digital
צילום: יח"צ

ענף ההובלות בישראל מתאים את עצמו לעולם הדיגיטלי

כתיבת המומחים |
נושאים בכתבה דיגיטל

שירותי הובלות בישראל הם מהשירותים המבוקשים ביותר. על פי נתונים, מדי חודש מתבצעות בישראל אלפי הובלות מסוגים שונים וזה לפני שהזכרנו את עונת הקיץ שם קצב מעברי הדירות עולה פי 4 ויותר מהסיבה הפשוטה שרבים מוצאים את חופשת הקיץ כמועד הטוב ביותר לבצע מעברים בהתחשב בשנת הלימודים והרצון להימנע מפגיעה בילדי המשפחה שנאלצים להחליף מקום לימודים בעקבות מעבר הדירה.

מעבר לכך, נתון מפתיע עוד יותר הוא תחום שהולך ותופס בישראל תאוצה הולכת וגוברת – מדובר על ענף הובלות מקביל שעוסק פחות בהובלת דירות ומתמקד בעיקר בהובלה של פריטים בודדים ולעתים גם דירות קטנות.

לא בכדי השם השגור בישראל לסוג ההובלות הללו הוא הובלות קטנות שאחד ממנועי הצמיחה הבולטים שלו הוא דווקא אתרי היד-2 למיניהם. בהקשר זה כדאי לציין שהערכות מדברות על אלפי מכירות של מוצרי יד 2 מדי שבוע. המדובר לאו דווקא במכירה של דירות ורכבים כמו שרובנו נוטים לחשוב – יש פלח בולט מאוד שמרכז תחתיו מכירת רהיטים, מוצרי חשמל שונים, ארונות, חדרי שינה והרשימה עוד ארוכה כיד הדמיון.

עם התפתחות מרשימה כל כך, מי שחולש כיום במרבית שירותי ההובלות באינטרנט הם הפורטלים הגדולים כאשר כל אחד מהם מנסה להביא חידוש כלשהו שיביא אתו את הגולשים.

לא פלא אם כן שכיום, בעולם הדיגיטלי, לצרכן שמחפש שירותי הובלות יש הרבה יותר אפשרויות שמטרתן לחסוך לו זמן באיתור חברת הובלות זמינה וכמובן, להוזיל את עלויות ההובלה ולא משנה אם מדובר בהובלת דירה או בהובלה של פריט בודד – הובלה קטנה.

שני אתרים בולטים בתחום ההובלות השונות פועלים במתכונת דומה אך פונים לקהלים שונים.

הפתרון להובלות קטנות – מקבלים 3 הצעות ממובילים זמינים

נתחיל דווקא באחד האתרים שעלו לאחרונה וששם לו למטרה לרכז את ענף ההובלות הקטנות. בקטנה הובלות קטנות בא לחבר בין מובילים שמתמחים בהובלות קטנות בפריסה ארצית לבין גולשים שמעוניינים לאתר מוביל למשימות פשוטות יחסית כגון הובלת פריטים בודדים ואפילו הובלת דירות קטנות ודירות סטודנטים.

מה עושה את האתר "בקטנה" למיוחד?

מהות הפעילות של האתר היא על ידי מילוי פרטי ההובלה הנדרשים על ידי הגולש ואלו מופנים אל 3 מובילים זמינים באזור מגוריו. עד כאן הכל טוב ויפה וללא ספק יכול לחסוך זמן באיתור חברת הובלות מאחר שהפניות עוברות למובילים שענו על שני הקריטריונים הראשונים (זמינות ופעילות באזור המגורים).

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אך מעבר לזה, מה שבאמת עושה את ההבדל הוא ריכוז של עשרות חברות הובלה שמתמחות בהובלות קטנות ומאחורי המשפט הזה מסתתרות כמה נקודות מעניינות.

בניגוד לחברות הובלה רגילות, לחברות להובלות קטנות כמה מאפיינים שיכולים להוזיל לכם את עלויות ההובלה מבלי לפגוע בשירות שתקבלו.

ראשית, חברות שמתמחות בהובלות קטנות מאופיינות בדרך כלל במודל רזה וזול שבא לידי ביטוי בגודל הרכבים ובמספר אנשי הצוות.

בעוד שבהובלת דירה יש צורך בצוות מובילים של 4-6 אנשים, בהובלות קטנות אין צורך ביותר משני מובילים.

תסכימו איתי שבהובלת מקרר או סלון ואפילו דירת סטודנטים, אין צורך במשאית גדולה ויקרה לתפעול ולכן הרכבים בהובלות קטנות יהיו בדרך כלל מסחריות וטנדרים זולים.

שתי הנקודות הללו מבטיחות שעלויות ההפעלה של צוות המובילים ירדו בעשרות אחוזים ומכאן נובע הפוטנציאל הגדול של החיסכון שלכם בכסף.

איתור מובילים בזמן אמת

נקודה מעניינת נוספת היא היכולת של האתר "בקטנה" לאתר מוביל בעבורכם שיבצע את ההובלה הקטנה שלכם כחלק מיום העבודה – על הדרך.

לדוגמה, אם אתם צריכים להוביל ארון הזזה מתל אביב לראשון לציון, בוודאי תשמחו לאתר מוביל שמסיים הובלה בתל אביב ומשם נוסע לראשון ותשמחו עוד יותר שהוא יוכל להעמיס את הארון שלכם "על הדרך" ולהביאו לראשון. העלויות במקרה שכזה יכולות לרדת במאות שקלים והחיסכון יהיה שלכם.

