4 שנים לאחר שהוקם: מחזור מקאן ואלי זינק מ-5 ל-45 מיליון
4 שנים לאחר שהוקם, משרד הפרסום מקאן ואלי שהוקם בתחילה כזרוע הניו מדיה של מקאן תל אביב מציין גידול משמעותי במחזור הפעילות השנתית שלו - מ-5 מיליון בשנה לכ-45 מיליון. כך על פי נתוני המשרד שמנוהל במשותף על ידי הדר גור אריה ומיכל רומי.
הגידול בהיקפי המשרד הוא פועל יוצא של התמורה באופיו - מסוכנות ניו מדיה המתמחה בסושיאל למשרד שמעניק לחלק מלקוחותיו שירות מלא, בכל אמצעי המדיה. על לקוחות אלו נמנים מותגים כגון טיטולים, דורות מוצרי תיבול, שעוני עדי, הולמס פלייס ועוד. במקביל, המשרד הפך כמעט מיום הקמתו לשחקן מרכזי בתחום הסושיאל תודות לנקודת הפתיחה המחברת אותו ללקוחות מקאן תל אביב כגון טיב טעם, וולוו, המשביר לצרכן, ניו פארם ועוד. בגזרת לקוחות המדיה, המשרד מדווח כי הוא מעניק שירות לכ-80 לקוחות, בהיקף חודשי של כ-2 מיליון שקלים.
בין 2013, שנת הקמתו, ל-2014, גדלה פעילות המשרד ב-228%, בשנים שלאחר מכן נרשם גידול של 79% ו-39% בהתאמה. במקביל, היקף כח האדם של המשרד צמח וכיום הוא עומד על כ-50 עובדים, שמתוכם, 20 משפחות עובדים שהעתיקו את מגוריהם למצפה רמון. על פי נתוני המשרד, המחלקה המובילה בתקני כח האדם היא מחלקת ה-SEM של המשרד שתחתיה רשומים לא פחות מ-15 עובדים, אחריה מדורגות מחלקות ניהול הלקוח ומנהלי העמודים עם 7 עובדים בכל אחת.
מכשירים ונפרדים
למרות הגידול בהיקפי הפעילות וכוח האדם, אחת הבעיות שעימן מתמודד הואלי היא עדיין הקושי בגיוס עובדים בעלי ניסיון מחד, והתמודדות עם הנטישה לטובת חזרה למרכז של חלקם. ענף הפרסום ככלל, מתמודד עם מצוקת גיוס אדם איכותי ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במשרד שממוקם במצפה רמון ומעבר אליו מחייב לעיתים רילוקיישן עם המשפחה, בן הזוג והילדים, מציאת דירה, גנים לילדים פרנסה לבן זוג וכן הלאה. בניסיון לעקוף את המכשול, מקאן ואלי החל בתכנית הכשרת עובדים לצעירים בוגרי לימודים אקדמיים שעושים את צעדיהם הראשונים בתעשיית הפרסום, כשהוא נעזר ב"תחנת האם" בתל אביב.
במסגרת זו הוכשרו במהלך 4 השנים האחרונות כ-120 עובדים למקצועות הדיגיטל כשאת הכשרת המדיה חלקם עושים במקאן תל אביב ומשם ממשיכים להמשך ההכשרה במצפה רמון. על רקע זה, המשרד נאלץ להתמודד עם תופעת לוואי נוספת של עקומת למידה בת מספר חודשים, תוך כדי עבודה, עד ל"בשלות מלאה" של המגויסים החדשים חסרי הניסיון. אך לא זו הבעיה, שכן המשרד מסתמך בעיקר על שלד עובדים בעלי ניסיון, אלא דווקא הפיתוי של חלק מאותם עובדים חדשים לתרגם את הניסיון שצברו בוואלי למעבר למרכז, וחוזר חלילה.
רק לאחרונה, למעלה מ-3 שנים לאחר הקמתו, גור אריה ורומי יכלו לסמן לעצמם וי על אחת המטרות שהמשרד הציב לעצמו - לגייס פרסונת קריאייטיב בעלת שם. זו הגיעה בדמותו של שני גרשי, לשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של גיתם BBDO. גרשי שהצטרף למשרד במרץ 2016 נחשב לאיש קריאייטיב בכיר, מנוסה ובעל רקורד עשיר בטיפול בלקוחות מובילים במשק ומהלכים עטורי פרסים. מינוי נוסף שנרשם בשנת 2016 הוא של שרון רחמים, לשעבר סמנכ"לית לקוחות בקבוצת הי-נט רם שנכנסה לתפקיד סמנכ"לית הלקוחות של המשרד, לראשונה מאז שהוקם.
