גמר הקקטוס: באומן מוביל עם 34, לאו ברנט וגרייט מפתיעים
הבוקר הכריזו איגוד הפרסום ואיגוד השיווק על רשימת העבודות שהעפילו לשלב הגמר של תחרות קקטוס הזהב - תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום הישראלי. באיגוד מציינים כי השנה, ובהתאם למגמה העולמית הטבעית, 60% מהעבודות שהוגשו הן מתחום הדיגיטל.
השנה מספר ההגשות לתחרות קבע שיא בתולדות הקקטוס עם 330 עבודות שעלו לשיפוט המהווה גידול של כ-20% מהשנה שעברה. אחת הסיבות לכך היא תוספת של שתי קטגוריות חדשות: PR ו-CRAFT. לצד קטגוריית הדיגיטל, בקטגוריות המסורתיות כגון פרינט, הוגשו 11 עבודות בלבד, בשילוט חוצות 16 וברדיו 14.
מבין 330 העבודות שהוגשו, 131 עבודות המהוות 39.6% מההגשות העפילו לשלב הגמר ב-13 קטגוריות. הקטגוריות המובילות שבהן עלו מספר העבודות הגבוה ביותר הן TV עם 28 עבודות, ו- VIDEO עם 27 עבודות.
בקרב המסקרן ביותר בין משרדי הפרסום המתמודדים בתחרות, ללא מקאן שכזכור פרש בהפגנתיות, משרדי הפרסום המובילים הם באומן ואדלר, שני יריביו לצמרת הענף. באומן בר ריבנאי מוביל את טבלת העבודות בגמר עם 34. אחריו אדלר חומסקי עם 28 עבודות ושלישי בדירוג גיתם BBDO עם 17 עבודות בגמר.
- איידיאו: מחזיקי האג"ח דחו את הצעת החברה ודורשים פירעונות מידיים
- בראק קפיטל: נציע לשותפים בנכסים לקנות את חלקם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום ה-4 ברשימת השורטליסט לגמר ניצב משרד הפרסום לאו ברנט שרשם שנה קריאייטיבית מוצלחת תחת ידיהם של אדם פולצ'ק ועמי אלוש. המשרד קוטף את הפירות עם 9 עבודות לפני גליקמן שמיר סמסונוב שהעפיל לגמר עם 7 עבודות ויהושע TBWA עם 6 עבודות, כמו גם ענבר מרחב G. שם נוסף שווה אזכור הוא משרד הפרסום הדיגיטלי גרייט דיגיטל שמסמן את 2017-2016 כשנת קריאייטיב דומיננטית שבאה לידי ביטוי עם 6 עבודות בגמר.
נתונים נוספים: JWT ישראל עם 4 עבודות, ברוקנר יער לוי, טוויסטד, אקליפטוס, חברון זלצמן ו-G Conversations עם 2 עבודות כל אחד. M&C Saatchi, טינק, מנצ' ו-Grass pink עם עבודה אחת בגמר לכל אחד.
החלוקה על פי 13 הקטגוריות בתחרות
PR - הצגת קמפיין יצירתי באמצעות יחסי הציבור, שהובילו לשיחה במרחב הציבורי-תקשורתי תוך שינוי תפיסת הצרכנים -7 עבודות
Craft - ביצוע יוצא דופן באיכות, חדשנות ויצירתיות בקמפיינים פרסומיים.5 -עבודות
Video - היצירתיות והחדשנות בסרטונים שפורסמו בכל אמצעי המדיה פרט לטלוויזיה. - 27
TV - פרסומות הטלוויזיה הטובות ביותר. - 28
Print - מודעות הפרסום היצירתיות והחדשניות במדיה המודפסת על כל סוגיה. - 1
Outdoor - היצירתיות והחדשנות כפי שבאה לידי ביטוי בשילוט החוצות במרחב הציבורי. - 6
Radio - היצירתיות והחדשנות בתשדירי רדיו. - 3
Digital Online - קריאטיביות פרסומית שבאה לביטוי בפלטפורמות דיגיטליות ובטכנולוגיות חדשניות - 10
Direct & Activation - יצירתיות והחדשנות בפרסום שיוצר אינטראקציה עם הקהל באופן מכוון מטרה - 10
Integrated - קמפיינים פרסומיים אינטגרטיביים, שנוצרים מתוך חיבור בין מדיה אחת לשניה, תוך יצירת סינרגיה ביניהם - 6
Branded Content - מהלך מדיה שמציג תוכן עצמאי ובלתי תלוי המקדם מותג/מוצר מבלי שהמותג מעביר בו מסר פרסומי מובהק - 10
Best of Media - עבודות המשתמשות במדיות הפרסומיות באופן יצירתי, חדשני ובלתי צפוי, שהעצימו את המסר הפרסומי - 10
Pro Bono - עבודות יצירתיות שנעשו בכל המדיות עבור עמותות וגופים חברתיים–8
טקס הענקת הפרסים יתקיים ב-8 ביוני בהיכל הספורט החדש ע"ש אריק איינשטיין בצפון ת"א. בשעות אלו מתכנסים במלון הילטון בת"א 40 סמנכ"לי שיווק וסמנכ"לי קריאייטיב הבכירים בארץ, ליומו השני של הליך השיפוט ובחירת העבודות המצטיינות.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- 2.דני 26/04/2017 14:31הגב לתגובה זואנשים קרעו את התחת, עשו אחלה עבודה , תפרגנו!! מה הקטע שלכם? היום אתם פה מחר במשרד אחר. תחגגו, תנו מילה טובה ואם זה קשה כל כך אז תשתקו . נשבר הזין מהשיח האלים הזה
- 1.החילזון הישר 26/04/2017 12:00הגב לתגובה זובאומן מוכיחים לשוק את המובן מאליו: הם שתי ליגות מעל השוק הזה והזמן הוכיח שפרסמן היה והלך אבל די אן איי של מצוינות זה לא פרסונה זו או אחרת (אולי לובטון). עכשיו כולם יודעים שפרסמן זה גדעון עמיחי 2017 ולא טיפה יותר
- הפרסים הגדולים של באומן הם מתקופת יורם לוי (ל"ת)הסטוריון 26/04/2017 14:39הגב לתגובה זו
- אמן 26/04/2017 14:29הגב לתגובה זווכמה שיותר מהר
- נדב 26/04/2017 17:34מצוץ לי טיפשון
- החילזון הקשקשן 26/04/2017 13:36הגב לתגובה זומה הקשר? באומן זה סווט שופ בר מזל ותו לא
- שני ניחושים (ל"ת)מי זה? 26/04/2017 12:21הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