הובלת דירה זה כבר סיפור מורכב יותר

אם עד כה דנו דווקא בתחום ההובלות הקטנות, הגיע הזמן לעסוק בשירות חדש דווקא בתחום הובלות הדירה בישראל. האתר ASK5 שמתמחה בהובלות דירה שם לו למטרה לרכז בעבור הגולשים שעוברים דירה את כל השירותים במקום אחד.

ברור כמובן שבאתר המתמחה בהובלות, נמצא חברות הובלה בפריסה ארצית שניתן להתקשר אליהן באופן ישיר אך מה שמעניין דווקא הוא השירות שמאפשר לגולשים להקים מעין מכרז עבור הובלת הדירה שלהם בחינם ובלי התחייבות.

כל מה שעל הגולש לעשות על מנת להקים מכרז שכזה הוא למלא את פרטי ההובלה הנדרשת ובכלל זה את מועד ההובלה, הסוג שלה (בעיקר בכמה חדרים מדובר) וכמובן את הערים – מהיכן יוצאת ההובלה ולאן עוברים דירה.

פרטי ההובלה שהוזנו מועברים ל-5 מובילים זמינים מאזור המגורים של הגולש ואלה יוצרים אתו קשר על מנת לספק הצעת מחיר בידיעה שהם מתחרים עם עוד 4 מובילים זמינים אחרים.

מעבר לכך, באתר ASK5 ישנה אפשרות להשוות מחירי אחסון וכן ליצור קשר עם חברות שונות מתחום ההובלה והאחסנה לרבות חברות לאריזת דירה ואף חברות להשכרת רכב להובלה עצמית.

לפני שמובילים – ישנם דברים שצריך לבדוק

כשאנחנו עוברים דירה, אנו נערכים ובודקים את חברת ההובלות היטב (או לפחות אנו אמורים לעשות את זה). לעומת זאת בהובלות קטנות לא תמיד אנו יורדים לפרטים מאחר שמדובר בהובלות זולות יותר באופן טבעי ותהליך ההובלה קצר וכמעט שאינו דורש היערכות.

זה בדיוק הזמן לציין את החשיבות של בחירת מובילים איכותיים לשני סוגי ההובלות הללו ומעבר לכך, ישנם שלוש נקודות ששווה להתייחס אליהן בכל בחירה של מוביל.

הבטיחו לעצמכם הובלה בראש שקט על ידי בחירת חברת הובלות מומלצת, בעלת ביטוח ואת כל זה תעגנו בחוזה כתוב.

מבחינת ההמלצות על חברות ההובלה, בעידן הדיגיטלי, קל מאוד לעשות זאת. חפשו בגוגל וברשתות החברתיות כדוגמת פייסבוק חוות דעת על המובילים שנתנו לכם הצעות מחיר. חברות טובות יאופיינו בביקורות חיוביות בעוד חברות פחות טובות יזוהו מיד.

מעבר לכך, היעדר חוות דעת צריכה להדליק נורה אדומה מאחר שבמקרים רבים מובילים בעלי ביקורות שליליות משנים את שם החברה או דואגים להסיר את חוות הדעת מרשת האינטרנט. נצלו את הפלטפורמות השונות על מנת לעשות מחקר קצר מאחר שבסופו של דבר אתם צריכים להכניס את האנשים הללו לביתכם.

בנוסף, כל הובלה ולא משנה אם מדובר בהובלת דירה או הובלות קטנות, צריכה לכלול שני מרכיבים שאסור לוותר עליהם בשום אופן.

הראשון הוא חוזה בין המוביל לבין הלקוח. ישנם הסכמים מוכנים שאתם יכולים להוריד מהאינטרנט אך גם חוזה שמנוסח באופן ברור על ידכם יכול לעזור. חוזה שכזה יכול לעשות את ההבדל בין חברת הובלות שנעלמת לכם ביום ההובלה או מנסה להעלות את המחיר בטענות שונות ומשונות, לבין הובלה חלקה שבה כל צד יודע את מקומו ומה שסוכם. בהזדמנות זאת כדאי גם לשים לב לעניין הביטוח של חברת ההובלות.

בעוד כמעט כולם טוענים שיש להם ביטוח, המציאות שונה לחלוטין. ביטוח רכב לכולנו יש אך בהובלה הוא לא תמיד יוכל לעזור לכם – בעיקר אם הציוד נפגע מחוץ לרכב.

לכן, ישנו ביטוח משא שמבטח אתכם בעבור כל נזק שעשוי להיגרם מרגע התחלת ההובלה ועד סופה ביעד החדש.

זה הביטוח שאתם צריכים לחפש ולדרוש לראות העתק שלו במו עיניכם. חברת הובלות שיש לה ביטוח תתגאה בו בעוד מובילים שאין ברשותם ביטוח הובלות, ינסו להתחמק בתירוצים שונים.

ולסיום – קבלו 2 טיפים פשוטים שיחסכו לכם

קרטונים ואריזות למעבר דירה יכולים להיות עסק יקר שגוזל זמן. נצלו את זמן קבלת הצעות המחיר מחברות ההובלה לצורך בירור האם הן מספקות חומרי אריזה. במרבית המקרים הן ישמחו לעשות זאת וללא תוספת מחיר רק כדי לזכות בהובלה שלכם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.