P&G העולמית חותכת את תקציבי הפרסום ומשרדי הפרסום
פרוקטר אנד גמבל, מתאגידי הצריכה הגדולים בעולם ובהתאם לזאת גם אחד המפרסמים הגדולים בעולם חותכת באופן דרסטי את תקציבי הפרסום שלה וצפויה לחתוך ב-50% את מספר סוכנויות הפרסום הבינלאומיות המספקות לה שירותי פרסום ומלווים את פעילותה מסביב לעולם.
סמנכ"ל הכספים של P&G ג'ון מולר (Jon Moeller) אמר בנושא כי החברה כבר הפחיתה את עלויות הפרסום וההפקה ב-750 מיליון דולר וצפויה לחסוך עוד כ-400 מיליון דולר בשלב הבא של תהליך ההתייעלות. בשיחת ועידה עם משקיעים אמר מולר כי נכון להיום P&G עובדת עם 2500 סוכנויות פרסום ומתכננת לחתוך את המספר בחצי, ל-1250 סוכנויות.
דבריו של מולר אינם עניין של מה בכך. סמנכ"ל הכספים של ענקית מוצרי הצריכה הוסיף ואמר כי "החברה זקוקה לתרומתם של טאלנטים מתחום הקריאייטיב ומוכנה לשלם על כך, אך אינה זקוקה לרכיבים נוספים שמגבירים את העלויות". למעשה, בין השורות, מולר בעצם אומר ש-P&G פותחת פרק חדש של פרסום שישתמש פחות ופחות במשרדי הפרסום הממוסדים ויותר יותר בשירותי פרילנס מהירים גמישים ובמחירים זולים יותר.
P&G היא סמן ימני וחלוצה בכל הקשור לפעילות הפרסום של החברה. לאחר שהפנתה תקציבים רבים לתחום הדיגיטל היא הסעירה את העולם עם אמירות על ההתפכחות מעידן הדיגיטל וחזרה לטלוויזיה. זאת ועוד, לאחרונה אמר מנהל המותג העולמי של החברה מארק פריצ'ארד כי חברות רכש ותכנון המדיה צריכות "לנקות את העסק" או שיאבדו את הכסף של P&G. מטבע הדברים, תאגיד הצריכה שיושב על תקציב פרסום עצום מודע לכוחו הרב ומנצל זאת כדי לשלוח איומים מרומזים ומרומזים פחות לאנשי המדיה כדי להביא לשקיפות מוחלטת.
- פרוקטר אנד גאמבל עולה לאחר דוחות טובים
- פרוקטר אנד גמבל עקפה את הציפיות והעלתה תחזית - המניה עולה ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכון לעכשיו, מדיניות החברה העולמית לא באה לידי ביטוי בשוק הישראלי. 2017 הייתה שנה שיא מבחינת ההופעה של פרוקטר בטלוויזיה, אליה היא חזרה לאחר ששמה את יהבה על הדיגיטל. מעבר לזאת, בשוק קטן כמו בישראל החברה מרכזת את רכש המדיה במקום אחד - מדיה קום - כך שלמדיניות הפחתת הספקים אין כל כך משמעות. מעבר לכך, הפקטור של עלויות ההפקה אינו תופס לגבי ישראל מכיוון שרוב פרסומות P&G המשודרות בישראל הן אדפטציה לפרסומות מחו"ל.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
