snip_20170730152100
צילום: depositphotos

בניתם אתר? 5 פעולות שצריך לעשות לקידום נכון של האתר

כתיבת המומחים |

אם בדיוק סיימתם לבנות אתר או שכבר בניתם אחד, יש עוד מספר דברים שכדאי לעשות שיעזרו לו "להיקלט" טוב יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. בתחום קידום אתרים אורגני יש לא מעט פעולות שיכולות להשפיע לחיוב על דירוג האתר בתוצאות החיפוש. היום נמנה כ-5 פעולות שתוכלו לעשות בעצמכם:

  1. מחקר ביטוי מפתח
לפני שמתחילים בפעולות הקידום, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא מחקר ביטויי מפתח. במחקר זה עליכם להבין אילו ביטויי מפתח מתאימים לתחום שהאתר עוסק בו ואילו ביטויים יספקו לכם את קהל היעד הרלוונטי ביותר. אם האתר שלכם עוסק במכירת נעלי בית, אז מן הסתם שביטויי המפתח שיהיו רלוונטיים אליכם יהיו "נעלי בית", "כפכפים" ועוד. עם זאת תשקלו לכלול באסטרטגיה שלכם ביטויי מפתח מדויקים כגון "נעלי בית בתל אביב" (אם אתם רק מוכרים בתל אביב), "נעלי בית יפו" -  אותם ביטויי המפתח יכולים לספק לכם לידים טובים גם אם יש להם נפח חיפושים קטן. לעיתים ביטויי מפתח עם נפח חיפושים קטן מספקים יותר לידים מאשר ביטויים גנריים. תחשבו על זה, אם תקדמו רק את הביטוי נעלי בית, עלול להגיע לאתר שלכם קהל יעד מהצפון שיגלה שאתם מוכרים רק בתל אביב ואז הוא ירגיש שהאתר לא רלוונטי לו ויעזוב את האתר במהרה. נטישת האתר פוגעת בדירוג שלו ולכן רצוי שתדייקו בביטויים שלכם.
  1. הגדרת ביטוי מפתח לכל עמוד
לאחר שהחלטתם על ביטויי המפתח, עליכם להקים עמוד לכל ביטוי מפתח. ניתן לשלב בין 2-3 ביטויי מפתח לאותו עמוד כל עוד הם דומים ולא נוגדים ברעיון שלהם, למשל תוכלו לקדם עמוד אחד עם ביטויי המפתח הבאים: "נעלי בית", "נעלי בית בתל אביב". אל תקדמו 2 עמודים עם אותו ביטוי מפתח, כי עלול להיווצר תחרות בין 2 העמודים על המיקומים בתוצאות החיפוש מה שיפגע בדירוג של האתר.
  1. הגדרת כותרת SEO + כותרת H1
במידה והאתר שלכם בנוי על פלטפורמת WordPress, ניתן דרך תוסף Yoast להגדיר כותרות SEO – מדובר בכותרות שיופיעו בתוצאות החיפוש. מומלץ לשלב בכותרת SEO את ביטוי המפתח של אותו העמוד וסלוגן שיניע את הגולש להיכנס לאתר. רעיון לכותרת מוצלחת: "נעלי בית בתל אביב | 5% הנחה למזמינים מאתר". בנוסף להגדרת כותרות SEO, עליכם גם להגדיר כותרות H1. כל עמוד מכיל כותרת H1 בלבד. חשוב לשלב את ביטוי המפתח בכותרת H1. בנוגע לכותרות H2, H3, H4 וכו' ניתן להגדיר יותר מפעם אחת באותו עמוד.
  1. תוכן, תוכן, תוכן
דאגו להעלות תוכן באופן קבוע לאתר, בעיקר בעמודים המקודמים וגם בבלוג. גוגל אוהבת אתרים שמתעדכנים מידי פעם. עם זאת, דאגו שהתוכן שאתם מפרסמים יהיה איכותי ויספק ערך לגולשים. רצוי שלכל עמוד יהיו יותר מ-300 מילים.
  1. מהירות האתר
אם האתר שלכם בנוי בפלטפורמת WordPress תוכלו להתקין את התוסף WP Rocket – מדובר בתוסף שמצמצם את זמן טעינת האתר. מדובר בשדרוג שהוא חשוב שכן כיום אין לאף אחד מאתנו זמן לחכות יותר מ3 שניות. ניתן גם להיעזר בתוספים נוספים שיכולים לצמצם לכם את זמן טעינת האתר על ידי צמצום גודל התמונות שהעליתם לאתר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
המהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשתהמהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשת
רייטינג

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג

כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג. 

מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים. 

פריים טיים

תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5% רייטינג ו-29 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

המהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשתהמהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשת
רייטינג

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג

כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג. 

מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים. 

פריים טיים

תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5% רייטינג ו-29 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.