מימין: פרסומות חיש גד וכרמל פלור דיזיין
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

אבל היי, זה מביך: פרסומת כרמל מעתיקה את חיש-גד

מילא להעתיק מחו"ל אבל להעתיק מישראל, את אחד הקונספטים הכי מוכרים מאחת הפרסומות הכי זכורות, כולל הפאנץ' המילולי? פרסומת כרמל פלור דיזיין של Grass Pink  משחזרת כמעט אחד לאחד את פרסומת השיפוצניקים של גיתם BBDO 
משה בנימין | (18)

לגנוב או לקחת השראה מפרסומות בחו"ל זה עוד מילא, איכשהו אפשר להחליק את זה בתקווה שאף אחד לא יעלה על זה, או שעד שמישהו יעלה על העניין, זה כבר לא יהיה רלוונטי והפרסומת תשכח לאחר שגנבה את התהילה. לעשות את זה במיקרו-שוק הישראלי ולא רק זאת, אלא מפרסומת מקור שהייתה אחת הבולטות ועודנה חלק מסדרה שממשיכה לרוץ בימים אלו - זה כבר תאונה שמחכה לקרות, והיא קרתה.

במרכז הפרשה הברנז'אית עומדת הפרסומת החדשה של כרמל פלור דיזיין, מאחוריה עומד משרד הפרסום Grass Pink שנראית כמו העתק ברור (אי אפשר להסביר אחרת) של פרסומת חיש גד (מפעל הפיס) של גיתם BBDO, הן בתסריט, הן בהעמדת הסצינה, במתח בין הדמויות, בבימוי המצלמה, בפאנצ' הסופי וחמור מכל בטקסט המסכם שמבוסס על הפטנט המילולי הרשום של גיתם לחיש גד: "היי....אבל...".

תחליטו בעצמכם: פרסומת כרמל

 

פרסומת חיש-גד המקורית

 

למרות הדמיון הרב בין הפרסומות והעובדה שפרסומת המקור מוכרת מאוד, העניין כמעט וחמק מעיני הצופים והנוגעים בדבר, עד שאתמול (יום ד'), העלה יגאל עזרא לשעבר מנהל קריאייטיב בגיתם BBDO פוסט בנושא. עזרא שכיום עובד בענבר מרחב G דווקא לא היה חלק מהקמפיין הספציפי הזה של חיש-גד תחת השם "השיפוצניקים" (לקח חלק בפרסומות אחרות תחת התקציב), שיתף את הפרסומת של כרמל בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "אם כבר להעתיק פרסומת של חיש גד אז עד הסוף, כולל המשפט בסוף". 

תגובת משרד הפרסום Grass Pink לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה. 

