פרוקטר אנד גמבל
צילום: יח"צ

P&G העולמית חותכת את תקציבי הפרסום ומשרדי הפרסום

מנהל המותג העולמי של החברה מארק פריצ'ארד לחברות רכש ותכנון המדיה: "נקו את העסק" או שתאבדו את הכסף של P&G. נכון לעכשיו, מדיניות החברה העולמית לא באה לידי ביטוי בשוק הישראלי 
משה בנימין |
נושאים בכתבה פרוקטר אנד גמבל

פרוקטר אנד גמבל, מתאגידי הצריכה הגדולים בעולם ובהתאם לזאת גם אחד המפרסמים הגדולים בעולם חותכת באופן דרסטי את תקציבי הפרסום שלה וצפויה לחתוך ב-50% את מספר סוכנויות הפרסום הבינלאומיות המספקות לה שירותי פרסום ומלווים את פעילותה מסביב לעולם. 

סמנכ"ל הכספים של P&G ג'ון מולר (Jon Moeller) אמר בנושא כי החברה כבר הפחיתה את עלויות הפרסום וההפקה ב-750 מיליון דולר וצפויה לחסוך עוד כ-400 מיליון דולר בשלב הבא של תהליך ההתייעלות. בשיחת ועידה עם משקיעים אמר מולר כי נכון להיום P&G עובדת עם 2500 סוכנויות פרסום ומתכננת לחתוך את המספר בחצי, ל-1250 סוכנויות. 

דבריו של מולר אינם עניין של מה בכך. סמנכ"ל הכספים של ענקית מוצרי הצריכה הוסיף ואמר כי "החברה זקוקה לתרומתם של טאלנטים מתחום הקריאייטיב ומוכנה לשלם על כך, אך אינה זקוקה לרכיבים נוספים שמגבירים את העלויות". למעשה, בין השורות, מולר בעצם אומר ש-P&G פותחת פרק חדש של פרסום שישתמש פחות ופחות במשרדי הפרסום הממוסדים ויותר יותר בשירותי פרילנס מהירים גמישים ובמחירים זולים יותר. 

P&G היא סמן ימני וחלוצה בכל הקשור לפעילות הפרסום של החברה. לאחר שהפנתה תקציבים רבים לתחום הדיגיטל היא הסעירה את העולם עם אמירות על ההתפכחות מעידן הדיגיטל וחזרה לטלוויזיה. זאת ועוד, לאחרונה אמר מנהל המותג העולמי של החברה מארק פריצ'ארד כי חברות רכש ותכנון המדיה צריכות "לנקות את העסק" או שיאבדו את הכסף של P&G. מטבע הדברים, תאגיד הצריכה שיושב על תקציב פרסום עצום מודע לכוחו הרב ומנצל זאת כדי לשלוח איומים מרומזים ומרומזים פחות לאנשי המדיה כדי להביא לשקיפות מוחלטת.   

נכון לעכשיו, מדיניות החברה העולמית לא באה לידי ביטוי בשוק הישראלי. 2017 הייתה שנה שיא מבחינת ההופעה של פרוקטר בטלוויזיה, אליה היא חזרה לאחר ששמה את יהבה על הדיגיטל. מעבר לזאת, בשוק קטן כמו בישראל החברה מרכזת את רכש המדיה במקום אחד - מדיה קום - כך שלמדיניות הפחתת הספקים אין כל כך משמעות. מעבר לכך, הפקטור של עלויות ההפקה אינו תופס לגבי ישראל מכיוון שרוב פרסומות P&G המשודרות בישראל הן אדפטציה לפרסומות מחו"ל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.