
צילום: יח"צ
השלב שאחרי שרון פרי: פלאפון טמנה "מלכודת" למחפשים בגוגל
הגולשים שחיפשו בגוגל את האתרים של חברות eBay, עלי אקספרס, אמזון ובנק לאומי ולא היו זהירים או מרוכזים מספיק, הקליקו על הקישור הראשון שמצאו במנוע החיפוש שהוביל אותם למקום אחר
בניסיון למנף את הסרטון המדובר בו כיכבה שדרנית הספורט שרון פרי, חברת פלאפון המשיקה שירות הגנה לגלישה בטוחה בסלולר, המשיכה את המהלך בקמפיין דיגיטלי. חברת הסלולר - באמצעות סוכנות הדיגיטל GO INTERACTION - טמנן מלכודת לגולשים שחיפשו אחר אתרי מכירות בינלאומיים בגוגל. גולשים ישראלים שניסו לגלוש ביממה האחרונה דרך גוגל לאתרים מובילים בתחום הקמעונאות והפיננסים, מצאו את עצמם מנותבים לאתר שהזהיר אותם מפני מתקפות סייבר. הגולשים שחיפשו בגוגל את האתרים של חברות eBay, עלי אקספרס, אמזון ובנק לאומי ולא היו זהירים או מרוכזים מספיק, הקליקו על הקישור הראשון שמצאו במנוע החיפוש, אלא שקישורים אלו נבנו במיוחד כאתרים הזהים כמעט לגמרי לשם האתר המקורי, למעט שינוי קטן ובלתי מורגש.
GO INTERACTION השתלטה על תוצאות החיפוש בגוגל עבור ביטויים נפוצים מתחום ה-e-commerce והבנקאות. במקביל היא רכשה דומיינים דומים לאלה של החברות המובילות תוך שהיא מבצעת בהם שינוי מזערי - למשל, במקום eBay נכתבeBey, במקום aliexpress נכתב eli-express ובמקום leumi נכתב banc-leumi. כאשר הגולשים חיפשו את החברות הללו בגוגל, הדומיין החדש הופיע להם ראשון בתוצאות החיפוש - וכך אלפי גולשים הקליקו עליו במחשבה שמיד ינותבו לאתר האמיתי של ענקיות האונליין או הבנק. חיפוש "איביי"


- 6.ג׳וני 04/01/2017 22:22הגב לתגובה זואיזו תעשייה של צדיקים אתם... תפרגנו קצת למהלך מקורי שלא חשבתם עליו לבד ומצריך קצת (הרבה) יותר מחשבה מהבאנר המבריק שעשיתם בשבוע שעבר.
- 5.טוב ששלחתי תגובה... אולי תפרסמו אותה עוד שנה שנתיים (ל"ת)g g 04/01/2017 19:35הגב לתגובה זו
- 4.גוגל היו צריכים לפסול את החשבון על ההתחזויות (ל"ת)נו... באמת 04/01/2017 19:05הגב לתגובה זו
- 3.משקיף על התעשיה 04/01/2017 18:57הגב לתגובה זומדהים איך חברות הפרסום המיושנות (וכן, אני מכליל גם את אלה שקוראים לעצמם סוכנויות דיגיטל - K ו- GO) מקבלות כזה יח"צ על מהלכים כל כך גרועים. הרי המהלך הזה לא תרם ללקוח שלהם בשום צורה, לא הביא לידים ומקסימום יצר אנטגוניזם אצל הגולשים. עוד קידום עצמי של חברת פרסום מיושנת שצריכה להבין שלקוחות אמיתיים מדברים performance.
- במחשבה נוספת... הקמפיין בהחלט יצירתי ונראה לי שהגזמתי עם התגובה. #סליחה (ל"ת)משקיף על התעשיה 05/01/2017 00:50הגב לתגובה זו
- 2.מהלך מציק, מיותר ומעצבן יותר מהפרצוף של שרון פרי (ל"ת)בסססססדר 04/01/2017 18:35הגב לתגובה זו
- 1.אלוהים 04/01/2017 17:09הגב לתגובה זועבודת איכותית אמיתית הייתה להחדיר את האתרים המתחזים בצורה אורגנית לתוצאות החיפוש ולא קידום ממומן שכבר לא מופיע כשמחפשים עכשיו.