סודה סטרים. אלנבי
צילום: יח"צ/ יוטיוב
פרסום ראשון

לאחר 30 מ' צפיות: סודהסטרים נדרשת "להסיר הסרטון המזלזל"

במכתב ששוגר למטה השיווק של סודהסטרים דורש ארגון בקבוקי בינלאומי לבקבוקי פלסטיק שבו חברים גם דירקטורים מנסטלה ודנונה, להסיר את הפרסומת שמציגה "טענות שקריות, מטעות ומזלזלות"
משה בנימין |

אם מישהו בסודהסטרים או משרד הפרסום אלנבי חיפש עדות נוספת להצלחת הקמפיין הבינלאומי ששטף את הרשת מסביב לעולם, אפשר לומר שהיא הגיעה בקול תרועה רמה. ארגון בינלאומי שבין חברי הדירקטוריון שלו נמנים בכירים מנסטלה ודנונה, דורש מחברת סודהסטרים להסיר במיידי את הפרסומת "המטעה והמזלזלת" לטענתו. 

במכתב ששוגר למטה השיווק של סודהסטרים דורש ארגון בקבוקי הפלסטיק הבינלאומי, ה-International Bottled Water Association - IBWA, להסיר לאלתר את הפרסומת שעלתה בשבוע האחרון והגיעה כבר ל-30 מיליון צפיות. לטענת ה-IBWA, ארגון הבקבוקים העולמי, הפרסומת “Shame or Glory” מציגה טענות שקריות, מטעות ומזלזלות כלפי בקבוקי מים. הארגון דורש את הסרת הפרסומות מהטלוויזיה, יוטיוב ושאר הרשתות החברתיות כגון פייסבוק. 

סמנכ"ל השיווק הגלובלי מתי יהב עם גיבור הפרסומת ממשחקי הכס ת'ור ביורנסן

במכתב שמוען למנכ"ל החברה דניאל בירנבאום נכתב עוד כי "אנשים שעושים בחירות חכמות במשקאות בריאותיים לא צריכים להתבייש בכך. להפך, צריך לשבח אותם על כך. מים הם תמיד הבחירה הנכונה והבריאה, אם מבקבוק, מתקן או מברז...לכן הניסיון לעודד אותם שלא לצרוך בקבוקי מים אינו לטובת הציבור". הארגון הזהיר עוד כי במידה וסודהסטרים לא תיענה לדרישה, הוא ינקוט בפעולות נוספות כדי להגן על תעשיית בקבוקי המים.

 

בחברת סודהסטרים לא מתרגשים יתר על המידה מהנסיון של הארגון הבינלאומי להצר את צעדיהם. מתי יהב, סמנכ"ל השיווק הגלובלי של סודהסטרים אומר לאייס: "אני מבין את הלחץ של ה-IBWA, אבל לבוא ולדרוש מאיתנו להוריד את הקמפיין רק מוכיח שהם חיים בעבר. לפחד מדיון ציבורי שכזה שמתפתח בעקבות הקמפיין ידרוש יותר מדיון משפטי".

יהב מוסיף ואומר עוד: "אנחנו לא מתרגשים מכך - השבנו להם מכתב תגובה משלנו שבו אנחנו מתייחסים לטענה המגוחכת שלהם. זה לא יעצור אותנו, ויתרה מכך, אנחנו כבר רואים שארגונים סביבתיים מאמצים את הקו שלנו".

כזכור, הפרסומת שזכתה לחשיפה וסיקור נרחב מסביב לעולם, נולדה בישראל תחת ידיו של מטה השיווק של סודהסטרים בראשות מתי יהב ומשרד הפרסום אלנבי. הפרסומת שעובדת בעיקר בצורה אורגנית ברחבי הרשת הגיעה ל-30 מיליון צפיות ולמעלה מ-100 אלף שיתופים שמצליחים להשאיר אותה בתודעה העולמית. החברה שמוכרת ב-45 נקודות בעולם נהנית גם מהחשיפה הרבה שמגיעה מכיוון הקאסט של משחקי הכס שלוהק לפרסומת. במשרד הפרסום מציינים שאחד הנתונים המדהימים לגבי הפרסומת הוא השיעור הגבוה של גולשים שצפו בה עד הסוף - כ-75%. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.