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    רודף צדק 05/09/2017 12:02
    הגב לתגובה זו
    https://www.facebook.com/alonsh26/videos/10155214823477562/
  • 14.
    אני 19/08/2017 22:44
    הגב לתגובה זו
    קרדיטים כנהוג ומקובל בשוק. נמאס כבר שהשכונה במשרדי הפירסום הקטנים... העתקות על גבי העתקות ואנשי מקצוע פח בתחום הוידאו שמשתפים פעולה עם החרא הזה. נראה כאילו המקצוע עובר לידים של חובבנים וזה מעצבן. העתקה זו גניבה לכל דבר ועניין. השראה, סבבה, רפרנס ויז'ואלי יופי אבל גניבות מלאות? וזו לא הפעם היחידה שזה קורה. הגיע הזמן שמישהו ירים פה איזו תביעה לאוויר.
  • 13.
    טקסס טורנדו 19/08/2017 22:02
    הגב לתגובה זו
    מעין בדיחה ברנז'אית שאפחד לא הבין
  • 12.
    שירי 17/08/2017 20:35
    הגב לתגובה זו
    אבל של חיש גד קצת פחות..
  • 11.
    ארז 17/08/2017 18:29
    הגב לתגובה זו
    אשכנזיה שמפנטזת על האשכנזי החתיך, ואז מתברר מתברר שהרצף הוא בכלל מזרחי (כמובן) שמן ומקריח. גועל.
  • 10.
    מעתיקנים 17/08/2017 18:15
    הגב לתגובה זו
    איך אף אחד לא אמר כלום שבנק לאומי עם פפר העתיק את הפרסומת של ביט. אפילו חמור יותר. העתקה למוצר מתחרה. אותו טקסט פתיח (בואו נדבר על...) ושפה גרפית של טיפוגרפיה.
  • 9.
    בולבולה קבולבול 17/08/2017 16:07
    הגב לתגובה זו
    גם גיתם העתיקו אותו אבל היי who fucking cares ומי אלו בכלל גראס פינק? היו נשארים באנונימיות בלי ההעתקה המפגרת הזאת
  • המשרד שפוטר מפיצה האט אחרי שיצרו סקנדל (ל"ת)
    אלימלך 18/08/2017 11:43
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    זאת רק מחווה למקור? (ל"ת)
    חיליק 17/08/2017 16:03
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    Pink fake 17/08/2017 15:47
    הגב לתגובה זו
    מייצרים פרובוקציות בכוונה תחילה. חיים בתקופת גם פרסום רע הוא פרסום
  • 6.
    יעל 17/08/2017 15:46
    הגב לתגובה זו
    עד כמה שאני יודעת, כרמל שייך לאותה קבוצת מותגים של ביתילי ואיי די דיזיין. לא מדובר בטירונים בתחום הפרסום. הלקוח באמת לא זכר שהיתה פעם פרסומת כל כך דומה של חיש גד? ואפילו אם הוא לא זכר את הפרסומת הספציפית הזאת (למרות שקשה לי להאמין) הוא לא הרגיש שהקונספט מאוד מאוד דומה לקונספט של חיש גד (אחד הקונספטים הותיקים בעולם הפרסום)?
  • 5.
    גיא 17/08/2017 15:44
    הגב לתגובה זו
    פרסומת שהושקעו בה מאות אלפי שקלים בהפקה וכנראה מיליונים במדיה ואף אחד לא שם לב אליה ואל הדמיון שלה לקמפיין (הזכור) של חיש גד. זריקת כסף שהיה יכול ללכת לערוצים הרבה הרבה יותר אפקטיביים.
  • 4.
    חיים 17/08/2017 15:31
    הגב לתגובה זו
    אולי התופעה תיפסק!!! בושה וחרפה איך אנשים עושים כסף על חשבון הכישרון של אנשים אחרים! קדימה מפעל הפיס/גיתם לתבוע!!!!! למען יראו וירעו בעתיד.
  • 3.
    WHO CARES (ל"ת)
    no one 17/08/2017 13:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עמית 17/08/2017 13:08
    הגב לתגובה זו
    משרד חלש, חלש להחריד. הבעיה היא שהם חלק מכל כך הרבה משרדי פח אשפה שלא מגיע להם זכות קיום. מציע שימשיכו למכור גלשני סאפ במשרד שלהם.
  • נועה 17/08/2017 14:49
    הגב לתגובה זו
    לא מכירה אותם אבל מי שמך לקבוע לאיזה משרד יש זכות קיום ולאיזה משרד אין? מאיפה באה ההתנשאות הזאת? האם זה מגיע ממרמור אישי?
  • 1.
    Blue Man Group 17/08/2017 12:43
    הגב לתגובה זו
    זה שמנהל הלקוחות, טל ניר, עבד בגיתם בזמן הפקת סרטון חישגד, כלומר ידע מה הוא עושה ומה הוא מעתיק.... פרסומאי למופת, ללא ספק !
  • חן 19/08/2017 22:59
    הגב לתגובה זו
    הוא שבפרסומת של כרמל מקריין גיל קומר שהוא הקריין של מנוי פיס, עוד מותג תחת מפעך הפיס
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.