ניב הרצברג ממתקי צביקה יוצרים ברשת 3.0
צילום: יח"צ

130 התמודדו - עשרה הגיעו לגמר 'יוצרים ברשת 3.0'

10 מתמודדים יציגו בגמר התחרות את הסדרות שלהם - באירוע ביוזמת איגוד המפיקים ובשיתוף יוטיוב ומשרד התקשורת. סך הפרסים: 130 אלף שקלים
אלכסנדר כץ |

10 יוצרי הסרטונים שעלו לגמר תחרות יוצרים ברשת 3.0 הנערכת ביוזמת איגוד המפיקים, בשיתוף עם יוטיוב ובחסות משרד התקשורת, יציגו את סדרות הרשת שלהם בגמר התחרות שיתקיים הערב (יום ב') בתל אביב. לתחרות הנערכת זו השנה השלישית במטרה לעודד יצירה מקומית בעולם הדיגיטל והניו מדיה, ניגשו השנה כ-130 יוצרים, שהגישו פיילוט לסדרת רשת או טריילר לסרט ב-3 קטגוריות: דרמה וקומדיה, דוקו ומסלול פתוח. את עשרת הפיינליסטים בחר צוות של לקטורים מקצועיים.

 

הסרטונים הזוכים ייבחרו באירוע הגמר אותו ינחה מיכאל הנגבי, זוכה הפרס הראשון בתחרות בשנה שעברה. באירוע יציגו 10 העולים לגמר את הפרויקטים שלהם בפני חבר שופטים ויתחרו על זכייה במקומות הראשונים, שתזכה אותם בפרסים כספיים בסך כולל של 130 אלף שקלים. חבר השופטים בגמר התחרות כולל את השחקנית נועה קולר, הסופר והקולנוען יאיר אגמון ומומחית הדיגיטל סתיו זיו, המוכרת מעמוד הפייסבוק המצליח של החינוכית.

 

העולים לגמר הם שירה פורת עם סדרת הרשת הקומית 'אנחנו צריכים לדבר' על בחורה נוירוטית ששונאת את החבר שלה, אבל לא מצליחה להיפרד ממנו; עילי קמחי עם הסדרה 'פלוס מינוס - הבחורה מתחת לשולחן' בו אנחנו בסירה עם הדמיון ההפכפך של הגיבור, שמשייט בין פנטזיות מתוקות לסיוטים אפלים; מיכאל שטרן ודימה קונופלוב עם הסדרה 'סרנדות.קום - הפתעות קטנות' בו כל פרק הוא שיר קומי שעוסק בהיבט אחר של חיפוש אהבה בעידן המודרני-דיגיטלי; ומיקי פרומצ'נקו ואסף מכנס 'גימל – שוודי' המספרת את סיפוריהם האמיתיים (והכואבים) של חיילים שהלכו הכי רחוק בשביל קצת חופש.

 

עוד ברשימה: אנה רוזנגורט עם הסרט '150 קילו' על בחור שמן מאד שקיבל ליום הולדתו מתנה - משקל מדבר; איתן גפני עם הסרט 'המשוואה האנושית' על מה שהנחטפים צריכים לפתור בעוד הם נלחמים על חייהם בעולם חדש עם חוקים לא ברורים; רוני קידר עם 'בטיפלול 2' – טייק-אוף קומי על סדרת הדרמה המצליחה 'בטיפול'; יוסי ירום ולותוס אתרוג עם 'חנייה לטווח ארוך' על יוני, מיכל, הילדה והכלב שנזרקו מדירתם התל אביבית; ניב הרצברג עם סדרת האנימציה המוקומנטרית 'ממתקי צביקה' העוקבת אחר חייהם של עובדי מפעל, יצורים קסומים בעלי שגרת חיים אפרורית; וסוהיני טל עם סדרת הדוקו-אנימציה בת 12 הפרקים 'תריסר' בה כל פרק מציג סיפור של אישה ונעשה על ידי אנימטור אחר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.