שלושה שיודעים כאן תאגיד דודו ארז נתיב רובינזון
צילום: רפי דלויה
פרסום ראשון

בלאגן: תקלת הפרסום של 'כאן' לא תיפתר עד השבוע הבא

המשמעות של שבוע ההשקה ללא פרסום היא הפסד של כ-1.5 מיליון שקלים. בטרגט מסרו למשרדי הפרסום כי נכון לעכשיו לא יתקבלו הזמנות חדשות. הפרסומאים כועסים עוד על הנחיות חדשות של התאגיד לפיהן יידרש ביסוס עובדתי לפרסומות כמו בטלוויזיה
משה בנימין | (6)

יום שני לשידורי תאגיד השידור הישראלי החדש כאן והבלאגן ברדיו חוגג. התקלה הטכנית שמנעה שיבוץ פרסומות בתחנות הרדיו נמשכת והפרסומאים מאבדים את סבלנותם.

לאייס נודע כי אנשי המכירות של טרגט ספיריט זכיינית הפרסום של התאגיד הודיעו למשרדי הפרסום כי נכון לעכשיו לא ניתן לקבל הזמנות חדשות לפרסומות ברדיו ורק מי שכבר משובץ יעלה לאוויר לכשתיפתר התקלה, וגם יזכה לשיבוצי בונוס כפיצוי. במקביל, מקורות של אייס מוסרים כי בטרגט הודיעו למשרדי הפרסום כי התקלה לא צפויה להיפטר עד לתחילת השבוע הבא - המשמעות היא הפסד כספי משוער של כרבע מיליון שקל ליום, דהיינו הפסד של כ-1.5 מיליון שקלים בשבוע ההשקה. 

התגובות משוק הפרסום והמדיה לנעשה בתאגיד אינן מרחמות על הנפשות הפועלות. בכיר מתחום המדיה אומר היום לאייס, כי "טרגט חברה טובה אבל נכון לעכשיו הם ממש קיקיוניים. שיבוץ פרסומות ברדיו לא אמור להיות תורה מסיני. מה שקורה לא אמור לקרות, זה לא אמור להיות כך וזה מביש בעיניי".

ברקע לבעיות הטכניות, לאייס נודע עוד כי חלק מעובדי טרגט מרגישים בעצמם אי שביעות רצון מהמצב וחלקם אף התפטרו או מעוניים להגיש את התפטרותם מהחברה. יצוין כי רבים מעובדי טרגט הינם למעשה פליטי שפ"מ - החברה שניהלה את הפרסום ברשות השידור ב-2 העשורים האחרונים.

לא רק תקלה בפרסום - גם הקשחת התנאים לשידור פרסומות

בנוסף לתקלה הטכנית, עניין נוסף שמרתיח את הפרסומאים ביממה האחרונה הוא החלטה שהתקבלה בתאגיד, לפיה מעתה והלאה לפרסומות שעולות לרדיו יידרש ביסוס עובדתי כמו בטלוויזיה. פרסומאי בכיר אומר לאייס שלא לייחוס: "התאגיד מנסה לסגל לעצמו סטנדרטים ברף של טלוויזיה שם החוקים נוקשים יותר". לדבריו, "הם רק מחזירים אותנו לאחור, אסור להגיד את זה ואת זה ועל כל דבר צריך להביא ביסוס. אפילו משפט כמו "הכי חד טושיבה" לא היה עובר שם כי היו מבקשים ממך להוכיח שאתה חד יותר ממסך אחר".

הרף הגבוה שמנסה התאגיד להציב בתוכן הפרסומות הוא פועל יוצא של מינויה של דורית דואני למנהלת בקרת אישור פרסומות בתאגיד. דואני מגיעה לתאגיד מהטלוויזיה, מהרשות השנייה שם שימשה בתפקיד דומה. לדברי הפרסומאי "ההבדל בין רדיו לטלוויזיה יכול להתבטא במשפט כמו 'אנחנו הטובים בעולם' שהיה עובר ברדיו בעבר ובטלוויזיה לא שם דורשים להגיד 'מהטובים בעולם'. מעתה והלאה גם ברדיו מיישרים קו עם הסטנדרט הזה".

לטענתו של הפרסומאי "במקום להקל עלינו אומרים לנו שאלו חוקי התאגיד ותתמודדו. הם לא מבינים שהם מאבדים כאן את הספונטניות של הרדיו, את היכולת להעלות תשדיר מעכשיו לעכשיו. האישורים לוקחים זמן, זה יכול להיות תהליך של שבוע לפעמים עם אישורי לקוח ואישורי הרגולציה ובחזרה למשרד הפרסום. מה שיקרה בסוף זה שבמקום כל זה מפרסמים ומשרדי פרסום פשוט יילכו לרדיו האזורי".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

השערה זו אינה רחוקה מן האמת וכבר מתרחשת בפועל. בדיקה של אייס בקרב משרדי הפרסום מגלה כי רבים מהם מעבירים קמפיינים לשפ"א המנהלת את הפרסום של תחנות הרדיו האזוריות ונכון לעכשיו היא המרוויחה הגדולה מהסיטואציה שנוצרה בתאגיד.  

בתאגיד השידור החליטו להגיב בדיוק באותו הנוסח שבו השתמשו אתמול: "עלינו עם שידורים בהרצה, תוך קליטת 450 עובדים בשלושה ימים ואחרי חבלי לידה קשים. 8 תחנות רדיו ושני ערוצי טלוויזיה עלו לאוויר ואנו גאים בכל העובדים על ההצלחה. החודשים הקרובים של שידורי ההרצה יהיו מורכבים, נשתפר תוך כדי תנועה ונביא לישראל שידור ציבור איכותי מגוון ויעיל".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אז הפרסומאי ה"בכיר" רוצה לשקר ולא נותנים לו? :( (ל"ת)
    ארז 31/05/2017 14:13
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הליצן הבוכה 17/05/2017 13:31
    הגב לתגובה זו
    או שעדיף לנגב עם השרוול?
  • 4.
    חיים 16/05/2017 21:28
    הגב לתגובה זו
    באמת לא בסדר. מה עם הספונטניות של השקר?
  • 3.
    פומיקי 16/05/2017 15:01
    הגב לתגובה זו
    מן הראוי לבדוק את תוכן הפרסומות לפני עלייה לאויר, או שאני טועה? קצת אחריות... לא?
  • 2.
    ביסוס עובדתי חיוני - אל תכנעו לפרסומאים (ל"ת)
    יש 16/05/2017 12:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    באמת, ביסוס עובדתי להבטחות פרסומיות. איזו חוצפה. (ל"ת)
    מנהל שיווק מצקצק 16/05/2017 12:22
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.