המיתוג של תאגיד השידור כאן - הגיע לבלוג הבינ"ל Brand New
ביקורת על שידורי הפריים-טיים? חוסר נוחות מהפלייליסט החדש של 88FM? לצד חבלי הלידה הקשים של תאגיד השידור הציבורי כאן, מגיעות חדשות לא רעות בכלל מעברו השני של הים. בלוג המיתוג והעיצוב הגרפי Brand New ייחד בסוף השבוע סקירה נרחבת למיתוג של השידורים הציבוריים בישראל, תחת תאגיד השידור כאן. על המיתוג של כאן חתומה חברת פירמה ומנהל הפרומו של כאן אורן פלדי.
Brand New נחשב כיום לבלוג החשוב והגדול בעולם לענייניי מיתוג ומסקר את תהליכי המיתוג של החברות והארגונים הגדולים בעולם ומקיימים כנסים גדולים בארה"ב ואירופה למיתוג עם מאות משתתפים מכל העולם.
על פניו הפרסום של מיתוג כאן תאגיד השידור הישראלי הוא לא טרוויאלי. לבלוג לא מקבלים כל פרויקט שנשלח אליו, והסינון גבוה במיוחד. הכנסת פרוייקט לקטגוריית reviewed ולקבל ביקורת חיובית נחשב הישג לסוכנויות המיתוג הגדולים בעולם, והכניסה של פרויקט בשפה שאינה אנגלית, במקרה הזה - בעברית, היא אף הישג גדול יותר.
כזכור, ב-15 במאי הושק תאגיד השידור כאן, שהחליף את רשות השידור שהוקמה בכפוף לחוק מ-1965. עוד לפני כן היו שידורי רדיו בישראל תחת קול ישראל, עוד מלפני הקמת המדינה.
הלוגואים החדשים של כאן
אנשי התאגיד מספרים ל-Brand New כי תהליך המיתוג של כאן החל עוד עם הקמת הארגן החדש, בעיצוב החזון של הגוף החדש ופעולותיוץ. השורה התחתונה הייתה שבגוף החדש לא תהיה יותר הפרדה של רדיו, טלוויזיה ודיגיטל, אלא הכל יגיע בכפיפה אחת.
בפועל, מבין כמה מאות גולשי הבלוג שהצביעו על הלוגו והנראות הוויזואלית, המצב של כאן לא רע. 45.2% חושבים שהמראה נהדר, ו-31.2% בסדר. את הלוגו ממש אהבו 39.1%, ו-34.5% חשבו שהוא בסדר. רק 23.5% ו-26.4% חשבו שהמראה והלוגו נראים רע, בהתאמה.
* אז הנה הכתבה ב-Brand New.
- 1.מאוד יפה!! (ל"ת)שאפו לכאן 17/07/2017 21:48הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
