מימין: פרסומות חיש גד וכרמל פלור דיזיין
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

אבל היי, זה מביך: פרסומת כרמל מעתיקה את חיש-גד

מילא להעתיק מחו"ל אבל להעתיק מישראל, את אחד הקונספטים הכי מוכרים מאחת הפרסומות הכי זכורות, כולל הפאנץ' המילולי? פרסומת כרמל פלור דיזיין של Grass Pink  משחזרת כמעט אחד לאחד את פרסומת השיפוצניקים של גיתם BBDO 
משה בנימין | (18)

לגנוב או לקחת השראה מפרסומות בחו"ל זה עוד מילא, איכשהו אפשר להחליק את זה בתקווה שאף אחד לא יעלה על זה, או שעד שמישהו יעלה על העניין, זה כבר לא יהיה רלוונטי והפרסומת תשכח לאחר שגנבה את התהילה. לעשות את זה במיקרו-שוק הישראלי ולא רק זאת, אלא מפרסומת מקור שהייתה אחת הבולטות ועודנה חלק מסדרה שממשיכה לרוץ בימים אלו - זה כבר תאונה שמחכה לקרות, והיא קרתה.

במרכז הפרשה הברנז'אית עומדת הפרסומת החדשה של כרמל פלור דיזיין, מאחוריה עומד משרד הפרסום Grass Pink שנראית כמו העתק ברור (אי אפשר להסביר אחרת) של פרסומת חיש גד (מפעל הפיס) של גיתם BBDO, הן בתסריט, הן בהעמדת הסצינה, במתח בין הדמויות, בבימוי המצלמה, בפאנצ' הסופי וחמור מכל בטקסט המסכם שמבוסס על הפטנט המילולי הרשום של גיתם לחיש גד: "היי....אבל...".

תחליטו בעצמכם: פרסומת כרמל

 

פרסומת חיש-גד המקורית

 

למרות הדמיון הרב בין הפרסומות והעובדה שפרסומת המקור מוכרת מאוד, העניין כמעט וחמק מעיני הצופים והנוגעים בדבר, עד שאתמול (יום ד'), העלה יגאל עזרא לשעבר מנהל קריאייטיב בגיתם BBDO פוסט בנושא. עזרא שכיום עובד בענבר מרחב G דווקא לא היה חלק מהקמפיין הספציפי הזה של חיש-גד תחת השם "השיפוצניקים" (לקח חלק בפרסומות אחרות תחת התקציב), שיתף את הפרסומת של כרמל בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "אם כבר להעתיק פרסומת של חיש גד אז עד הסוף, כולל המשפט בסוף". 

תגובת משרד הפרסום Grass Pink לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה. 

