בלאגן: תקלת הפרסום של 'כאן' לא תיפתר עד השבוע הבא
יום שני לשידורי תאגיד השידור הישראלי החדש כאן והבלאגן ברדיו חוגג. התקלה הטכנית שמנעה שיבוץ פרסומות בתחנות הרדיו נמשכת והפרסומאים מאבדים את סבלנותם.
לאייס נודע כי אנשי המכירות של טרגט ספיריט זכיינית הפרסום של התאגיד הודיעו למשרדי הפרסום כי נכון לעכשיו לא ניתן לקבל הזמנות חדשות לפרסומות ברדיו ורק מי שכבר משובץ יעלה לאוויר לכשתיפתר התקלה, וגם יזכה לשיבוצי בונוס כפיצוי. במקביל, מקורות של אייס מוסרים כי בטרגט הודיעו למשרדי הפרסום כי התקלה לא צפויה להיפטר עד לתחילת השבוע הבא - המשמעות היא הפסד כספי משוער של כרבע מיליון שקל ליום, דהיינו הפסד של כ-1.5 מיליון שקלים בשבוע ההשקה.
התגובות משוק הפרסום והמדיה לנעשה בתאגיד אינן מרחמות על הנפשות הפועלות. בכיר מתחום המדיה אומר היום לאייס, כי "טרגט חברה טובה אבל נכון לעכשיו הם ממש קיקיוניים. שיבוץ פרסומות ברדיו לא אמור להיות תורה מסיני. מה שקורה לא אמור לקרות, זה לא אמור להיות כך וזה מביש בעיניי".
ברקע לבעיות הטכניות, לאייס נודע עוד כי חלק מעובדי טרגט מרגישים בעצמם אי שביעות רצון מהמצב וחלקם אף התפטרו או מעוניים להגיש את התפטרותם מהחברה. יצוין כי רבים מעובדי טרגט הינם למעשה פליטי שפ"מ - החברה שניהלה את הפרסום ברשות השידור ב-2 העשורים האחרונים.
לא רק תקלה בפרסום - גם הקשחת התנאים לשידור פרסומות
בנוסף לתקלה הטכנית, עניין נוסף שמרתיח את הפרסומאים ביממה האחרונה הוא החלטה שהתקבלה בתאגיד, לפיה מעתה והלאה לפרסומות שעולות לרדיו יידרש ביסוס עובדתי כמו בטלוויזיה. פרסומאי בכיר אומר לאייס שלא לייחוס: "התאגיד מנסה לסגל לעצמו סטנדרטים ברף של טלוויזיה שם החוקים נוקשים יותר". לדבריו, "הם רק מחזירים אותנו לאחור, אסור להגיד את זה ואת זה ועל כל דבר צריך להביא ביסוס. אפילו משפט כמו "הכי חד טושיבה" לא היה עובר שם כי היו מבקשים ממך להוכיח שאתה חד יותר ממסך אחר".
הרף הגבוה שמנסה התאגיד להציב בתוכן הפרסומות הוא פועל יוצא של מינויה של דורית דואני למנהלת בקרת אישור פרסומות בתאגיד. דואני מגיעה לתאגיד מהטלוויזיה, מהרשות השנייה שם שימשה בתפקיד דומה. לדברי הפרסומאי "ההבדל בין רדיו לטלוויזיה יכול להתבטא במשפט כמו 'אנחנו הטובים בעולם' שהיה עובר ברדיו בעבר ובטלוויזיה לא שם דורשים להגיד 'מהטובים בעולם'. מעתה והלאה גם ברדיו מיישרים קו עם הסטנדרט הזה".
לטענתו של הפרסומאי "במקום להקל עלינו אומרים לנו שאלו חוקי התאגיד ותתמודדו. הם לא מבינים שהם מאבדים כאן את הספונטניות של הרדיו, את היכולת להעלות תשדיר מעכשיו לעכשיו. האישורים לוקחים זמן, זה יכול להיות תהליך של שבוע לפעמים עם אישורי לקוח ואישורי הרגולציה ובחזרה למשרד הפרסום. מה שיקרה בסוף זה שבמקום כל זה מפרסמים ומשרדי פרסום פשוט יילכו לרדיו האזורי".
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
השערה זו אינה רחוקה מן האמת וכבר מתרחשת בפועל. בדיקה של אייס בקרב משרדי הפרסום מגלה כי רבים מהם מעבירים קמפיינים לשפ"א המנהלת את הפרסום של תחנות הרדיו האזוריות ונכון לעכשיו היא המרוויחה הגדולה מהסיטואציה שנוצרה בתאגיד.
בתאגיד השידור החליטו להגיב בדיוק באותו הנוסח שבו השתמשו אתמול: "עלינו עם שידורים בהרצה, תוך קליטת 450 עובדים בשלושה ימים ואחרי חבלי לידה קשים. 8 תחנות רדיו ושני ערוצי טלוויזיה עלו לאוויר ואנו גאים בכל העובדים על ההצלחה. החודשים הקרובים של שידורי ההרצה יהיו מורכבים, נשתפר תוך כדי תנועה ונביא לישראל שידור ציבור איכותי מגוון ויעיל".
- 6.אז הפרסומאי ה"בכיר" רוצה לשקר ולא נותנים לו? :( (ל"ת)ארז 31/05/2017 14:13הגב לתגובה זו
- 5.הליצן הבוכה 17/05/2017 13:31הגב לתגובה זואו שעדיף לנגב עם השרוול?
- 4.חיים 16/05/2017 21:28הגב לתגובה זובאמת לא בסדר. מה עם הספונטניות של השקר?
- 3.פומיקי 16/05/2017 15:01הגב לתגובה זומן הראוי לבדוק את תוכן הפרסומות לפני עלייה לאויר, או שאני טועה? קצת אחריות... לא?
- 2.ביסוס עובדתי חיוני - אל תכנעו לפרסומאים (ל"ת)יש 16/05/2017 12:32הגב לתגובה זו
- 1.באמת, ביסוס עובדתי להבטחות פרסומיות. איזו חוצפה. (ל"ת)מנהל שיווק מצקצק 16/05/2017 12:22הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.