לאחר 3 שנים בבורודה-קפלן - תקציב 'אופרייט' שב ליהושע
3 שנים לאחר שעבר מיהושע TBWA לבורודה-קפלן, תקציב הפרסום של אופרייט ליס חוזר על עקביו ליהושע - כך נודע לאייס.
בין משרד הפרסום לחברת הליסינג מתנהל רומן ארוך "און אנד אוף" כבר שנים רבות. תחילת ההתקשרות בין הצדדים נוצרה עם רכישת משרד הפרסום נחמני צפריר על ידי יהושע TBWA בשנת 2008. המשרד הקטן ניהל בזמנו, בין השאר, את תקציב הפרסום של חברת הליסינג ועם רכישת הבעלות עבר לידי יהושע (יחד עם תקציבי ביתילי ועוד).
בשנת 2012 עזבה אופרייט ליס את יהושע לאחר שזה זכה בתקציב הפרסום של חברת שלמה סיקסט. עם זאת ההתקשרות עם שלמה סיקסט לא החזיקה מעמד והתקציב שב לארועטי ברמן (דאז). ב-2013 יהושע קיבל לידיו בחזרה את התקציב של אופרייט, ובמלואו, כולל פעילות מכירות הרכב של החברה שטופל עד אז ב'אקסיומה'. ב-2015 שוב נפרד הצדדים כאשר תקציב אופרייט עבר לבורודה-קפלן, עד למעבר הנוכחי.
שנת השיא של אופרייט ב-3 השנים האחרונות נרשמה ב-2015, אז עמד התקציב על כ-14 מיליון שקלים במחירי מחירון, על פי יפעת בקרת פרסום, המהווים בפועל כ-5 מיליון שקלים. ב-2016 ו-2017 התקציב עמד על כ-9 מיליון שקלים המהווים בפועל כ-3 מיליון שקלים. עיקר התקציב, למעלה מ-60% מופנה לרדיו והיתר לעיתונות ולדיגיטל ללא טלוויזיה בתמהיל המדיה והסלוגן המוביל (בעיקר) את פרסומי החברה הוא "הילדים הטובים של עולם הרכב".
בבורודה קפלן אישרו את הפרטים ומסרו בתגובה: "שמחנו לעבוד עם אופרייט, האנשים נפלאים ואנחנו מאחלים להם הצלחה מכל הלב". תגובת יהושע לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
- 3.עתיק 25/02/2018 08:47הגב לתגובה זוהיו זמנים שמשרדי פרסום היו מתביישים להוציא הודעה לעיתונות על תקציבים בסדר גודל כזה. אבל היום כשהתקציבים הגדולים (אם עוד יש כאלה) לא זזים אז גם תקציב של חברה קיקיונית שווה כותרת באייס. ועוד הערה - ״תגובת יהושע לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה...״ אני מציע גם לאנשי יהושע וגם לאנשי אייס להתקדם. הרי היחידים שיש להם אינטרס להוציא הודעה כזאת לאייס זה ליהושע. אז על מי אתם עובדים? אנחנו כבר לא בשנות התשעים
- 2.אחד שמבין 22/02/2018 15:08הגב לתגובה זולפני שמקשקים, בודקים
- 1.בורודה מתפוררים... איחוד עם LEAD קרוב מתמיד (ל"ת)ארי 21/02/2018 13:36הגב לתגובה זו
- ארי אתה דביל (ל"ת)איתן 22/02/2018 09:40הגב לתגובה זו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקואיפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות.
איפה התוכן המקורי בפריים טיים?
אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.
.jpg)