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    רודף צדק 05/09/2017 12:02
    הגב לתגובה זו
    https://www.facebook.com/alonsh26/videos/10155214823477562/
  • 14.
    אני 19/08/2017 22:44
    הגב לתגובה זו
    קרדיטים כנהוג ומקובל בשוק. נמאס כבר שהשכונה במשרדי הפירסום הקטנים... העתקות על גבי העתקות ואנשי מקצוע פח בתחום הוידאו שמשתפים פעולה עם החרא הזה. נראה כאילו המקצוע עובר לידים של חובבנים וזה מעצבן. העתקה זו גניבה לכל דבר ועניין. השראה, סבבה, רפרנס ויז'ואלי יופי אבל גניבות מלאות? וזו לא הפעם היחידה שזה קורה. הגיע הזמן שמישהו ירים פה איזו תביעה לאוויר.
  • 13.
    טקסס טורנדו 19/08/2017 22:02
    הגב לתגובה זו
    מעין בדיחה ברנז'אית שאפחד לא הבין
  • 12.
    שירי 17/08/2017 20:35
    הגב לתגובה זו
    אבל של חיש גד קצת פחות..
  • 11.
    ארז 17/08/2017 18:29
    הגב לתגובה זו
    אשכנזיה שמפנטזת על האשכנזי החתיך, ואז מתברר מתברר שהרצף הוא בכלל מזרחי (כמובן) שמן ומקריח. גועל.
  • 10.
    מעתיקנים 17/08/2017 18:15
    הגב לתגובה זו
    איך אף אחד לא אמר כלום שבנק לאומי עם פפר העתיק את הפרסומת של ביט. אפילו חמור יותר. העתקה למוצר מתחרה. אותו טקסט פתיח (בואו נדבר על...) ושפה גרפית של טיפוגרפיה.
  • 9.
    בולבולה קבולבול 17/08/2017 16:07
    הגב לתגובה זו
    גם גיתם העתיקו אותו אבל היי who fucking cares ומי אלו בכלל גראס פינק? היו נשארים באנונימיות בלי ההעתקה המפגרת הזאת
  • המשרד שפוטר מפיצה האט אחרי שיצרו סקנדל (ל"ת)
    אלימלך 18/08/2017 11:43
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    זאת רק מחווה למקור? (ל"ת)
    חיליק 17/08/2017 16:03
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    Pink fake 17/08/2017 15:47
    הגב לתגובה זו
    מייצרים פרובוקציות בכוונה תחילה. חיים בתקופת גם פרסום רע הוא פרסום
  • 6.
    יעל 17/08/2017 15:46
    הגב לתגובה זו
    עד כמה שאני יודעת, כרמל שייך לאותה קבוצת מותגים של ביתילי ואיי די דיזיין. לא מדובר בטירונים בתחום הפרסום. הלקוח באמת לא זכר שהיתה פעם פרסומת כל כך דומה של חיש גד? ואפילו אם הוא לא זכר את הפרסומת הספציפית הזאת (למרות שקשה לי להאמין) הוא לא הרגיש שהקונספט מאוד מאוד דומה לקונספט של חיש גד (אחד הקונספטים הותיקים בעולם הפרסום)?
  • 5.
    גיא 17/08/2017 15:44
    הגב לתגובה זו
    פרסומת שהושקעו בה מאות אלפי שקלים בהפקה וכנראה מיליונים במדיה ואף אחד לא שם לב אליה ואל הדמיון שלה לקמפיין (הזכור) של חיש גד. זריקת כסף שהיה יכול ללכת לערוצים הרבה הרבה יותר אפקטיביים.
  • 4.
    חיים 17/08/2017 15:31
    הגב לתגובה זו
    אולי התופעה תיפסק!!! בושה וחרפה איך אנשים עושים כסף על חשבון הכישרון של אנשים אחרים! קדימה מפעל הפיס/גיתם לתבוע!!!!! למען יראו וירעו בעתיד.
  • 3.
    WHO CARES (ל"ת)
    no one 17/08/2017 13:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עמית 17/08/2017 13:08
    הגב לתגובה זו
    משרד חלש, חלש להחריד. הבעיה היא שהם חלק מכל כך הרבה משרדי פח אשפה שלא מגיע להם זכות קיום. מציע שימשיכו למכור גלשני סאפ במשרד שלהם.
  • נועה 17/08/2017 14:49
    הגב לתגובה זו
    לא מכירה אותם אבל מי שמך לקבוע לאיזה משרד יש זכות קיום ולאיזה משרד אין? מאיפה באה ההתנשאות הזאת? האם זה מגיע ממרמור אישי?
  • 1.
    Blue Man Group 17/08/2017 12:43
    הגב לתגובה זו
    זה שמנהל הלקוחות, טל ניר, עבד בגיתם בזמן הפקת סרטון חישגד, כלומר ידע מה הוא עושה ומה הוא מעתיק.... פרסומאי למופת, ללא ספק !
  • חן 19/08/2017 22:59
    הגב לתגובה זו
    הוא שבפרסומת של כרמל מקריין גיל קומר שהוא הקריין של מנוי פיס, עוד מותג תחת מפעך הפיס
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.