מימין: מיכל רומי, הדר גור אריה וחנה רדו
מעל הכל, המנוע המרכזי של מקאן ואלי הן הנשים שעומדות מאחוריו: הדר גור אריה שקיבלה על עצמה את השליחות האמיצה, העתיקה את מגוריה למצפה וקשרה בה את חייה וחיי משפחתה ומיכל רומי, מצפאית במקור, המו"לית של עיתון "כביש 40" שלמרות שחיה שנים רבות מחוץ לעיר, מעולם לא נפרדה ממנה לחלוטין ונותרה מחוברת להוויה הדרומית. מסלול חייה של רומי נכרך בזה של חנה רדו וכך נולד הרעיון להקמת הוואלי במצפה רמון כשרדו, מבכירות מקבלי ההחלטות במקאן תל אביב דוחפת את הפרויקט בכל כוחה, אם ממניעים מסחריים ואם ממניעים חברתיים אידיאולוגיים.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
הדר גור אריה מסרה לאייס: "אין לי ספק שמה שאנחנו עושות הוא לא פחות מפלא. יש לנו תשוקה אמיתית להמשיך ולהרחיב את פעילות המשרד ואת כמות המשרות שאנחנו מייצרים במצפה והמשפחות שעוברות לכאן ומצטרפות לקהילה. אם מחפשים מודלים אחרים לעובדים ולעבודה אין ספק שהוואלי הוא האלטרנטיבה לכך".
- 8.בני 02/01/2017 14:36הגב לתגובה זודש
- 7.כסף כסף 30/12/2016 11:27הגב לתגובה זווכסף. ערכים? לא חשוב. העיקר כסף כסף כסף. מקאן אריקסון במיטבם
- 6.מצפאי 29/12/2016 20:59הגב לתגובה זומקאן היא חברה עסקית וזכותה וחובתה להצליח כלכלית ואם זה אומר לפתוח סניפים בצפון ובדרום הרחוק ועל הדרך לשלם פחות מס - זו זכותם !! הצד החיובי הוא שהם הביאו עבודה ברוכה לאזור שאין בו הרבה אפשרויות , ומעגלי העבודה השניים בדמות נותני שירותים , גנים , תשלומי ארנונה במועד ועוד עושים רק טוב למצפה רמון, כמו גם אוכלוסיה איכותית שבאה עם מוטיבציה ורצון להשפיע על הקהילה.
- 5.ירון 28/12/2016 16:51הגב לתגובה זוזה בזכות העובדה שהעבודה התל אביבית הועברה לדרום בשל הטבות מס. זה לא שהן הביאו לקוחות חדשים והפריחו את לקוחות הדרום. בוא נרגיע
- 4.איפה יש וואלי בארץ? (ל"ת)מנחם 27/12/2016 22:18הגב לתגובה זו
- 3.משיח לובה 27/12/2016 20:30הגב לתגובה זוהבולשיט הכי גדול שהולידה תעשיית הפרסום חצי מהעובדים עובדים בת"א בבנין מקאן תלאביב חצי מהעבודה הבאמת רצינית נעשית ע"י עובדי מקאן תלאביב הלקוחות - הם פתרון קסום לניגודי אינטרסים בין לקוחות קיימים ומכרזים...ללקוחות מסוימים זה נח, לקוחות אחרים חיים בסרט, וללקוחות אחרים פשוט אין מושג. ישראבלוף.
- 2.מעניין 27/12/2016 17:57הגב לתגובה זוכל המקאן וואלי הזה - זה מקלט מס אחד גדול!
- 1.שרית 27/12/2016 16:25הגב לתגובה זובמילים אחרות מיזם הדיגיטל לא עבד אז שילוח הקים עוד חברת פירסום נוספת כך שהוא יוכל לעבוד עם מתחרים ללקוחות שכבר מטופלים במקאן ובעלויות נמוכות של הדרום. איש עסקים למופת
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
