שלום קיטל
צילום: יח"צ

שלום קיטל מצטרף לתאגיד 'כאן'; יגיש תכניות ברשת ב'

קיטל יגיש תכניות אקטואליה ברשת ב', אחרי שאת הקריירה המקצועית שלו התחיל בקול ישראל, לפני שעבר ל'חדשות 2'. גם ירון אנוש יעבור לתאגיד השידור עם תכניותו 'קול שישי'
אלכסנדר כץ | (2)

איש התקשורת הוותיק שלום קיטל מצטרף לתאגיד השידור הציבורי בהקמה כאן ויגיש תכניות אקטואליה ברשת ב' החדשה. כיום מגיש קיטל את התכנית קריאה שלישית בערוץ הכנסת ועורך סדרה דוקומנטרית בשם 'הדיפלומטים' לערוץ 1.

 

את דרכו המקצועית החל בקול ישראל בתפקידים שונים, בהם כתב מדיני ושליח הרדיו בוושינגטון. בהמשך הגיש תכניות אקטואליה שונות, בהן 'עושים עניין' עם גבי גזית. תפקידו האחרון ברשות היה מנהל חטיבת החדשות.

 

בשנת 1993 היה ממקימי חברת החדשות של ערוץ 2, וכעבור שנתיים מונה למנכ"ל החברה, ושימש בתפקיד עד 2007. ב-2001 היה בין מנסחי אמנת כנרת השואפת ליצירת מכנה משותף בין הזרמים בישראל ומוכר כמי שפועל לקרב בין חלקיה השונים של החברה הישראלית. ב-2007 קיבל פרס מפעל חיים מטעם אגודת העיתונאים בתל אביב. בשנים האחרונות היה מנהל התוכן של כנס אילת לעיתונות, וב-2013 שימש כיועץ האסטרטגי של מפלגת העבודה לפני הבחירות.

 

"אני שמח להצטרף לתאגיד השידור הישראלי ומקווה לעשות כמיטב יכולתי לתרום לשיח מקצועי הוגן ומגוון", מסר שלום קיטל בהודעה שפרסם התאגיד. "את דרכי המקצועית התחלתי בשידורי קול ישראל וזו עבורי זכות גדולה לשוב ולעסוק באהבתי הראשונה".

 

מנהל רשת ב' בתאגיד, עומר בן-רובי אמר כי "לצד עשייתו הניהולית הרבה בתקשורת, קיטל הוא קודם כל איש רדיו ותיק ומצוין. אין ספק שכישוריו וניסיונו העיתונאי העצום יתרמו רבות לשידוריה של רשת ב' החדשה".

 

מצטרף נוסף לתאגיד הוא ירון אנוש, שימשיך להגיש ברשת ב' החדשה את תכניתו 'קול שישי' המשודרת זו השנה ה-25 ברשת ב'. אנוש נמנה על המגישים הוותיקים והמוכרים ברדיו הישראלי ובעברו שימש כמגיש, כתב ועורך בשלל תכניות בקול ישראל. בנוסף, יזם וחידש את שידור 'המדור לחיפוש קרובים' ברדיו.

 

אנוש שימש יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, היה חבר בהנהלת מועצת העיתונות ובהנהלת הפדרציה העולמית של העיתונאים. כיום הוא בעל חברת הפקות לתכני תקשורת ומופעים ובמקביל לעיסוקיו ממשיך לערוך ולהגיש את תכניתו השבועית 'קול שישי'.

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דורית אורן. ק. טבעון 20/07/2017 09:53
    הגב לתגובה זו
    הדו שיח ביניהם נשמע הזוי ומוזר. אפילו מטריד. ה׳מומחית׳? אמרה למה לא נכון להפעיל את המיכשור לאיתור נשק חבלני. לא נאמרו, עד כמה שהאזנתי, המילים האמיתיות, שהעבריינים, תושבי ישראל, הרגו ופצעו שוטרים. שהוצבו שם בתנאי הלחץ, הקושי והחום, לשמור על הביטחון עבור כולם. תודה לשוטרי ארצנו. הלב נמצא עם משפחות ההרוגים. מתסכל לשמוע התקשקשויות/דברת מהצד, בסביבת מזגן
  • 1.
    מבפנים 07/12/2016 20:11
    הגב לתגובה זו
    שלא יקום ולא יהיה. אחרי שארדן השחצן ולפיד הקברן חיסלו את רשות השידור ביטן הליצן מחסל את התאגיד. כולם בשליחות נתניהו שאינו מעוניין בשידור ציבורי כלל וכלל.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.