בלאגן: תקלת הפרסום של 'כאן' לא תיפתר עד השבוע הבא
יום שני לשידורי תאגיד השידור הישראלי החדש כאן והבלאגן ברדיו חוגג. התקלה הטכנית שמנעה שיבוץ פרסומות בתחנות הרדיו נמשכת והפרסומאים מאבדים את סבלנותם.
לאייס נודע כי אנשי המכירות של טרגט ספיריט זכיינית הפרסום של התאגיד הודיעו למשרדי הפרסום כי נכון לעכשיו לא ניתן לקבל הזמנות חדשות לפרסומות ברדיו ורק מי שכבר משובץ יעלה לאוויר לכשתיפתר התקלה, וגם יזכה לשיבוצי בונוס כפיצוי. במקביל, מקורות של אייס מוסרים כי בטרגט הודיעו למשרדי הפרסום כי התקלה לא צפויה להיפטר עד לתחילת השבוע הבא - המשמעות היא הפסד כספי משוער של כרבע מיליון שקל ליום, דהיינו הפסד של כ-1.5 מיליון שקלים בשבוע ההשקה.
התגובות משוק הפרסום והמדיה לנעשה בתאגיד אינן מרחמות על הנפשות הפועלות. בכיר מתחום המדיה אומר היום לאייס, כי "טרגט חברה טובה אבל נכון לעכשיו הם ממש קיקיוניים. שיבוץ פרסומות ברדיו לא אמור להיות תורה מסיני. מה שקורה לא אמור לקרות, זה לא אמור להיות כך וזה מביש בעיניי".
ברקע לבעיות הטכניות, לאייס נודע עוד כי חלק מעובדי טרגט מרגישים בעצמם אי שביעות רצון מהמצב וחלקם אף התפטרו או מעוניים להגיש את התפטרותם מהחברה. יצוין כי רבים מעובדי טרגט הינם למעשה פליטי שפ"מ - החברה שניהלה את הפרסום ברשות השידור ב-2 העשורים האחרונים.
לא רק תקלה בפרסום - גם הקשחת התנאים לשידור פרסומות
בנוסף לתקלה הטכנית, עניין נוסף שמרתיח את הפרסומאים ביממה האחרונה הוא החלטה שהתקבלה בתאגיד, לפיה מעתה והלאה לפרסומות שעולות לרדיו יידרש ביסוס עובדתי כמו בטלוויזיה. פרסומאי בכיר אומר לאייס שלא לייחוס: "התאגיד מנסה לסגל לעצמו סטנדרטים ברף של טלוויזיה שם החוקים נוקשים יותר". לדבריו, "הם רק מחזירים אותנו לאחור, אסור להגיד את זה ואת זה ועל כל דבר צריך להביא ביסוס. אפילו משפט כמו "הכי חד טושיבה" לא היה עובר שם כי היו מבקשים ממך להוכיח שאתה חד יותר ממסך אחר".
הרף הגבוה שמנסה התאגיד להציב בתוכן הפרסומות הוא פועל יוצא של מינויה של דורית דואני למנהלת בקרת אישור פרסומות בתאגיד. דואני מגיעה לתאגיד מהטלוויזיה, מהרשות השנייה שם שימשה בתפקיד דומה. לדברי הפרסומאי "ההבדל בין רדיו לטלוויזיה יכול להתבטא במשפט כמו 'אנחנו הטובים בעולם' שהיה עובר ברדיו בעבר ובטלוויזיה לא שם דורשים להגיד 'מהטובים בעולם'. מעתה והלאה גם ברדיו מיישרים קו עם הסטנדרט הזה".
לטענתו של הפרסומאי "במקום להקל עלינו אומרים לנו שאלו חוקי התאגיד ותתמודדו. הם לא מבינים שהם מאבדים כאן את הספונטניות של הרדיו, את היכולת להעלות תשדיר מעכשיו לעכשיו. האישורים לוקחים זמן, זה יכול להיות תהליך של שבוע לפעמים עם אישורי לקוח ואישורי הרגולציה ובחזרה למשרד הפרסום. מה שיקרה בסוף זה שבמקום כל זה מפרסמים ומשרדי פרסום פשוט יילכו לרדיו האזורי".
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
השערה זו אינה רחוקה מן האמת וכבר מתרחשת בפועל. בדיקה של אייס בקרב משרדי הפרסום מגלה כי רבים מהם מעבירים קמפיינים לשפ"א המנהלת את הפרסום של תחנות הרדיו האזוריות ונכון לעכשיו היא המרוויחה הגדולה מהסיטואציה שנוצרה בתאגיד.
בתאגיד השידור החליטו להגיב בדיוק באותו הנוסח שבו השתמשו אתמול: "עלינו עם שידורים בהרצה, תוך קליטת 450 עובדים בשלושה ימים ואחרי חבלי לידה קשים. 8 תחנות רדיו ושני ערוצי טלוויזיה עלו לאוויר ואנו גאים בכל העובדים על ההצלחה. החודשים הקרובים של שידורי ההרצה יהיו מורכבים, נשתפר תוך כדי תנועה ונביא לישראל שידור ציבור איכותי מגוון ויעיל".
- 6.אז הפרסומאי ה"בכיר" רוצה לשקר ולא נותנים לו? :( (ל"ת)ארז 31/05/2017 14:13הגב לתגובה זו
- 5.הליצן הבוכה 17/05/2017 13:31הגב לתגובה זואו שעדיף לנגב עם השרוול?
- 4.חיים 16/05/2017 21:28הגב לתגובה זובאמת לא בסדר. מה עם הספונטניות של השקר?
- 3.פומיקי 16/05/2017 15:01הגב לתגובה זומן הראוי לבדוק את תוכן הפרסומות לפני עלייה לאויר, או שאני טועה? קצת אחריות... לא?
- 2.ביסוס עובדתי חיוני - אל תכנעו לפרסומאים (ל"ת)יש 16/05/2017 12:32הגב לתגובה זו
- 1.באמת, ביסוס עובדתי להבטחות פרסומיות. איזו חוצפה. (ל"ת)מנהל שיווק מצקצק 16/05/2017 12:22הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
