מוטי שרף
צילום: רמי זרנגר
פרסום ראשון

מאנונימיות מוחלטת לכותרות: עכשיו משאבי טבע שוכרת יח"צ

החברה האנונימית שזינקה ב-500% בחודש, הגיעה לכותרות ומעלה הרבה סימני שאלה אצל הרגולטור, שכרה את מוטי שרף כדי שיתווה לה אסטרטגיה תקשורתית
אלכסנדר כץ | (1)
נושאים בכתבה משאבי טבע

החברה הציבורית משאבי טבע שכרה את שירותי 'שרף תקשורת' של יועץ התקשורת מוטי שרף - כך נודע לאייס. הבוקר (יום ד') קיבלו כתבי שוק ההון הודעה על כך.

 

מנייתה של משאבי טבע מסחררת את הבורסה בשבועות האחרונים, כאשר הסיפור החל עם הדיווח על כוונתה לבחון כניסה לתחום הבלוקצ'יין. מאז המניה פתחה מבערים במחזורי מסחר חריגים. על רקע זה יש לציין כי החברה נושאת הערת "עסק חי" ולמעשה אין לה פעילות. בהמשך להודעתה הראשונית, היא הודיעה על התקדמות המגעים לרכישת שליטה של חברת כרייה בקנדה, ולאחר המיזוג השווי שייגזר למשאבי טבע מגיע ל-5 מיליארד שקל. מדובר בשווי מנותק מהמציאות לחברה ללא הכנסות.

 

העליות החדות הביא את הרגולטות, יו"ר רשות ניירות ערך שמואל האוזר לצאת באזהרה למשקיעים כי מדובר בבועה. האוזר אף הפך את המלים למעשים ושלח מכתב למנכ"ל הבורסה איתי בן זאב לפיו אין לכלול את המניה במדדים המובילים של הבורסה.

 

נסביר כי השווי המנופח עשוי להביא את החברה להיכלל במדדים אך הרגולטור מעוניין למנוע זאת בשל התחום בו פועלת החברה, הבלוקצ'יין, אותו עדיין מתקשים לעכל. ברשות ניירות ערך מנסים להגן על המשקיעים מצד אחד מפני השקעה במניה שהיא אוויר, ומנגד לפי המסחר - האזהרות לא מפריעות למשקיעים לנהור למניה שמזנקת היום ב-50% ומשלימה תשואה של יותר מ-500% בחודש האחרון, -9,000% בשנה האחרונה.

 

שרף לא אמור לייעץ למשאבי טבע בנושאי רגולציה, אולם הוא אמור לבנות לה את האסטרטגיה התקשורתית על רקע התעניינות התקשורת הרבה לה היא זוכה בתקופה האחרונה.

'שרף תקשורת' בבעלותו של שרף ושותפתו שרון צ'צ'יק, נחשב לאחד ממשרדי היח"צ וייעוץ התקשורת המשפיעים והחזקים בישראל. המשרד מייצג קבוצות עסקים מקומיים ובינ"ל כגון גוגל, סמסונג, טורקיש איירלינס, טבע, UBS, מוטורולה, אבן קיסר, אמדוקס, נייס, קרן הון הסיכון פיטנגו ועוד.

הוא גם עובד עם הבורסה הישראלית, כך שנשאלת השאלה האם לא עשויה להתעורר בעיה מבחינת שרף עם כך שהוא גם מייצג חברה שהרגולטור עשוי להורות לבורסה צעדים נגד 'משאבי טבע'.

שרף אישר את הפרטים לאייס.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דב 13/12/2017 16:25
    הגב לתגובה זו
    לא רואים בכלל את ההשפעות של המתח שנובע מהעיסוק המלחיץ על פניו של שרף. מדהים!
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״