סנאפ: הכנסות של 149.6 מ' דולר ברבעון ה-1 של 2017

החברה רשמה הפסד של 2.2 מיליארד דולר בעקבות עלויות ההנפקה והבונוסים למייסדים. במקביל דיווחה החברה על היקף משתמשים שעומד על 166 מיליון יוזרים פעילים על בסיס יומיומי
משה בנימין | (1)
נושאים בכתבה סנאפצ'ט

סנאפ, הרשת החברתית שמזנבת בפייסבוק ואינסטגרם והפכה ליעד המועדף של הדור החדש פרסמה ביממה האחרונה את הדו"ח הכספי שכל המשקיעים חיכו לו. החברה שהחלה את דרכה כסנאפצ'ט וכעת נקראת סנאפ דיווחה על הכנסות של 149.6 מיליון דולר לרבעון הראשון של 2017 שרובו ככולו מפרסום.

במקביל דיווחה החברה על היקף משתמשים שעומד על 166 מיליון יוזרים פעילים על בסיס יומיומי, עלייה של כ-8 מיליון לעומת סוף 2016 אך נמוכה מתחזיות האנליסטים. על פי נתוני החברה, כל גולש משתמש ברשת כ-30 דקות ליום בממוצע. נתון ה-ARPU של החברה - הכנסה ממוצעת למשתמש - עמד על 90 סנט פר יוזר ברבעון הראשון של 2017. ירידה של 14% לעומת 1.05 דולר ברבעון הקודם, סוף 2016.

עם זאת החברה רשמה הפסד של 2.2 מיליארד דולר בעקבות רישום הוצאות הנפקת החברה בבורסה וחלוקת המענקים, ביניהם הבונוס למייסד החברה אוון שפיגל, בגובה 750 מיליון דולר.

בקרב על כספי המפרסמים מול הטלוויזיה, מציינים בחברה כי מחקרי נילסן מוכיחים ש-45% מקהל היעד של גילאי 18-34 בארה"ב נחשפים בכל יום נתון לסנאפצ'ט. לדבריהם מדובר בנתון שהוא פי 9 בכמות מהחשיפה הממוצעת של 15 רשתות הטלוויזיה הגדולות והמובילות בארה"ב.

התחרות מצד פייסבוק ואינסטגרם עניינה יותר מכל את המשקיעים והאנליסטים שעוקבים אחר החברה. לאחר שפייסבוק לא היססה להעתיק מהחברה את פיצ'ר הסטורי'ס, המספרים מוכיחים כי אינסטגרם כבר הספיקה להשאיר את סנאפ מאחור עם 200 מיליון משתמשים על בסיס יומיומי לפי נתוני אפריל.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ה-2,2 בעיקר בגלל צניחת מניות ב25% (ל"ת)
    oferdesade 11/05/2017 18:45
    הגב לתגובה זו