מיתוג כאן
צילום: מסך

המיתוג של תאגיד השידור כאן - הגיע לבלוג הבינ"ל Brand New

Brand New הוא הבלוג החשוב והגדול בעולם לענייניי מיתוג, והוא מסקר את תהליכי המיתוג של חברות וארגונים גדולים בעולם. בסופ"ש העביר סקירה על התאגיד - וגם פתח הצבעה בקרב גולשיו
כתבי אייס | (1)

ביקורת על שידורי הפריים-טיים? חוסר נוחות מהפלייליסט החדש של 88FM? לצד חבלי הלידה הקשים של תאגיד השידור הציבורי כאן, מגיעות חדשות לא רעות בכלל מעברו השני של הים. בלוג המיתוג והעיצוב הגרפי Brand New ייחד בסוף השבוע סקירה נרחבת למיתוג של השידורים הציבוריים בישראל, תחת תאגיד השידור כאן. על המיתוג של כאן חתומה חברת פירמה ומנהל הפרומו של כאן אורן פלדי.

Brand New נחשב כיום לבלוג החשוב והגדול בעולם לענייניי מיתוג ומסקר את תהליכי המיתוג של החברות והארגונים הגדולים בעולם ומקיימים כנסים גדולים בארה"ב ואירופה למיתוג עם מאות משתתפים מכל העולם. 

על פניו הפרסום של מיתוג כאן תאגיד השידור הישראלי הוא לא טרוויאלי. לבלוג לא מקבלים כל פרויקט שנשלח אליו, והסינון גבוה במיוחד. הכנסת פרוייקט לקטגוריית reviewed ולקבל ביקורת חיובית נחשב הישג לסוכנויות המיתוג הגדולים בעולם, והכניסה  של פרויקט בשפה שאינה אנגלית, במקרה הזה - בעברית, היא אף הישג גדול יותר. 

כזכור, ב-15 במאי הושק תאגיד השידור כאן, שהחליף את רשות השידור שהוקמה בכפוף לחוק מ-1965. עוד לפני כן היו שידורי רדיו בישראל תחת קול ישראל, עוד מלפני הקמת המדינה. 

הלוגואים החדשים של כאן

אנשי התאגיד מספרים ל-Brand New כי תהליך המיתוג של כאן החל עוד עם הקמת הארגן החדש, בעיצוב החזון של הגוף החדש ופעולותיוץ. השורה התחתונה הייתה שבגוף החדש לא תהיה יותר הפרדה של רדיו, טלוויזיה ודיגיטל, אלא הכל יגיע בכפיפה אחת.

בפועל, מבין כמה מאות גולשי הבלוג שהצביעו על הלוגו והנראות הוויזואלית, המצב של כאן לא רע. 45.2% חושבים שהמראה נהדר, ו-31.2% בסדר. את הלוגו ממש אהבו 39.1%, ו-34.5% חשבו שהוא בסדר. רק 23.5% ו-26.4% חשבו שהמראה והלוגו נראים רע, בהתאמה. 

אז הנה הכתבה ב-Brand New.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מאוד יפה!! (ל"ת)
    שאפו לכאן 17/07/2017 21:48
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.