לאחר 30 מ' צפיות: סודהסטרים נדרשת "להסיר הסרטון המזלזל"
אם מישהו בסודהסטרים או משרד הפרסום אלנבי חיפש עדות נוספת להצלחת הקמפיין הבינלאומי ששטף את הרשת מסביב לעולם, אפשר לומר שהיא הגיעה בקול תרועה רמה. ארגון בינלאומי שבין חברי הדירקטוריון שלו נמנים בכירים מנסטלה ודנונה, דורש מחברת סודהסטרים להסיר במיידי את הפרסומת "המטעה והמזלזלת" לטענתו.
במכתב ששוגר למטה השיווק של סודהסטרים דורש ארגון בקבוקי הפלסטיק הבינלאומי, ה-International Bottled Water Association - IBWA, להסיר לאלתר את הפרסומת שעלתה בשבוע האחרון והגיעה כבר ל-30 מיליון צפיות. לטענת ה-IBWA, ארגון הבקבוקים העולמי, הפרסומת “Shame or Glory” מציגה טענות שקריות, מטעות ומזלזלות כלפי בקבוקי מים. הארגון דורש את הסרת הפרסומות מהטלוויזיה, יוטיוב ושאר הרשתות החברתיות כגון פייסבוק.
סמנכ"ל השיווק הגלובלי מתי יהב עם גיבור הפרסומת ממשחקי הכס ת'ור ביורנסן
במכתב שמוען למנכ"ל החברה דניאל בירנבאום נכתב עוד כי "אנשים שעושים בחירות חכמות במשקאות בריאותיים לא צריכים להתבייש בכך. להפך, צריך לשבח אותם על כך. מים הם תמיד הבחירה הנכונה והבריאה, אם מבקבוק, מתקן או מברז...לכן הניסיון לעודד אותם שלא לצרוך בקבוקי מים אינו לטובת הציבור". הארגון הזהיר עוד כי במידה וסודהסטרים לא תיענה לדרישה, הוא ינקוט בפעולות נוספות כדי להגן על תעשיית בקבוקי המים.
בחברת סודהסטרים לא מתרגשים יתר על המידה מהנסיון של הארגון הבינלאומי להצר את צעדיהם. מתי יהב, סמנכ"ל השיווק הגלובלי של סודהסטרים אומר לאייס: "אני מבין את הלחץ של ה-IBWA, אבל לבוא ולדרוש מאיתנו להוריד את הקמפיין רק מוכיח שהם חיים בעבר. לפחד מדיון ציבורי שכזה שמתפתח בעקבות הקמפיין ידרוש יותר מדיון משפטי".
יהב מוסיף ואומר עוד: "אנחנו לא מתרגשים מכך - השבנו להם מכתב תגובה משלנו שבו אנחנו מתייחסים לטענה המגוחכת שלהם. זה לא יעצור אותנו, ויתרה מכך, אנחנו כבר רואים שארגונים סביבתיים מאמצים את הקו שלנו".
כזכור, הפרסומת שזכתה לחשיפה וסיקור נרחב מסביב לעולם, נולדה בישראל תחת ידיו של מטה השיווק של סודהסטרים בראשות מתי יהב ומשרד הפרסום אלנבי. הפרסומת שעובדת בעיקר בצורה אורגנית ברחבי הרשת הגיעה ל-30 מיליון צפיות ולמעלה מ-100 אלף שיתופים שמצליחים להשאיר אותה בתודעה העולמית. החברה שמוכרת ב-45 נקודות בעולם נהנית גם מהחשיפה הרבה שמגיעה מכיוון הקאסט של משחקי הכס שלוהק לפרסומת. במשרד הפרסום מציינים שאחד הנתונים המדהימים לגבי הפרסומת הוא השיעור הגבוה של גולשים שצפו בה עד הסוף - כ-75%.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
