snip_20170730152100
צילום: depositphotos

בניתם אתר? 5 פעולות שצריך לעשות לקידום נכון של האתר

כתיבת המומחים |

אם בדיוק סיימתם לבנות אתר או שכבר בניתם אחד, יש עוד מספר דברים שכדאי לעשות שיעזרו לו "להיקלט" טוב יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. בתחום קידום אתרים אורגני יש לא מעט פעולות שיכולות להשפיע לחיוב על דירוג האתר בתוצאות החיפוש. היום נמנה כ-5 פעולות שתוכלו לעשות בעצמכם:

  1. מחקר ביטוי מפתח
לפני שמתחילים בפעולות הקידום, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא מחקר ביטויי מפתח. במחקר זה עליכם להבין אילו ביטויי מפתח מתאימים לתחום שהאתר עוסק בו ואילו ביטויים יספקו לכם את קהל היעד הרלוונטי ביותר. אם האתר שלכם עוסק במכירת נעלי בית, אז מן הסתם שביטויי המפתח שיהיו רלוונטיים אליכם יהיו "נעלי בית", "כפכפים" ועוד. עם זאת תשקלו לכלול באסטרטגיה שלכם ביטויי מפתח מדויקים כגון "נעלי בית בתל אביב" (אם אתם רק מוכרים בתל אביב), "נעלי בית יפו" -  אותם ביטויי המפתח יכולים לספק לכם לידים טובים גם אם יש להם נפח חיפושים קטן. לעיתים ביטויי מפתח עם נפח חיפושים קטן מספקים יותר לידים מאשר ביטויים גנריים. תחשבו על זה, אם תקדמו רק את הביטוי נעלי בית, עלול להגיע לאתר שלכם קהל יעד מהצפון שיגלה שאתם מוכרים רק בתל אביב ואז הוא ירגיש שהאתר לא רלוונטי לו ויעזוב את האתר במהרה. נטישת האתר פוגעת בדירוג שלו ולכן רצוי שתדייקו בביטויים שלכם.
  1. הגדרת ביטוי מפתח לכל עמוד
לאחר שהחלטתם על ביטויי המפתח, עליכם להקים עמוד לכל ביטוי מפתח. ניתן לשלב בין 2-3 ביטויי מפתח לאותו עמוד כל עוד הם דומים ולא נוגדים ברעיון שלהם, למשל תוכלו לקדם עמוד אחד עם ביטויי המפתח הבאים: "נעלי בית", "נעלי בית בתל אביב". אל תקדמו 2 עמודים עם אותו ביטוי מפתח, כי עלול להיווצר תחרות בין 2 העמודים על המיקומים בתוצאות החיפוש מה שיפגע בדירוג של האתר.
  1. הגדרת כותרת SEO + כותרת H1
במידה והאתר שלכם בנוי על פלטפורמת WordPress, ניתן דרך תוסף Yoast להגדיר כותרות SEO – מדובר בכותרות שיופיעו בתוצאות החיפוש. מומלץ לשלב בכותרת SEO את ביטוי המפתח של אותו העמוד וסלוגן שיניע את הגולש להיכנס לאתר. רעיון לכותרת מוצלחת: "נעלי בית בתל אביב | 5% הנחה למזמינים מאתר". בנוסף להגדרת כותרות SEO, עליכם גם להגדיר כותרות H1. כל עמוד מכיל כותרת H1 בלבד. חשוב לשלב את ביטוי המפתח בכותרת H1. בנוגע לכותרות H2, H3, H4 וכו' ניתן להגדיר יותר מפעם אחת באותו עמוד.
  1. תוכן, תוכן, תוכן
דאגו להעלות תוכן באופן קבוע לאתר, בעיקר בעמודים המקודמים וגם בבלוג. גוגל אוהבת אתרים שמתעדכנים מידי פעם. עם זאת, דאגו שהתוכן שאתם מפרסמים יהיה איכותי ויספק ערך לגולשים. רצוי שלכל עמוד יהיו יותר מ-300 מילים.
  1. מהירות האתר
אם האתר שלכם בנוי בפלטפורמת WordPress תוכלו להתקין את התוסף WP Rocket – מדובר בתוסף שמצמצם את זמן טעינת האתר. מדובר בשדרוג שהוא חשוב שכן כיום אין לאף אחד מאתנו זמן לחכות יותר מ3 שניות. ניתן גם להיעזר בתוספים נוספים שיכולים לצמצם לכם את זמן טעינת האתר על ידי צמצום גודל התמונות שהעליתם לאתר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.