המיתוג של תאגיד השידור כאן - הגיע לבלוג הבינ"ל Brand New
ביקורת על שידורי הפריים-טיים? חוסר נוחות מהפלייליסט החדש של 88FM? לצד חבלי הלידה הקשים של תאגיד השידור הציבורי כאן, מגיעות חדשות לא רעות בכלל מעברו השני של הים. בלוג המיתוג והעיצוב הגרפי Brand New ייחד בסוף השבוע סקירה נרחבת למיתוג של השידורים הציבוריים בישראל, תחת תאגיד השידור כאן. על המיתוג של כאן חתומה חברת פירמה ומנהל הפרומו של כאן אורן פלדי.
Brand New נחשב כיום לבלוג החשוב והגדול בעולם לענייניי מיתוג ומסקר את תהליכי המיתוג של החברות והארגונים הגדולים בעולם ומקיימים כנסים גדולים בארה"ב ואירופה למיתוג עם מאות משתתפים מכל העולם.
על פניו הפרסום של מיתוג כאן תאגיד השידור הישראלי הוא לא טרוויאלי. לבלוג לא מקבלים כל פרויקט שנשלח אליו, והסינון גבוה במיוחד. הכנסת פרוייקט לקטגוריית reviewed ולקבל ביקורת חיובית נחשב הישג לסוכנויות המיתוג הגדולים בעולם, והכניסה של פרויקט בשפה שאינה אנגלית, במקרה הזה - בעברית, היא אף הישג גדול יותר.
כזכור, ב-15 במאי הושק תאגיד השידור כאן, שהחליף את רשות השידור שהוקמה בכפוף לחוק מ-1965. עוד לפני כן היו שידורי רדיו בישראל תחת קול ישראל, עוד מלפני הקמת המדינה.
הלוגואים החדשים של כאן
אנשי התאגיד מספרים ל-Brand New כי תהליך המיתוג של כאן החל עוד עם הקמת הארגן החדש, בעיצוב החזון של הגוף החדש ופעולותיוץ. השורה התחתונה הייתה שבגוף החדש לא תהיה יותר הפרדה של רדיו, טלוויזיה ודיגיטל, אלא הכל יגיע בכפיפה אחת.
בפועל, מבין כמה מאות גולשי הבלוג שהצביעו על הלוגו והנראות הוויזואלית, המצב של כאן לא רע. 45.2% חושבים שהמראה נהדר, ו-31.2% בסדר. את הלוגו ממש אהבו 39.1%, ו-34.5% חשבו שהוא בסדר. רק 23.5% ו-26.4% חשבו שהמראה והלוגו נראים רע, בהתאמה.
* אז הנה הכתבה ב-Brand New.
- 1.מאוד יפה!! (ל"ת)שאפו לכאן 17/07/2017 21:48הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל אופן, לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.9% ברייטינג ו-253 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 6.4% ו-158 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 5.8% רייטינג ו-140 אלף צופים.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל אופן, לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.9% ברייטינג ו-253 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 6.4% ו-158 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 5.8% רייטינג ו-140 אלף צופים.
