכל הסלמה בעוטף, ובעיקר על כך שתמיד נתתם לי את המקום להגשים את הייעוד שלי, את הסיבה שבחרתי במקצוע החשוב הזה, להיות שליח של האזור הכי חשוב (מבחינתי) ויחד, לא פעם הצבנו את הדרום בכלל ואת העוטף בפרט בצמרת סדר היום. תודה על כך שאפשרתם לי לצעוק את שעל ליבם של תושבי העוטף היקרים לליבי. לליבנו. תודה וסליחה".  
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.