באיחור קל: נדחתה ייצוגית נגד קמפיין "תגיד תודה שאתה גבר"
3 שנים לאחר שירד מן האוויר בית המשפט המחוזי בלוד דחה בקשה לאישור תביעה כייצוגית כנגד קמפיין הפרסום של גולדסטאר: "תגיד תודה שאתה גבר". בית המשפט קבע כי "הקמפיין אינו פוגע פגיעה חמורה ברגשות המצדיקה את השתקתו" כשהוא מעניק לקמפיין את הגנת חופש הביטוי המסחרי.
סדרת הפרסומות החלה בשנת 2004 ונמשכה עד לשנת 2014. במהלך הקמפיין הופיעו בין השאר פרסומות שבהן נראו גברים יושבים בבר ומגחכים למראה זמרת ששרה על שברון לב, גבר שמתפנה בשירותי גברים שבהן אין תור לצד תור ארוך של נשים המחכות לשירותי הנשים, גברים שצוחקים למראה שחקנית כדורגל נשים שמכריזה שהיא לבד ואז בוכה מעצם העובדה שהיא מבינה שהיא לבד ועוד. כל הפרסומות נחתמו באותו המשפט: "תשתחרר גבר. בירה גולדסטאר".
המבקשת, עינת ששון, טענה בבקשה כי מסע הפרסום מהווה הפרה של חוק איסור הפליה במוצרים ובשירותים, מבזה נשים ומציג אותן כשונות ונחותות, ואף פוגע בדימוי הגברים המוצגים בפרסומות כצרכני פורנוגרפיה רדודים. מסע הפרסום, טענה, פוגע בכבודם של הנשים והגברים ואף יוצר הבניה חברתית של דעות קדומות וסטריאוטיפיות. לכן, מטרת הבקשה הייתה לגרום לחברת טמפו לחדול מההפליה ומהפגיעה בכבוד האדם, ולתרום בכך להנהגת נורמות של שוויון וכבוד בעולם בפרסום והשיווק.
עוה"ד רונן קצף, רועי אסף וגלעד צויליך ממשרד עו"ד מ. פירון, המייצגים את טמפו, טענו כי מדובר בקמפיין פרסום הומוריסטי שאין בו הפליה ואף אם אינו לטעמה של המבקשת, אין כל הצדקה לפגוע בחופש הביטוי המסחרי של החברה ובחופש העיסוק שלה. טענה נוספת שעלתה היא כי חוק איסור הפליה אינו חל על מסע הפרסום, שכן פעילות טמפו אינה נכללת בגדרי הקטגוריות שעליהן חל החוק.
השופטת הדס עובדיה, קיבלה את טענות עורכי הדין של טמפו וקבעה כי חוק איסור הפליה מתייחס לארבעה תחומי פעילות בלבד, ביניהם הספקת מוצרים על ידי עוסק ומתן שירותים ציבוריים על ידי עוסק. לדבריה, הטענות המופנות כלפי החברה אינן נוגעות לאחד מתחומי פעילות אלה.
הצדקה נוספת לדחיית הבקשה נובעת מחופש הביטוי המסחרי. השופטת קבעה כי יש לצקת תוכן ממשי לחופש הביטוי המסחרי ואין להגבילו, אלא אם כן מתקיימות נסיבות של פגיעה חמורה ומשמעותית ברגשות. "אינני סבורה כי מסע הפרסום לבירה גולדסטאר פוגע פגיעה חמורה ומשמעותית ברגשות, לא כל שכן פגיעה הקרובה לוודאי המצדיקה את השתקתו כמבוקש בתובענה", קבעה. השופטת נעזרה בהחלטתה בפסק דינו של נשיא העליון דאז השופט אהרון ברק, בעניין נטו, שעסק בפרסומת עם צחי נוי למג'יק נודלס. בפרסומת, אומרת הקריינית "לא כל תאילנדית חמה ומוכנה בתוך ארבע דקות, אבל מג'יק נודלס כן". בפסק דינו של ברק נקבע כי אין בפרסום משום פגיעה משמעותית המצדיקה את שלילת חופש הביטוי.
לדעת השופטת, כפי שעולה מדבריה, הפרסומות של גולדסטאר חמורות פחות מזו של נטו: "אין חולק על כי מסע הפרסום של המשיבה עורר מחאה בציבור, הוגשו כנגדו תלונות של אזרחים וגופים ציבוריים רבים, ובכללם ארגוני נשים וארגון גברים. מסע הפרסום "זכה" בשנות קיומו במיקומים שונים ב"אות הקלון למפרסם הסקסיסטי". יכול והלך רוח ציבורי זה הוא שהביא לשינוי המבורך בעוצמת שליליות הייצוגים והדימויים המיוחסים לנשים בהשוואה בין פרסומת נטו ומסע הפרסום של גולדסטאר שסיומו בפרסומת הסיום "נפרדנו כך", וניתן להעיר שטוב שכך. הרושם המצטייר כהסבר לשוני "האיכותי" בין הפרסומות הוא בדעת הקהל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקואיפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות.
איפה התוכן המקורי בפריים טיים?
אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.
.jpg)