השלב שאחרי שרון פרי: פלאפון טמנה "מלכודת" למחפשים בגוגל
בניסיון למנף את הסרטון המדובר בו כיכבה שדרנית הספורט שרון פרי, חברת פלאפון המשיקה שירות הגנה לגלישה בטוחה בסלולר, המשיכה את המהלך בקמפיין דיגיטלי. חברת הסלולר - באמצעות סוכנות הדיגיטל GO INTERACTION - טמנן מלכודת לגולשים שחיפשו אחר אתרי מכירות בינלאומיים בגוגל.
גולשים ישראלים שניסו לגלוש ביממה האחרונה דרך גוגל לאתרים מובילים בתחום הקמעונאות והפיננסים, מצאו את עצמם מנותבים לאתר שהזהיר אותם מפני מתקפות סייבר. הגולשים שחיפשו בגוגל את האתרים של חברות eBay, עלי אקספרס, אמזון ובנק לאומי ולא היו זהירים או מרוכזים מספיק, הקליקו על הקישור הראשון שמצאו במנוע החיפוש, אלא שקישורים אלו נבנו במיוחד כאתרים הזהים כמעט לגמרי לשם האתר המקורי, למעט שינוי קטן ובלתי מורגש.
GO INTERACTION השתלטה על תוצאות החיפוש בגוגל עבור ביטויים נפוצים מתחום ה-e-commerce והבנקאות. במקביל היא רכשה דומיינים דומים לאלה של החברות המובילות תוך שהיא מבצעת בהם שינוי מזערי - למשל, במקום eBay נכתבeBey, במקום aliexpress נכתב eli-express ובמקום leumi נכתב banc-leumi. כאשר הגולשים חיפשו את החברות הללו בגוגל, הדומיין החדש הופיע להם ראשון בתוצאות החיפוש - וכך אלפי גולשים הקליקו עליו במחשבה שמיד ינותבו לאתר האמיתי של ענקיות האונליין או הבנק.
- גוגל ודיסני נכנסות למלחמה - מיליוני צופים נותרו ללא ESPN ו-ABC
- הגרפים של גוגל וטסלה ולמה קריטי לשמור על ראש פתוח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חיפוש "איביי"
חיפוש "אלי אקספרס" או "עלי אקספרס"
חיפוש "בנק לאומי"
בעת הגלישה לאתרים, נותבו הגולשים אוטומטית לדף נחיתה של פלאפון שבישר: "לא מה שחיפשת? מזל שהגעת אלינו ולא לאתר מתחזה". הדף כולל סרטון וידאו המזהיר מפני גלישה לאתרים מפוקפקים, העלולים לגנוב את זהות הגולש באינטרנט ואף לפרוץ למערכת המחשב. הקמפיין פונה ברובו לגולשים דרך הטלפון הנייד, שכן חבילת ההגנה של פלאפון מיועדת רק למובייל, אך הקמפיין פעיל גם בחיפושים ממחשבים נייחים.
אילן סיגל סמנכ"ל השיווק של פלאפון ציין: "מדובר במהלך שמטרתו להמחיש ללקוחותינו את הצורך במעטפת הגנה לגלישה בטוחה, לאור הקלות הבלתי נסבלת שבה שניתן להיפגע מסכנות הסייבר שמאיימות עלינו. פישינג ברשת, אתרים מתחזים, דרישה מזויפת למתן מידע אישי וגניבות זהות הם רק חלק מאיומי הסייבר ברשת שקשה להבחין בהן".
אדיר רגב, שותף ומייסד GO INTERACTION: "בקמפיין הנוכחי יש תשתית חזקה של ניטור וניתוח דאטה גולשים, יכולות הגשה ב-real time וקראhיטיב דינמי המשתנה בהתאם לתרחישים שונים שבנינו מראש. המהלכים הגדולים באמת קורים כיום דווקא מאחורי הקלעים במערכות ותשתיות טכנולוגיות שאנחנו בונים. זוהי יריית הפתיחה של שילוב הכוחות בין משרד פרסום סופר קראיטיב וחברת דיגיטל חזקה מאוד בתחום הדאטה וניהול חכם בדיגיטל".
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- 6.ג׳וני 04/01/2017 22:22הגב לתגובה זואיזו תעשייה של צדיקים אתם... תפרגנו קצת למהלך מקורי שלא חשבתם עליו לבד ומצריך קצת (הרבה) יותר מחשבה מהבאנר המבריק שעשיתם בשבוע שעבר.
- 5.טוב ששלחתי תגובה... אולי תפרסמו אותה עוד שנה שנתיים (ל"ת)g g 04/01/2017 19:35הגב לתגובה זו
- 4.גוגל היו צריכים לפסול את החשבון על ההתחזויות (ל"ת)נו... באמת 04/01/2017 19:05הגב לתגובה זו
- 3.משקיף על התעשיה 04/01/2017 18:57הגב לתגובה זומדהים איך חברות הפרסום המיושנות (וכן, אני מכליל גם את אלה שקוראים לעצמם סוכנויות דיגיטל - K ו- GO) מקבלות כזה יח"צ על מהלכים כל כך גרועים. הרי המהלך הזה לא תרם ללקוח שלהם בשום צורה, לא הביא לידים ומקסימום יצר אנטגוניזם אצל הגולשים. עוד קידום עצמי של חברת פרסום מיושנת שצריכה להבין שלקוחות אמיתיים מדברים performance.
- במחשבה נוספת... הקמפיין בהחלט יצירתי ונראה לי שהגזמתי עם התגובה. #סליחה (ל"ת)משקיף על התעשיה 05/01/2017 00:50הגב לתגובה זו
- 2.מהלך מציק, מיותר ומעצבן יותר מהפרצוף של שרון פרי (ל"ת)בסססססדר 04/01/2017 18:35הגב לתגובה זו
- 1.אלוהים 04/01/2017 17:09הגב לתגובה זועבודת איכותית אמיתית הייתה להחדיר את האתרים המתחזים בצורה אורגנית לתוצאות החיפוש ולא קידום ממומן שכבר לא מופיע כשמחפשים עכשיו.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
