יוצאי רוסיה לא מפספסים את הנובי-גוד, והמפרסמים?
תקופת החגים של סוף השנה האזרחית היא הזמן הטוב ביותר למפרסמים ברחבי העולם הנוצרי. ישראל כאמור היא יוצאת דופן, משום שאינה חוגגת את חג המולד, ואילו את הסילבסטר מציינת בצורה לא רשמית. מאידך, אוכלוסייה גדולה בישראל - יוצאי חבר העמים שמוערכים בכמעט 1.5 מיליון איש - חוגגת את החג כמיטב המסורת, עם ארוחות חג וקניות.
בסקר שערך ערוץ 9 בשיתוף אתר החדשות והפנאי שלו 9tv.co.il, שהגיע לידי אייס, עולה כי 82% מהציבור הישראלי-רוסי ירכשו מתנות לחג. על הסקר שפורסם באתר הערוץ, ענו כ-3,000 גולשים, מהם 54% גברים. עוד עולה מהסקר כי 94% מהעונים לשאלה "היכן תחגוג את החג", השיבו כי יבלו אותו החג בבית או עם חברים, ורק 6% מתכוונים להעביר את החג במסעדה או בבילוי מיוחד. 47% הצהירו כי יקנו עד 3 מתנות, 35% ירכשו עד 5 מתנות, ו-18% טוענים כי יקנו עד 10 מתנות לקרוביהם וחבריהם.
המרוויחים הגדולים של החג הם ילדים. מתוך 2,756 גולשים שהשיבו לשאלה, 38% ענו שיקנו מתנות לילדים, 25% ירכשו מתנה לבן או בת הזוג, 13% יכבדו את ההורים במתנה ו-13% יקנו לחברים. מבחינת סכום ההשקעה במתנה, כמעט 70% יוציאו עד 500 שקלים, ויהיו כאלה שאף יבזבזו סכום הגבוה מ-3,000 שקלים.
ועדיין יש לדעת על מה שמוגדר על ידי גורמים בשוק הפרסום "כשל שוק". בעוד המגזר הרוסי מונה כ-17% מכלל הציבור הישראלי, הרי שמופנים אליו על פי יפעת בקרת פרסום כ-2% מכלל עוגת הפרסום, שהם כ-70 מיליון שקלים. גורמים בתעשייה אף שמרניים הרבה יותר ואומרים כי הסכום ריאלית עומד על כ-50 מיליון שקלים, שהנהנה העיקרי הוא ערוץ 9, אבל ב"עוגה הרוסית" מתחלקים גם תחנת הרדיו הרוסית פרוויה (המופעלת על תדר של רדיו לב המדינה), עיתונים ומגזינים ברוסית, ודיגיטל ורשתות חברתיות.
- אחרי ההצלחה ב-2015: הליכוד גייס שוב את מדיהנט למגזר הרוסי
- כ-30 מיליון שקל הופנו לפרסום מבצעי סוף שנה וחנוכה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

בשיחה עם איייס אומר גנדלמן כי המפרסמים הישראלים שמפנים תקציבים למגזר הרוסי, לא יפספסו 2 אירועים בלוח השנה: 8 במארס - יום האישה הבינ"ל, והנובי-גוד. גמדלמן מסביר כי המפרסמים הגדולים בתקופה זו הם חברות בתחום המזון, אופנה, בישום, קוסמטיקה, חברות התקשורת הבינ"ל (שעולות בקמפיינים לשיחות לחו"ל), וגם חברות הטלוויזיה הרב ערוצית HOT ו-yes, שפותחות את כל הערוצים בתקופה זו של השנה, ומציאות חבילות תוכן מיוחדות לחג".
סקר ערוץ 9 תומך בדבריו של גנדלמן. על פי הנתונים עולה כי המתנות המבוקשות בנובי-גוד הם משחקי מחשב וגאדג'טים, מוצרי הקוסמטיקה, כלי בית, שעונים ותכשיטים, מוצרי חשמל ונופשונים. את רכישת מוצרי האוכל לארוחת החג, יעשו 27% בחנויות "רוסיות", 16% בשופרסל, 8% בטיב-טעם, 3% ביינות ביתן ו-2% בחצי חינם.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
נתונים אלו מפתיעים מצד אחד משום שטיב-טעם מזוהה למשל מאד עם המגזר הרוסי, אולם בסקר פי שניים מהמשתתפים אומרים כי יעדיפו את שופרסל. מאידך, הזיהוי של טיב טעם כ"רשת רוסית", יכול להיות שהביא את העונים להשיב כי ירכשו את מוצרי החג בחנויות רוסיות, כשהם מתכוונים בין היתר לטיב טעם עצמה. בכל מקרה, טיב טעם נחשבת לאחד המפרסמים הגדולים במגזר הרוסי, והיא משקיעה תקציבים רבים לקראת הנובי-גוד.
טל סיטון, המשנה למנכ''ל ערוץ 9, אומר כי "חודש דצמבר מאופיין בעלייה חדה בצריכה במגזר הישראלי-רוסי, כך עולה גם מהסקר שביצענו. בחברות הישראליות מכירים את המגמה והדבר בא לידי ביטוי בעליה משמעותית בתקציבי הפרסום המופנים למגזר זה. הגידול מורגש בעיקר בקטגוריות המזון, האופנה, מוצרי חשמל, הטיפוח והטואלטיקה".
גנדלמן מוסיף עוד כי הנובי-גוד הוא "חג שחוצה את כל הגילאים ואת כל הקבוצות, וגם הצעירים שפחות מחוברים לתרבות הרוסית ביום יום, מציינים את החג הזה".
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
