ויגן אקטיב
צילום: רויטל טופיול

הפתעה לשבועות: שלט חוצות ענק באיילון נגד תעשיית החלב

שלט החוצות מציג פרה ועגל המנשקים זה את זה בכלוב, תחת הכיתוב "היום הראשון והיום האחרון שלנו ביחד"
משה בנימין | (6)
נושאים בכתבה הדיה ויגן אקטיב

על רקע חג השבועות, חג מוצרי החלב המסורתי בישראל, ובזמן שתאגידי החלב הישראליים משקיעים סכומי עתק בפרסום ושיווק מוצרי חלב במלחמה על כיסו של הצרכן - המאבק של הקהילה הטבעונית מעלה היום (יום ד') הילוך עם שלט חוצות ענקי באיילון.

מאחורי הקמפיין עומד גוף בשם ויגן אקטיב שגייס סכום של כ-200 אלף שקלים, עלות הצבת השלט, מאת כ-1000 תורמים קבועים. מטרת הקמפיין לדברי אנשי ויגן אקטיב,  היא "לחשוף בפני הציבור, ערב חג השבועות את העוולות של תעשיית החלב - הכנסת פרות להיריון באופן קבוע כדי שניתן יהיה לחלוב אותן, תוך הפרדת העגלים מהן ברגע הולדתם והובלתם לשחיטה".

שלט החוצות מציג פרה ועגל המנשקים זה את זה בכלוב, תחת הכיתוב "היום הראשון והיום האחרון שלנו ביחד". הקמפיין נבחר על ידי 1000 חברי ויגן אקטיב, מתוך 3 אופציות שהוצגו בפניהם. הגרסאות השונות של השלטים נבחנו גם על ידי קבוצת מיקוד של כ-1000 איש, מתוכם 500 טבעונים ו-500 לא טבעונים. שטח השלט של חברת הדיה שלטי חוצות הוא כ-2000 מ"ר, והוא הוצב ליד מחלף השלום. בנוסף, כחלק מהקמפיין, מתנדבי ויגן פרנדלי יחלקו לעוברים ולשבים סמוך לתחנת רכבת השלום ולירידה למחלף השלום, "קפה ללא כאב" - קפה מחלב סויה.

עמרי פז, מייסד 'ויגן פרנדלי' ו'ויגן אקטיב', מסר בתגובה: "במשך עשרות שנים תעשיית החלב שטפה לאזרחים את המוח עם תקציבים של מיליארדי שקלים. בזכות פרויקט ויגן אקטיב, נוכל להשמיע את כאבם של מאות מיליוני בעלי החיים במשקים ולחשוף את האמת העצובה שמסתתרת מאחורי כל כוס חלב, גבינה ומעדן. אנו מלאי תקווה ואמונה שהפרויקטים פורצי הדרך של הויגן אקטיב יובילו לשינויים שיטיבו עם בעלי החיים, בריאות אזרחי המדינה וכדור הארץ".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מעין 27/05/2017 10:14
    הגב לתגובה זו
    מי שחדש בתחום ולא שמע על ההרצאה הכי נצפית בישראל, עכשיו זה הזמן לראות איך התעשיות משקרות לכם ולראות אולי בפעם הראשונה מה עובר על בעלי החיים המסכנים!! חפשו ביוטיוב: קירות שקופים ההרצאה
  • 4.
    אבנר הראל 25/05/2017 10:48
    הגב לתגובה זו
    בטוח המוח המבריק של אורן יזדי -זיו עומד מאחוריי פרסום זה
  • 3.
    מיכאל 24/05/2017 15:33
    הגב לתגובה זו
    חשוב לציין שמנהלי שיווק מצייצים ממש נגד מהלכים שכאלה. לא מכבד אף צד.
  • 2.
    דון דרייפר 24/05/2017 14:54
    הגב לתגובה זו
    היו צריכים לעשות משניהם קבב גם אם זה פוגע בתעשיית החלב
  • כמה רוע ואטימות בתגובה אחת (ל"ת)
    אני 25/05/2017 07:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מסרטן, חלב זה חרא (ל"ת)
    בעיקר לא בריא 24/05/2017 14:10
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.