גמר הקקטוס: באומן מוביל עם 34, לאו ברנט וגרייט מפתיעים
הבוקר הכריזו איגוד הפרסום ואיגוד השיווק על רשימת העבודות שהעפילו לשלב הגמר של תחרות קקטוס הזהב - תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום הישראלי. באיגוד מציינים כי השנה, ובהתאם למגמה העולמית הטבעית, 60% מהעבודות שהוגשו הן מתחום הדיגיטל.
השנה מספר ההגשות לתחרות קבע שיא בתולדות הקקטוס עם 330 עבודות שעלו לשיפוט המהווה גידול של כ-20% מהשנה שעברה. אחת הסיבות לכך היא תוספת של שתי קטגוריות חדשות: PR ו-CRAFT. לצד קטגוריית הדיגיטל, בקטגוריות המסורתיות כגון פרינט, הוגשו 11 עבודות בלבד, בשילוט חוצות 16 וברדיו 14.
מבין 330 העבודות שהוגשו, 131 עבודות המהוות 39.6% מההגשות העפילו לשלב הגמר ב-13 קטגוריות. הקטגוריות המובילות שבהן עלו מספר העבודות הגבוה ביותר הן TV עם 28 עבודות, ו- VIDEO עם 27 עבודות.
בקרב המסקרן ביותר בין משרדי הפרסום המתמודדים בתחרות, ללא מקאן שכזכור פרש בהפגנתיות, משרדי הפרסום המובילים הם באומן ואדלר, שני יריביו לצמרת הענף. באומן בר ריבנאי מוביל את טבלת העבודות בגמר עם 34. אחריו אדלר חומסקי עם 28 עבודות ושלישי בדירוג גיתם BBDO עם 17 עבודות בגמר.
- איידיאו: מחזיקי האג"ח דחו את הצעת החברה ודורשים פירעונות מידיים
- בראק קפיטל: נציע לשותפים בנכסים לקנות את חלקם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום ה-4 ברשימת השורטליסט לגמר ניצב משרד הפרסום לאו ברנט שרשם שנה קריאייטיבית מוצלחת תחת ידיהם של אדם פולצ'ק ועמי אלוש. המשרד קוטף את הפירות עם 9 עבודות לפני גליקמן שמיר סמסונוב שהעפיל לגמר עם 7 עבודות ויהושע TBWA עם 6 עבודות, כמו גם ענבר מרחב G. שם נוסף שווה אזכור הוא משרד הפרסום הדיגיטלי גרייט דיגיטל שמסמן את 2017-2016 כשנת קריאייטיב דומיננטית שבאה לידי ביטוי עם 6 עבודות בגמר.
נתונים נוספים: JWT ישראל עם 4 עבודות, ברוקנר יער לוי, טוויסטד, אקליפטוס, חברון זלצמן ו-G Conversations עם 2 עבודות כל אחד. M&C Saatchi, טינק, מנצ' ו-Grass pink עם עבודה אחת בגמר לכל אחד.
החלוקה על פי 13 הקטגוריות בתחרות
PR - הצגת קמפיין יצירתי באמצעות יחסי הציבור, שהובילו לשיחה במרחב הציבורי-תקשורתי תוך שינוי תפיסת הצרכנים -7 עבודות
Craft - ביצוע יוצא דופן באיכות, חדשנות ויצירתיות בקמפיינים פרסומיים.5 -עבודות
Video - היצירתיות והחדשנות בסרטונים שפורסמו בכל אמצעי המדיה פרט לטלוויזיה. - 27
TV - פרסומות הטלוויזיה הטובות ביותר. - 28
Print - מודעות הפרסום היצירתיות והחדשניות במדיה המודפסת על כל סוגיה. - 1
Outdoor - היצירתיות והחדשנות כפי שבאה לידי ביטוי בשילוט החוצות במרחב הציבורי. - 6
Radio - היצירתיות והחדשנות בתשדירי רדיו. - 3
Digital Online - קריאטיביות פרסומית שבאה לביטוי בפלטפורמות דיגיטליות ובטכנולוגיות חדשניות - 10
Direct & Activation - יצירתיות והחדשנות בפרסום שיוצר אינטראקציה עם הקהל באופן מכוון מטרה - 10
Integrated - קמפיינים פרסומיים אינטגרטיביים, שנוצרים מתוך חיבור בין מדיה אחת לשניה, תוך יצירת סינרגיה ביניהם - 6
Branded Content - מהלך מדיה שמציג תוכן עצמאי ובלתי תלוי המקדם מותג/מוצר מבלי שהמותג מעביר בו מסר פרסומי מובהק - 10
Best of Media - עבודות המשתמשות במדיות הפרסומיות באופן יצירתי, חדשני ובלתי צפוי, שהעצימו את המסר הפרסומי - 10
Pro Bono - עבודות יצירתיות שנעשו בכל המדיות עבור עמותות וגופים חברתיים–8
טקס הענקת הפרסים יתקיים ב-8 ביוני בהיכל הספורט החדש ע"ש אריק איינשטיין בצפון ת"א. בשעות אלו מתכנסים במלון הילטון בת"א 40 סמנכ"לי שיווק וסמנכ"לי קריאייטיב הבכירים בארץ, ליומו השני של הליך השיפוט ובחירת העבודות המצטיינות.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 2.דני 26/04/2017 14:31הגב לתגובה זואנשים קרעו את התחת, עשו אחלה עבודה , תפרגנו!! מה הקטע שלכם? היום אתם פה מחר במשרד אחר. תחגגו, תנו מילה טובה ואם זה קשה כל כך אז תשתקו . נשבר הזין מהשיח האלים הזה
- 1.החילזון הישר 26/04/2017 12:00הגב לתגובה זובאומן מוכיחים לשוק את המובן מאליו: הם שתי ליגות מעל השוק הזה והזמן הוכיח שפרסמן היה והלך אבל די אן איי של מצוינות זה לא פרסונה זו או אחרת (אולי לובטון). עכשיו כולם יודעים שפרסמן זה גדעון עמיחי 2017 ולא טיפה יותר
- הפרסים הגדולים של באומן הם מתקופת יורם לוי (ל"ת)הסטוריון 26/04/2017 14:39הגב לתגובה זו
- אמן 26/04/2017 14:29הגב לתגובה זווכמה שיותר מהר
- נדב 26/04/2017 17:34מצוץ לי טיפשון
- החילזון הקשקשן 26/04/2017 13:36הגב לתגובה זומה הקשר? באומן זה סווט שופ בר מזל ותו לא
- שני ניחושים (ל"ת)מי זה? 26/04/2017 12:21הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
