שרון פרי. טיזר באינסטגרם
צילום: יח"צ

השלב שאחרי שרון פרי: פלאפון טמנה "מלכודת" למחפשים בגוגל

הגולשים שחיפשו בגוגל את האתרים של חברות eBay, עלי אקספרס, אמזון ובנק לאומי ולא היו זהירים או מרוכזים מספיק, הקליקו על הקישור הראשון שמצאו במנוע החיפוש שהוביל אותם למקום אחר
משה בנימין | (7)

בניסיון למנף את הסרטון המדובר בו כיכבה שדרנית הספורט שרון פרי, חברת פלאפון המשיקה שירות הגנה לגלישה בטוחה בסלולר, המשיכה את המהלך בקמפיין דיגיטלי. חברת הסלולר - באמצעות סוכנות הדיגיטל GO INTERACTION - טמנן מלכודת לגולשים שחיפשו אחר אתרי מכירות בינלאומיים בגוגל.  

גולשים ישראלים שניסו לגלוש ביממה האחרונה דרך גוגל לאתרים מובילים בתחום הקמעונאות והפיננסים, מצאו את עצמם מנותבים לאתר שהזהיר אותם מפני מתקפות סייבר. הגולשים שחיפשו בגוגל את האתרים של חברות eBay, עלי אקספרס, אמזון ובנק לאומי ולא היו זהירים או מרוכזים מספיק, הקליקו על הקישור הראשון שמצאו במנוע החיפוש, אלא שקישורים אלו נבנו במיוחד כאתרים הזהים כמעט לגמרי לשם האתר המקורי, למעט שינוי קטן ובלתי מורגש. 

 

GO INTERACTION השתלטה על תוצאות החיפוש בגוגל עבור ביטויים נפוצים מתחום ה-e-commerce והבנקאות. במקביל היא רכשה דומיינים דומים לאלה של החברות המובילות תוך שהיא מבצעת בהם שינוי מזערי - למשל, במקום eBay נכתבeBey, במקום aliexpress נכתב eli-express ובמקום leumi נכתב banc-leumi. כאשר הגולשים חיפשו את החברות הללו בגוגל, הדומיין החדש הופיע להם ראשון בתוצאות החיפוש - וכך אלפי גולשים הקליקו עליו במחשבה שמיד ינותבו לאתר האמיתי של ענקיות האונליין או הבנק.   

חיפוש "איביי"

 

חיפוש "אלי אקספרס" או "עלי אקספרס"

חיפוש "בנק לאומי"

בעת הגלישה לאתרים, נותבו הגולשים אוטומטית לדף נחיתה של פלאפון שבישר: "לא מה שחיפשת? מזל שהגעת אלינו ולא לאתר מתחזה". הדף כולל סרטון וידאו המזהיר מפני גלישה לאתרים מפוקפקים, העלולים לגנוב את זהות הגולש באינטרנט ואף לפרוץ למערכת המחשב. הקמפיין פונה ברובו לגולשים דרך הטלפון הנייד, שכן חבילת ההגנה של פלאפון מיועדת רק למובייל, אך הקמפיין פעיל גם בחיפושים ממחשבים נייחים. 

אילן סיגל סמנכ"ל השיווק של פלאפון ציין: "מדובר במהלך שמטרתו להמחיש ללקוחותינו את הצורך במעטפת הגנה לגלישה בטוחה, לאור הקלות הבלתי נסבלת שבה שניתן להיפגע מסכנות הסייבר שמאיימות עלינו. פישינג ברשת, אתרים מתחזים, דרישה מזויפת למתן מידע אישי וגניבות זהות הם רק חלק מאיומי הסייבר ברשת שקשה להבחין בהן". 

אדיר רגב, שותף ומייסד GO INTERACTION: "בקמפיין הנוכחי יש תשתית חזקה של ניטור וניתוח דאטה גולשים, יכולות הגשה ב-real time וקראhיטיב דינמי המשתנה בהתאם לתרחישים שונים שבנינו מראש. המהלכים הגדולים באמת קורים כיום דווקא מאחורי הקלעים במערכות ותשתיות טכנולוגיות שאנחנו בונים. זוהי יריית הפתיחה של שילוב הכוחות בין משרד פרסום סופר קראיטיב וחברת דיגיטל חזקה מאוד בתחום הדאטה וניהול חכם בדיגיטל".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ג׳וני 04/01/2017 22:22
    הגב לתגובה זו
    איזו תעשייה של צדיקים אתם... תפרגנו קצת למהלך מקורי שלא חשבתם עליו לבד ומצריך קצת (הרבה) יותר מחשבה מהבאנר המבריק שעשיתם בשבוע שעבר.
  • 5.
    טוב ששלחתי תגובה... אולי תפרסמו אותה עוד שנה שנתיים (ל"ת)
    g g 04/01/2017 19:35
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    גוגל היו צריכים לפסול את החשבון על ההתחזויות (ל"ת)
    נו... באמת 04/01/2017 19:05
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משקיף על התעשיה 04/01/2017 18:57
    הגב לתגובה זו
    מדהים איך חברות הפרסום המיושנות (וכן, אני מכליל גם את אלה שקוראים לעצמם סוכנויות דיגיטל - K ו- GO) מקבלות כזה יח"צ על מהלכים כל כך גרועים. הרי המהלך הזה לא תרם ללקוח שלהם בשום צורה, לא הביא לידים ומקסימום יצר אנטגוניזם אצל הגולשים. עוד קידום עצמי של חברת פרסום מיושנת שצריכה להבין שלקוחות אמיתיים מדברים performance.
  • במחשבה נוספת... הקמפיין בהחלט יצירתי ונראה לי שהגזמתי עם התגובה. #סליחה (ל"ת)
    משקיף על התעשיה 05/01/2017 00:50
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מהלך מציק, מיותר ומעצבן יותר מהפרצוף של שרון פרי (ל"ת)
    בסססססדר 04/01/2017 18:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אלוהים 04/01/2017 17:09
    הגב לתגובה זו
    עבודת איכותית אמיתית הייתה להחדיר את האתרים המתחזים בצורה אורגנית לתוצאות החיפוש ולא קידום ממומן שכבר לא מופיע כשמחפשים עכשיו.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.